Byta ut ett chassi från stenåldern, vad är bra idag?

Permalänk
Medlem

Byta ut ett chassi från stenåldern, vad är bra idag?

Tjenare grabbar!

Börjar bli dags för nytt chassi då jag är trött som fan på mitt Thermaltake tsunami dream från medeltiden, tänkte kolla vad som är bäst idag?

Har precis investerat i en ny dator så min budget ligger bara på runt 1000 spänn!

Det jag letar efter är främst ett chassi mer många fläkt platser (6+) och skön sladd dragning, behöver också kunna få in mina komponenter i sign.

Plus vore om det fanns fläkt kontroller inbyggt och chans för insyn i datorn(Gillar att kolla på datorn ticka ).

De jag har kollat på är Fractal design arc/r3 och nzxt h2 (fläkt kontroller men skitful hårdisk dock på toppen), synpunkter på dessa eller finns det bättre val i den prisklassen?

PS:Kan passa på och fråga om någon har ett Thermaltake GT 10 och några synpunkter om det då jag är galen sugen på det chassiet även om det ligger över min budget

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Det enda chassit jag ägt som jag kan rekommendera är just Define R2/R3. Det väger väldigt mycket men är knäpptyst. Ovärderligt!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Jag kör ett R3 och är nöjd. Tyst som fasen trots 6 hårddiskar och 5 120mm fläktar (det går in en till). Lite trångt på baksidan för kabeldragningen om man inte är noga men är man metodisk och ser till att ha modulärt nätagg och anpassar sata-kablarna efter lämplig längd så går det bra. Fick tag i mitt för 900 kr inkl 3 extra fläktar.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"

Permalänk
Medlem
Skrivet av GauntMan:

Jag kör ett R3 och är nöjd. Tyst som fasen trots 6 hårddiskar och 5 120mm fläktar (det går in en till). Lite trångt på baksidan för kabeldragningen om man inte är noga men är man metodisk och ser till att ha modulärt nätagg och anpassar sata-kablarna efter lämplig längd så går det bra. Fick tag i mitt för 900 kr inkl 3 extra fläktar.

Kan du inte ta och mäta hur mycket plats det egentligen är? Tycker man aldrig kan se det om R2 eller R3 och jämföra med andra chassin.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

DE chassin du räknat upp plus r3:an är riktigt bra alternativ för dig, ta det du gillar mest

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Just nu lutar det åt pasta och ketchup i en månad men med ett sprillans TT level 10 GT i rummet.

Är det nån som använder chassiet i dags läget och har något negativt och säga om det? Det enda negativa jag har hört är priset och om man inte gillar utseende.

Tack för alla svar!

// Zcorc

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Jag kan rekommendera Corsair Graphite 600T och det förvånar mej att ingen annan har gjort det (http://www.inet.se/artikel/6900699/corsair-graphite-600t-svar...).

Finns riktigt bra med plats i det och att dra kablar är underbart. Ett litet tips är att kolla på nåt galleri på sweclockers där dom bygger i chassit.

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Silverstone Fortress, snålade själv lite och är ganska missnöjd med mitt Silverstone Raven RV-02 även om luftkylning är bland det bästa jag testat.

Permalänk
Medlem

Fractal Design ARC helt klart. Byggde en dator i det för några dagar sedan. Otroligt smidigt och mycket bra möjligheter för olika fläktkombinationer.

Permalänk

Hade din budget varit högre så skulle fortress 2 vara min rekommendation till dig, jag har ett galleri om du vill titta närmre på det. Annars så skulle jag nog tagit FD arc, såg sweclockers recension av chassit och det såg mycket bra ut

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Skulle köra på Arc, men du får du ju inte någon insyn, gott om fläktplatser har det dock, och bra kabeldragning! Som alla andra säger är R3 också ett bra alternativ, dock ingen insyn där heller, det har jag själv, men där är kabeldragningen lite jobbigare.

650D är ju ett alternativ om du vill se in, men det är dyrare.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem

Köpte ett level 10 gt idag, är sjukt nöjd även om plånboken hatar mig, lite väl omoget med blinkande led:s men känner mig ändå som ett barn på julafton

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Har ett R3 men idag ångrar jag nog att jag inte köpte NZXT H2 då jag tycker de har mer finess och mycket snyggare ^^ inte för att de är något fel på R3 är fullt nöjd

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem

CM 690 II Advanced. Otroligt snyggt, bra med kylning och smarta lösningar. Lätt att installera, modifiera och allt därtill. Tycker inte ljudnivån skiljer sig alls jämfört med polares R3.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Fractal Design Define XL tycker jag är schysst. Mycket utrymme, lätt o smidigt o dra kablar. Dock kostar det en slant.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB