Permalänk
Medlem

BFBC2 Montage

Är inte säker på hur folk här ser på egengjorda montage av spel, men jag skulle säga att det är en aning mer produktivt att sitta och redigera ett montage än att spela själva spelet. Jag tycker att båda är i stort sett lika kul också.

Det roligaste med att göra montage är responsen så tänkte lägga upp ett jag precis blev klar med här:

http://www.youtube.com/watch?v=WE8D3x1TroI

Permalänk
Medlem

Snyggt montage:D

Permalänk
Medlem

imponerande helt klart:D!

Permalänk
Medlem

Mycket underhållande Vart glad att det inte var för mycket "p12" effekter som man brukar se i cod4 montage alla fall.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Mycket snygga saker, för att inte tala om snygg editering, men alldeles för mycket CoD-trams för min smak. "Quickscoping", dumpande av helikoptrar och att snurra runt och skjuta folk är inte imponerande alls, utan snarare bara till besvär för ditt egna lag.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt montage.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Varför bestämde jag mig för Black Ops? Sjukt snyggt!

Edit: Dator, eller? Förmodligen pga grafik!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyran26:

Mycket underhållande Vart glad att det inte var för mycket "p12" effekter som man brukar se i cod4 montage alla fall.

Tack! Det är det som är kul med BFBC2 montage enligt mig, man kan faktis se vad som händer till skillnad mot de flesta CoD montage idag.

Skrivet av Atlas Tasume:

Mycket snygga saker, för att inte tala om snygg editering, men alldeles för mycket CoD-trams för min smak. "Quickscoping", dumpande av helikoptrar och att snurra runt och skjuta folk är inte imponerande alls, utan snarare bara till besvär för ditt egna lag.

Tack! Jo 360 rpg skottet på hueyn är väl det som är mest tramsigt, fast sånt testar jag bara då och då när jag är uttråkad och spelar in för montage. Hoppa ut ur helikoptrarna kan jag inte hålla med om dock, det är svårt att ta ner en attackhelikopter med en blackhawk så att hoppa ut och skjuta ner den med at4 gör att man inte själv blir nedskjuten. Blackhawken landar oftast utan att bli skadad också. När jag hoppade ut och kastade c4 blev helikoptern nedskjuten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lalingoo:

Varför bestämde jag mig för Black Ops? Sjukt snyggt!

Edit: Dator, eller? Förmodligen pga grafik!

Bra fråga, haha. Tack!

Japp, jag spelar på dator.

---

Tack till alla andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Mycket snygga saker, för att inte tala om snygg editering, men alldeles för mycket CoD-trams för min smak. "Quickscoping", dumpande av helikoptrar och att snurra runt och skjuta folk är inte imponerande alls, utan snarare bara till besvär för ditt egna lag.

Varför är quickscoping till besvär?

Permalänk
Medlem

Sjukt underhållande! mer filmer skulle vara awesome!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av eratrix:

Sjukt underhållande! mer filmer skulle vara awesome!

Tack! Måste ta mig till level 50 snart känner jag så kör "try hard" som medic och försöker få så mycket poäng som möjligt, så klippen blir inte särskilt intressanta. Har dock några klipp på datorn från när jag kör aggressivt med sv98:an och originalsikte. Kommer troligtvis inte uppskattas av alla men ska nog klippa ihop ett kort montage av det snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Tack! Det är det som är kul med BFBC2 montage enligt mig, man kan faktis se vad som händer till skillnad mot de flesta CoD montage idag.

Tack! Jo 360 rpg skottet på hueyn är väl det som är mest tramsigt, fast sånt testar jag bara då och då när jag är uttråkad och spelar in för montage. Hoppa ut ur helikoptrarna kan jag inte hålla med om dock, det är svårt att ta ner en attackhelikopter med en blackhawk så att hoppa ut och skjuta ner den med at4 gör att man inte själv blir nedskjuten. Blackhawken landar oftast utan att bli skadad också. När jag hoppade ut och kastade c4 blev helikoptern nedskjuten.

Antagligen jag som är lite för trött på typerna some tar en helikopter som en dyr transport till fiendes bas och dumpar den där, bara för att riskera att fiende-laget tar den.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Återigen, grymt! Prenumererar! Gud vad jag längtar till BF3, och jag har inte ens BFBC2!

Permalänk
Medlem

Grymt! (Btw du måste ha kört mot riktiga n00bs på första filmen från Vantage Point.)

