Expert köper 30 butiker av Onoff

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Hur ofta behöver man ett stort utbud, oftast så vet man ju vad man vill ha.

Jag är av den starka uppfattningen att långt ifrån alla kunder har klart för sig vad de vill ha. Många frågar försäljarna om råd innan de eventuellt köper något.

Skrivet av AMD_PERA:

Men bra kan det vara att det går att slå ihjäl ett par timmar och klämma på ett stort utbud av prylar på samma ställe, för att sedan gå in på prisjakt och söka billigaste alternativ.

Härlig inställning. Lika bra att stänga alla butiker förutom en, där alla som tycker som dig kan gå runt och titta för att sedan gå och köpa det billigare någon annanstans (vanligen internet).

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Jag är av den starka uppfattningen att långt ifrån alla kunder har klart för sig vad de vill ha. Många frågar försäljarna om råd innan de eventuellt köper något.

Härlig inställning. Lika bra att stänga alla butiker förutom en, där alla som tycker som dig kan gå runt och titta för att sedan gå och köpa det billigare någon annanstans (vanligen internet).

Det finns ju folk som vill bli lurade, Dom kan fortfarande handla i varuhus.

Sedan dyker åtminstonne dator kunderna upp i detta forum och frågar varför datorn inte fungerar som den ska
Jag köper faktiskt ganska mycket på stormarknader för jag orkar inte vänta på paket från internet leverantörer.
Ofta så får man ju någon idé på torsdag/fredag kväll och vill inte vänta till måndag/tisdag i bästa fall för laverans, så man åker till köpladan på lördag och köper nått istället

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det finns ju folk som vill bli lurade, Dom kan fortfarande handla i varuhus.

Jag märker att det inte är lönt att diskutera med dig, så jag lägger således ner diskussionen.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

Nu har jag varit utomlands en vecka men, som vanligt har media fel.
Expert har köpt 30 butiker (antagligen de vinstgivande) och lagerSALDOT.
Dvs att jag och mina medarbetare på lagret fortfarande är uppsagda.
De köpte bara prylarna inget övertagande av personal eller lager.

Visa signatur

Jag är hellre låst till kvalitetsappar än fri att äta bajs kan jag säga.

Ifåne 4s
Intel Core i7 2600K 3,4GHz, Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE, Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Hmm år 1999, det hade du inte nämnt tidigare. Du tycker alltså ett snart 13 år gammalt köp kan representera butiken idag? Undrar hur mycket en 33" kostade för snart 13 år sedan? Antar att den där hemkörningen för 595 kr skulle utgöra en stor del av den totala kostnaden för ditt köp. Allvarligt talat, jag tror en REA på 10% hade varit mer värt xD

Ställde de t.o.m. TVn på bänken =O, det har jag aldrig varit med om

Jag ber om ursäkt om jag är lite retsam. Det jag däremot har visat genom trejdepart är att expert är dyrare generellt. Att personalen är sämre är min egen erfarenhet samt de i min bekantskap. Jag kommer inte alls ihåg hur det var för 12-13 år sedan, vid den tiden var jag bara 8-9 år

Jag säger inte heller att t.ex. elgigantens personal är proffs men de gångerna jag har frågat så har det varit vettiga svar och bra kundservice.

Jag säger inte att det representerar hur det kan det kan se ut idag, jag säger att det inte är namnet på butiken som gör personalen utan personalen som gör butiken.... btw. tv´n kostade 7995:- & vägde ~55-60kg....

Med din retorik så innebär det att person A jobbar på elgiganten, när A byter anställning till expert så blir A per automatik okunnig, oseriös samt ej kundvänlig längre etc. etc.? Eller???

Hur vet du att personal på elgiganten inte jobbat på siba/expert/onoff innan eller vice versa? Tror du eller vet du? För min gamle far (må han vila i frid) sa alltid, "Tror gör man i kyrkan här i verkligheten ska man veta!"

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Jag säger inte att det representerar hur det kan det kan se ut idag, jag säger att det inte är namnet på butiken som gör personalen utan personalen som gör butiken.... btw. tv´n kostade 7995:- & vägde ~55-60kg....

Med din retorik så innebär det att person A jobbar på elgiganten, när A byter anställning till expert så blir A per automatik okunnig, oseriös samt ej kundvänlig längre etc. etc.? Eller???

Hur vet du att personal på elgiganten inte jobbat på siba/expert/onoff innan eller vice versa? Tror du eller vet du? För min gamle far (må han vila i frid) sa alltid, "Tror gör man i kyrkan här i verkligheten ska man veta!"

