Permalänk
Medlem

Intel core i5 samt internminnen

Ökade min intel core i5 till 3.0 GHZ ifrån 2.8 GHZ. den blir inte mycket varmare än den blev på 2.8 testade med prime95, går upp i 70 grader. Har inte ökat på volten ännu, har inte haft några BSODS ännu. Min fråga igentligen följer, Är det värt att öka minnerna ifrån 1333 till 1600? läste där jag köpte dem att flera hade klockat dom till 1600 utan problem. Kommer det att göra någon märkbar skillnad? spelar mestadels spel

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Enxorix:

bumpning är inte tillåtet
öka minnerna till 1600. varför inte? du förlorar inget på det

Permalänk
Medlem

Haha förlåt men tråden va på andra sidan så bättre än att starta en ny tråd

Kan man känna på minnerna när datan är igång för att känna av tempen?

samt, kommer man märka skillnad på prestanda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enxorix:

Haha förlåt men tråden va på andra sidan så bättre än att starta en ny tråd

Kan man känna på minnerna när datan är igång för att känna av tempen?

samt, kommer man märka skillnad på prestanda?

Inget att rekommendera då du ändå inte kan få en uppfattning om hur varma minnena egentligen är.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungklo:

Inget att rekommendera då du ändå inte kan få en uppfattning om hur varma minnena egentligen är.

Skriv en temepratur, har en någorlunda bra förmåga att känna temperaturer med händerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enxorix:

Skriv en temepratur, har en någorlunda bra förmåga att känna temperaturer med händerna

Skriv en temperatur? Ja någorlunda men när det kommer till sånt här vill du ju veta ganska exakt hur varmt det är och inte någorlunda.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enxorix:

Skriv en temepratur, har en någorlunda bra förmåga att känna temperaturer med händerna

kör Prime95 och RAM minnerna är kanske 45-50 grader, hur varma kan dom bli?