SweClockers layout centreras i natt

Permalänk
Medlem

Äntligen, stört mig på vänsterjusteringen länge.

Permalänk

Vänsterjusterat it is, håller med många andra att det blir ruskigt mycket vitt vid centreringen.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Det blev inte centrerat för mig som sitter på 13tum dator med 1280x800 upplösning och firefox 5.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av white_rabbit_:

Härligt, trött på att halva skärmen är vit.

Ok, så det är mindre vitt nu på skärmen menar du?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

för mkt vitt på skärmen nu

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Så jävla bra.. satt o fundera på de här i söndag.. varför är de inte centrerat. och Whips så va de så

Grymt !

Visa signatur

WIN7 ultimate 64bit | Intel I7 920 2,66ghz @ 4,3GHz |Nvidia GTX480SLI @ 870/2000| Asus P6T Deluxe | 3 x 2gb ddr3. 1600mhz | 1xSSD 5XSATA = 2936GB

Permalänk

Gör bakgrunden i en behagligare färg bara så är allting bra

Skulle va gött om ni fixade ett svart tema till sweclockers som man kunde välja på. Ögonen skulle må så bra av det

Får ont i ögonen av allt vitt Men hellre centrerat än vänsterjusterat för mig iallafall.
Som sagt, det enda som stör mig är den vita och ögonansträngande bakgrunden

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbleq:

Swec - Hejhej rakaka, hej på dig rakaka!

För det är bara rakaka som kör centrerat...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Andreas D:

Tvärtom, användare med 1080p eller högre är i minoritet. Måste utgå ifrån minsta (acceptabla) gemensamma nämnare, vilket är 1024-1280 px, för att det ska se bra ut för så många som möjligt.

Stämmer det även för kundbasen här på Swec. eller är det en allmän information taget från någon annan stans? Jag påstår mig inte veta bättre men jag har en känsla av att den generella Swec.-läsaren har lite vassare utrustning och lite större skärmar än medelsvensson.

PS. Jag är för övrigt helnöjd med centreringen, mycket mer naturligt att på en stor skärm i fullskärm, slipper man sitta snett. DS.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Usch för den centrerade layouten. Har ju vant sig vid att had det till vänster

Permalänk
Skrivet av Dinoman:

Stämmer det även för kundbasen här på Swec. eller är det en allmän information taget från någon annan stans? Jag påstår mig inte veta bättre men jag har en känsla av att den generella Swec.-läsaren har lite vassare utrustning och lite större skärmar än medelsvensson.

Hittade en artikel från augusti förra året.

24% av Sweclockers-läsarna hade då 1920 pixlars bredd, iallafall bland de redovisade, 27% av läsarnas hade en upplösning annan än de sex vanligaste.
Jämförelsevis så hade 21% 1280 pixlars bredd.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Skrivet av shelter:

Hmm... så här blev flikarna för mig...
http://forumbilder.se/images/7b9201111955Pb7ec.jpg

IE7 förövrigt, sitter på jobbet.

Samma här, IE7 på jobbet, skrev det tidigare inte fått något svar. Antar att de har fullt upp.

Btw förövrigt redaktörer, det skulle vara trevligt om ni hade något ställe man kunde posta ideér om design förslag osv.
Eller har ni redan det?

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Skrivet av misiler:

Okej, jag förstår er tankegång, jag har inte börjat ngt större med programmering/webbdesign men tycker ändå att det borde finnas någon form av "stretch"-kommando som gör så att användarens ruta automatiskt fylls upp, oberoende av upplösning..

Å andra sidan kom jag på nu att om man nu skulle lägga ett sånt kommando så skulle vitsen med att köra den på halvskärm försvinna iom att allt skulle bli så litet när det anpassas för skärmstorleken :-S
Skickades från m.sweclockers.com

Finns "kommandon" som kan sköta det ganska bra med centrering samtidigt som halvsidor inte förstörs.

För övrigt så till tidigare läsare som svaret till det här var, varför kör du IE?
Chrome gör allt bättre.
All makt åt Google, vår befriare.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tyrenberg:

Btw förövrigt redaktörer, det skulle vara trevligt om ni hade något ställe man kunde posta ideér om design förslag osv.
Eller har ni redan det?

http://www.sweclockers.com/forum/feedback

Finns en länk i sidfoten på varje sida.

Permalänk
Skrivet av Palmie:

http://www.sweclockers.com/forum/feedback

Finns en länk i sidfoten på varje sida.

Tackar! Så mycket man missar i footern helatiden

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av beatles-3122:

Hittade en artikel från augusti förra året.