Men ändå så tog du upp ditt TV köp som exempel, tycker du inte det är överflödigt när köpet är 13 år gammalt?

Med min retorik? Jag har aldrig gjort ett sånt påstående, lägg inte orden i munnen på mig. Det enda jag har sagt är att den personalen jag och mina bekanta har haft att göra med på expert är okunniga. Om du inte tror mig så får du gärna läsa mina inlägg igen.

Jag är heller ingen fanboy och skulle lika lätt kunna handla av expert såsom vilken butik somhelst om de hade de bästa priserna och villkoren. Det är däremot ett faktum att de inte har det.

Den här debatten har blivit larvig. Det här blir mitt sista uttalande i den här diskussionen.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lillem4n:

Men ändå så tog du upp ditt TV köp som exempel, tycker du inte det är överflödigt när köpet är 13 år gammalt?

Med min retorik? Jag har aldrig gjort ett sånt påstående, lägg inte orden i munnen på mig. Det enda jag har sagt är att den personalen jag och mina bekanta har haft att göra med på expert är okunniga. Om du inte tror mig så får du gärna läsa mina inlägg igen.

Jag är heller ingen fanboy och skulle lika lätt kunna handla av expert såsom vilken butik somhelst om de hade de bästa priserna och villkoren. Det är däremot ett faktum att de inte har det.

Den här debatten har blivit larvig. Det här blir mitt sista uttalande i den här diskussionen.

Jag tog upp mitt köp på expert som ett exempel på hur personal kan vara service inriktad, jag är övertygad om att så skulle fallet varit oavsett om han jobbat för någon annan kedja... Ingen annan försäljare var villig att köra hem den utan föreslog taxi eller ta den i egen bil.. right 55kg tar man under armen & går hem??

Inte relevant? När slutar något att vara relevant, när man kommit runt hörnet, 4 veckor, 2 år eller som i mitt fall 12-13år?

Om en butik alltid är dyrast & sämst så förvinner dom från marknaden ändå så finns expert kvar? Expert i sverige har minst en historia på 45-50år om jag inte misstar mig?

Lite kuriosa: Det verkar som om expert finns i 22 länder med mer än 7400 butiker sammanlagt med en total omsättning? worldwide på 16 miljarder euro.
http://expert.org/

Edit: Stavfel denna lilla sketlaptop utan H-knapp är inte lätt alltid!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Det finns ju folk som vill bli lurade, Dom kan fortfarande handla i varuhus.

Sedan dyker åtminstonne dator kunderna upp i detta forum och frågar varför datorn inte fungerar som den ska
Jag köper faktiskt ganska mycket på stormarknader för jag orkar inte vänta på paket från internet leverantörer.
Ofta så får man ju någon idé på torsdag/fredag kväll och vill inte vänta till måndag/tisdag i bästa fall för laverans, så man åker till köpladan på lördag och köper nått istället

Ja, de kan vara bra för nödköp. Reor på TV-apparater kan ju också pressa priset extremt på dessa kedjor med deras stora inköpsvolymer. Köper datordelar eller liknande gör man dock naturligtvis inte där, men det är ju heller inte något de satsar speciellt mycket på. Det skadar heller aldrig att läsa på, vad man än ska köpa.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Ja, de kan vara bra för nödköp. Reor på TV-apparater kan ju också pressa priset extremt på dessa kedjor med deras stora inköpsvolymer. Köper datordelar eller liknande gör man dock naturligtvis inte där, men det är ju heller inte något de satsar speciellt mycket på. Det skadar heller aldrig att läsa på, vad man än ska köpa.

Ja tyvärr så är vi inte så många som vet exakt vad vi vill ha innan man går in i en butik.
Men de flesta som köper TV eller vitavror har väl ganska klart för sig vad man vill ha för märke iallafall.
Oftast så har man ju en gammal tv eller kylskåp som man är nöjd med, eller missnöjd med
Det kan däremot vara svårt med alla modellnummer där en bokstav eller siffra kan göra en vara mycket sämmre än den vara man hade tänkt köpa.
Ofta så ser tex en tv likadan ut om den kostar 5000:- eller 7000:- beroende på innehåll.
De kan ha liknande funktioner men olika panel tex.

När det gäller datorer så går ju utväcklingen ganska fort, och stormarknaderna har oftast förra modellen av allt

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...