Permalänk
Medlem

Vattenkylning eller inte?

Tjena!

Jag sitter och funderar på om jag ska beställa en vattenkylning eller en Thermaltake Silver Arrow.

Den vattenkylning jag funderat på är http://www.aquatuning.se/product_info.php/info/p11269_Alphaco...

Är det bra grejer i det där settet och hur mkt bättre blir egentligen kylningen mot en thermaltake silver arrow?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Varför vill du vattenkyla?

Permalänk
Medlem
Skrivet av benjipod:

Varför vill du vattenkyla?

Tänkte överklocka min i7 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostish:

Tänkte överklocka min i7 2600k

Corsair H80/H100, Antec 920?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tusen3:

Corsair H80/H100, Antec 920?

Mjo så finns det ju dem där slutna systemen också. Kyler dem så mkt bättre än en silver arrow eller noctua då? Har hört att dem låter väldigt mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av ostish:

Mjo så finns det ju dem där slutna systemen också. Kyler dem så mkt bättre än en silver arrow eller noctua då? Har hört att dem låter väldigt mkt

Kan egentligen inte så mycket om vattenkylning men med tanke på att du "bara" ska kyla processorn så får du väldigt effektiv kylning med ett sånt system också, och kan därmed spara ~1.5k. Vet faktiskt inte om dom låter mycket.

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen inte välja det paketet för vattenkylning, åtminstone om du vill ha det något sånär tyst. Radiatorn i paketet behöver riktigt feta fläktar för att ge bra prestanda. Vill du köra lite lägre fläkthastighet är faktiskt detta paketet bättre: http://indomo.se/11897-EK-KIT-H3O-Supreme-LT-360

Prestandan blir bättre än med Silver Arrow, men förvänta dig inte mirakel som att det skulle vara värt dubbla prislappen. Vill du få bättre prestanda än monsterkylaren Silver Arrow får du också räkna med att köra fläktarna på ganska höga varv (däromkring +1000 RPM).

Det är klart värt med vattenkylning om du gillar utseendet samt att pilla en massa, annars bör du hålla dig till luft eller ett slutet system.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för hjälpen

Permalänk

Angående högt fläktljud från slutna system så byter man ut fläkten/fläktarna till förslagsvis Gentle Typhoon 1450rpm (eller 1850rpm om man har en fläktkontroller) så blir det väldigt tyst.