Permalänk
Medlem

Snyggt!
Är folk dåliga på de servrarna du spelar på eller är det klipp samlat från många timmars spelande?
För jag har då aldrig råkat ut för att 4-6 pers springer rakt in i min MG i en klunga ^^
Har nog otur Råkar alltid ut för att bli flyttad till det förlorande laget och bli slaktad istället

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk

Man undrar ju lite smått hur många timmar av "inspelning" som krävdes för att göra en sån här video:P Svårt att tro att allt är gjort på en eftermiddags spelande lixom:P

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Vilket redigerings program har du använt? Premiere? Vegas?

Mycket bra redigerat iaf!

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat! Imponerande

Permalänk
Medlem

må fan säga bästa montaget jag sett skjut grym är du på bfbc2 man blir ju lite sugen att köpa till pc då jag har till ps3 men men , bf3 snart då jävl*r

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk

Riktigt najs :D:D

Permalänk
Medlem

Bland det bästa jag sett Prenumererar!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Tack så mycket alla!

Skrivet av Lofman:

Snyggt!
Är folk dåliga på de servrarna du spelar på eller är det klipp samlat från många timmars spelande?
För jag har då aldrig råkat ut för att 4-6 pers springer rakt in i min MG i en klunga ^^
Har nog otur Råkar alltid ut för att bli flyttad till det förlorande laget och bli slaktad istället

Det är från ett par veckors spelande, så ja ganska många timmar av inspelning. Har en massa andra klipp på datorn som inte fick plats i montaget också.
Det är nog en blandning mellan dåliga spelare, tur och lite skicklighet. Det gäller att ta sig runt fienden utan att bli upptäckt, vilket är ganska svårt så jag dör också många gånger av försöken.

Skrivet av sarqune:

Vilket redigerings program har du använt? Premiere? Vegas?

Mycket bra redigerat iaf!

Jag använder vegas för att klippa och synca, after effects för ljus, färg och slowmotion redigering och Cinema 4d till 3d texterna i början och i slutet.

Permalänk

Riktigt snyggt LinusM/ [SWE] fait från bfbc2 ;D

EDIT: Jag tycker dehär montaget passar i sgt.enigmas top10 om du har sett dom

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Tack så mycket alla!

Det är från ett par veckors spelande, så ja ganska många timmar av inspelning. Har en massa andra klipp på datorn som inte fick plats i montaget också.
Det är nog en blandning mellan dåliga spelare, tur och lite skicklighet. Det gäller att ta sig runt fienden utan att bli upptäckt, vilket är ganska svårt så jag dör också många gånger av försöken.

Jag använder vegas för att klippa och synca, after effects för ljus, färg och slowmotion redigering och Cinema 4d till 3d texterna i början och i slutet.

Kanske slänga ihop ett montage med bara dödsfall ^^

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

Ställer mig i kön av tittare och är mycket nöjd, såg bra ut. Härliga killstreaks och du var en jäkel på att plocka ner helikoptrar. Grymt :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av solslidan:

Riktigt snyggt LinusM/ [SWE] fait från bfbc2 ;D

EDIT: Jag tycker dehär montaget passar i sgt.enigmas top10 om du har sett dom

Haha, så du hänger här alltså. Tack!

Ja jag har sett dom, många bra montage som har gjorts sen hans senaste top10 dock så är tveksam på om det passar.

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Haha, så du hänger här alltså. Tack!

Ja jag har sett dom, många bra montage som har gjorts sen hans senaste top10 dock så är tveksam på om det passar.

Ja men såg du på de senaste att han hade tagit ett montage som bara handlade om vapenljud de låter troligen som brist på montages

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/

Permalänk
Medlem
Skrivet av solslidan:

Ja men såg du på de senaste att han hade tagit ett montage som bara handlade om vapenljud de låter troligen som brist på montages

Ja kanske, får se. Tror inte ens att han har sett det dock, ingen kommentar från han iaf.

Permalänk
Skrivet av LinusM:

Ja kanske, får se. Tror inte ens att han har sett det dock, ingen kommentar från han iaf.

Ja men masdeath kommenterade ju och han och sgt.enigma håller på att göra ett dualtage, så då tycker jag ju att masdeath borde typ länka eller något liknade och säga hej här har du ett alternativ till dina top10 battlefield montages man kan ju alltid hoppas

Visa signatur

Oskar :)
Fractal Design Define R3 Black Pearl | Intel Core i5 2500 3.3 GHz | Asus P8P67 LE REV B3 | Asus Radeon HD6870 1GB Referens | Corsair 2x2048MB 1600MHz |1TB Samsung Spinpoint F3 |XFX Core Edition 550W | OS: Windows 7 Ultimate 64bit | Sony MDR-XB700 | Steelseries 6G v2 | Qpad 5K | http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/%5BSWE%5D%20fait/