BFBC2 server, koppla till IRC?

Permalänk

BFBC2 server, koppla till IRC?

Hej.
Jag undrar om någon vet hur man kan göra så att man "kopplar" sina BC2 servrar till en IRC kanal. T.ex. så att spelare inne på servern kan rapportera fuskare etc. via ett in-game kommando och då skickas det någon text till IRC kanalen där admins kan sitta och idla typ.

Jag har sett detta på någon annan server jag spelade på någon gång, så jag vet att det ska fungera på något sätt.

Vi använder oss utav Gameservers för spelservrarna och PrimaryTarget (TC Admin) för hosting av Procon.

Tack,
Flaxe

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Via ex. Procon (som du redan kör) använder du dig av en plug-in som loggar chat-meddelanden. Om de följer ett visst format, ex. "@report bla bla" så låter du plug-inen skicka detta till en IRC-bot som lyssnar på inkommande meddelanden. Sedan låter du IRC-boten skicka ut det till lämplig kanal eller till rätt personer i privata meddelanden.

Kräver lite kunskap om Procon och valfri IRC-bots programmeringsspråk.

Man kan göra detta mer eller mindre avancerat beroende på vad man är ute efter. Lyckat till!

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.