24% av Sweclockers-läsarna hade då 1920 pixlars bredd, iallafall bland de redovisade, 27% av läsarnas hade en upplösning annan än de sex vanligaste.
Jämförelsevis så hade 21% 1280 pixlars bredd.

Ja och det var ett år sedan.

Nyligen så gick statistiken för Steam över till en majoritet 1920x1080/1200; ~29% och 1680x1050/1200; 19%, 1280x1024 och neråt; 26%. Jag skulle gissa att den statistiken inte är helt långt ifrån på Sweclockers heller.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

trevligt
Bra jobbat. inte för att jag kör i fullfönster över alla tre skärmarna men mycket trevligare med centrering.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av tyrenberg:

Samma här, IE7 på jobbet, skrev det tidigare inte fått något svar. Antar att de har fullt upp.

Nu bör flikarna vara fixade i IE7. Påminn gärna er it-ansvarige att det är dags att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av misiler:

Okej, jag förstår er tankegång, jag har inte börjat ngt större med programmering/webbdesign men tycker ändå att det borde finnas någon form av "stretch"-kommando som gör så att användarens ruta automatiskt fylls upp, oberoende av upplösning..

Å andra sidan kom jag på nu att om man nu skulle lägga ett sånt kommando så skulle vitsen med att köra den på halvskärm försvinna iom att allt skulle bli så litet när det anpassas för skärmstorleken :-S

Kanske inte var en höjdaridé ändå xD

Allt detta går att lösa, problemet är att framsidan har innehåll och layout av fast natur. Forumet fyller fortfarande hela skärmen när man väljer den gamla vänsterställda stilen.

Skrivet av misiler:

Om du har lust/tid/ork så kanske du kan förklara följande: är det så att alla visningar i halvskärm (960 * 1080) räknas som en 1080p-skärm eller räknas den visningen som om den skett med en skärm med upplösningen 960 * 1080? Borde vara det senare eftersom jag antar att ni inte vet vilka skärmar allt folket har.

Tack iaf för responsen, det ät detta som är så underbart med SweC!

/misiler

Statistiken är precis som du säger över den faktiska skärmupplösningen, inte fönsterstorleken som används. Den har naturligtvis ändrats sedan förra året, men 1280px bredd är fortfarande en viktig upplösning att ta hänsyn till.

1. 1920x1080 24,70 % 2. 1680x1050 16,40 % 3. 1280x1024 9,58 % 4. 1920x1200 7,69 % 5. 1366x768 7,38 % 6. 1280x800 7,33 % 7. 1440x900 4,49 % 8. 1024x768 3,52 % 9. 320x480 1,77 % 10. 1600x900 1,75 %

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Nu bör flikarna vara fixade i IE7. Påminn gärna er it-ansvarige att det är dags att uppgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Snyggt gjort Kommer centreringen också eller är det långt ner på prio listan?

Hehe, hur många gånger jag tjatat om det tror jag inte det finns ord för, när man jobbar åt staten är det såhär det går. Men snart är man själv färdig utbildad webbdev också

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av tyrenberg:

Snyggt gjort Kommer centreringen också eller är det långt ner på prio listan?

Hehe, hur många gånger jag tjatat om det tror jag inte det finns ord för, när man jobbar åt staten är det såhär det går. Men snart är man själv färdig utbildad webbdev också

IE7 saknar dessvärre stöd för mycket av den CSS vi använder för att centrera / vänsterställa dynamiskt, och med bara drygt 2% besök kvar på den webbläsaren är det ganska långt ner i prioriteringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja köra webbläsaren maximerat? Jag har _aldrig_ gjort det och i takt med att skärmarna blir större och mer högupplösta finns det väl mindre och mindre anledning att köra maximerat. Hela grejen med att ha stor skärm och hög upplösning är väl att få plats med mycket "saker", dvs att kunna ha flera fönster öppna bredvid varandra osv.
Bortsett från det så känns det mer naturligt att börja läsa uppe till vänster och jobba sig neråt höger, men jag är ju så gammal så att lärde mig läsa på papper. Kanske har med det att göra...

