Permalänk

Räcker 750w?

Ska bygga en ny dator om 2månader och har ett 750w nätagg * http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=460922 * Jag ska köpa ett asus 6990 kort * http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=627368#extra * .

CPu:n jag ska köpa är AMD Phenom II X6 1100T Black Edition, skulle det räcka med 750w?

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

nej du ska nog ha lite mer watt 6990 drar 750 watt så jag rekomenderar att ta högra volym

Permalänk

Jag kollade på en video ifrån newegg http://www.youtube.com/watch?v=lnzdnYYiY1U Dom hade exakt samma nätagg som mig och det drog inte mer än 500w . spola fram till 10:19

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk

Så det är nog rätt chill med mitt nätagg

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk

Enligt Sweclockers test drar hela deras system med ett HD6990 543W i load i Furmark.

http://www.sweclockers.com/recension/13610-amd-radeon-hd-6990...

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

oj det va som FAN! ^^

Permalänk
Medlem

JA de räcker. Skulle nog tagit intel processor dock.

Permalänk
Skrivet av Stakz:

Skulle nog tagit intel processor dock.

Jag vet :-S men jag är en jäkla amd nisse ;P

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem

Tänk på att när furmark körs i swec test att processorn då INTE belastas.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Swecs tester mäter på väggen, inte mot komponenterna. Så dom 543W blir cirkus 470W till systemet.. Så det är lungt med ett HX750W (Cosair), du kan överklocka din AMD CPU också!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Skrivet av Mr_Johan1995:

Jag vet :-S men jag är en jäkla amd nisse ;P

Om så är fallet så bör du nog vänta med köpet tills Bulldozer släpps, vilket borde vara om cirka en månad.

Visa signatur

Main-PC: Bitfenix Phenom Mini | Asus Z170I Pro | Intel I5 6600K | Kingston HyperX 16GB 2133Mhz DDR4 | EVGA GeForce GTX 1070 | Corsair SF450 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jwlz:

Om så är fallet så bör du nog vänta med köpet tills Bulldozer släpps, vilket borde vara om cirka en månad.

19e september talas det om.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Tänk på att när furmark körs i swec test att processorn då INTE belastas.

Men å andra sidan belastar det testet mer än något spel någonsin gör (t.o.m. med prestandabegränsningen som skall skydda kortet), så även i spel med processorlast (som Vantage representerar), så kommer du inte högre (om du nu inte drar igång något CPU-bench program, samtidigt som du spelar).

Ett HX750 räcker och blir över, tittar man på Sweclockers test, så är deras testsystem inte ens i närheten av 750W även om über-mode är aktiverat och Furmark körs (572W effektdrag från komponenterna).

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Men... Kalla mig idiot men jag tror att bulldozer kommer att floppa, att den inte är så bra som dom säger... Jag har bara små funderingar om det... Eller så blir det skit bra men jag tror bara det.

Visa signatur

Gaming rigg: Sönder för tillfället
Laptop: HP elitebook 840 g2
Mobil: Samsung galaxy s8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Men... Kalla mig idiot men jag tror att bulldozer kommer att floppa, att den inte är så bra som dom säger... Jag har bara små funderingar om det... Eller så blir det skit bra men jag tror bara det.

Jag är dock helt övertygad om att det kommer vara bättre än vad amd har att erbjuda idag

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk

det räcker lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Johan1995:

Men... Kalla mig idiot men jag tror att bulldozer kommer att floppa, att den inte är så bra som dom säger... Jag har bara små funderingar om det... Eller så blir det skit bra men jag tror bara det.

Du hävdar ju att du skall bygga din burk först om 2 månader, vilket innebär att du hinner se att du har fel angående dina funderingar om Bulldozer.

Bara avvakta lanseringen och lägga ordern när du upptäckt att den är bra mycket vassare än dagens AMD.

Permalänk
Medlem

De e lungt. Ett 6990 är två 6970 vilket går att köra på 750w lätt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2