Hur som helst så gick det ju fint att ändra tillbaka, så det är ju ingen skada skedd.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

IE7 saknar dessvärre stöd för mycket av den CSS vi använder för att centrera / vänsterställa dynamiskt, och med bara drygt 2% besök kvar på den webbläsaren är det ganska långt ner i prioriteringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår precis, brukar själv ta extra för debugg i IE7 #frilans

Skrivet av dumbo:

Varför skulle man vilja köra webbläsaren maximerat? Jag har _aldrig_ gjort det och i takt med att skärmarna blir större och mer högupplösta finns det väl mindre och mindre anledning att köra maximerat. Hela grejen med att ha stor skärm och hög upplösning är väl att få plats med mycket "saker", dvs att kunna ha flera fönster öppna bredvid varandra osv.
Bortsett från det så känns det mer naturligt att börja läsa uppe till vänster och jobba sig neråt höger, men jag är ju så gammal så att lärde mig läsa på papper. Kanske har med det att göra...

Hur som helst så gick det ju fint att ändra tillbaka, så det är ju ingen skada skedd.

Jag gör det, sitter på en 24" hemma, tycker det är trevligt, fokuserar mig mycket enklare, spec om det är längre artiklare osv är det väldigt trevligt att inte ha saker som stör runtomkring.
Allt mer eftersom bloggar växer och webtidningar tar vid stilen kommer det nog bara öka med centreringen på webbfronten

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Allt detta går att lösa, problemet är att framsidan har innehåll och layout av fast natur. Forumet fyller fortfarande hela skärmen när man väljer den gamla vänsterställda stilen.

Statistiken är precis som du säger över den faktiska skärmupplösningen, inte fönsterstorleken som används. Den har naturligtvis ändrats sedan förra året, men 1280px bredd är fortfarande en viktig upplösning att ta hänsyn till.

1. 1920x1080 24,70 % 2. 1680x1050 16,40 % 3. 1280x1024 9,58 % 4. 1920x1200 7,69 % 5. 1366x768 7,38 % 6. 1280x800 7,33 % 7. 1440x900 4,49 % 8. 1024x768 3,52 % 9. 320x480 1,77 % 10. 1600x900 1,75 %

Skickades från m.sweclockers.com

Trodde 1600x1200 var en vanligare storlek än så... o_O

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Finns "kommandon" som kan sköta det ganska bra med centrering samtidigt som halvsidor inte förstörs.

För övrigt så till tidigare läsare som svaret till det här var, varför kör du IE?
Chrome gör allt bättre.
All makt åt Google, vår befriare.

Hehe, skoldator kör Chrome med de andra i hemmet

Funderar på vilken jag ska byta till senare, ska börja tvåan på gymnasiet (Teknik - IT) och jag vet att lärarna föredrar FF då (ettan är allmän för både design, teknik och IT-inriktningarna) men blir väl till att köra alla tre troligtvis

Permalänk
Medlem

Kör chrome från ett USB-minne: http://googlechrometips.blogspot.com/2008/09/how-to-run-chrom...

Bra tipps till alla er som sitter på skoldatorer som inte uppdaterats sen millennieskiftet.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

helt sjukt har kört centrerad sen det kom, tänkte fan jag saknar ändå gamla layouten drog ut den till vänster igen, blev fan yr

Visa signatur

| 4770K @ 4.3 ghz | Asus z87-Deluxe | EVGA gtx780 ACX SC @ 1057mhz core (1189mhz boost) / 3300mhz ram (25mV) | 8gb G.skill ripjaws cl 11 @ 2133mhz | Intel x25m-g2 80gb | Samsung 840Pro 256gb | WD black 500gb | corsair TX750-v2 | Dell u2711 | benQ XL2420T | Corsair Carbide 500r |

Permalänk

Börjar bli van med att ha det centrerat nu Tycker inte det är så dumt ändå...

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andre_H:

Du får läsa sweclockers på någon av dina pivot skärmar. Med 1200 pixlars bredd blir det inte så mycket vitt på sidorna

Skulle funka om jag inte haft spotify och msn på dom

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst igenom hela tråden då jag inte riktigt orkar det, så om detta har svarats på innan så ber jag om ursäkt.

Men vems briljanta ide var det att spara orienterings alternativet i en cookie/session eller vad det nu heter?
Att varje gång jag byter dator, rensar webläsaren eller linkande måste ställa om inställningen känns lite onödigt. Inte speciellt svårt men lika så irriterande och varför inte lägga det i databasen istället som övriga inställningar?

Visa signatur

7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 32GB 3000mhz Corsair Vengeance LED | 2x Samsung 960 EVO 500GB |
ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech G903 | Corsair K70 RGB MK.2| Sennheiser Game Zero

Server | 3770k @ 4.5 GHZ | ASUS Sabertooth Z77 | 32GB 1600mhz Corsair DOMINATOR PLATINUM | Samsung 840 Pro 256GB | Samsung 840 EVO 250GB | Fractal Design Define R2 |