Vad är en skillad spelare för dig?
Har haft heta diskussioner ang vad som faktiskt gör en spelare duktig i BF, just nu ligger jag #1:a på BF3 Alpha Leaderboards på K/D och Skill och har fått höra att det inte är något speciellt alls. Jag anser att K/D och Skill är dom bästa statsen att titta på för att utgöra hur bra en spelare är, jag skulle vilja höra från er hur ni tycker angående detta. Vad är en skillad spelare för dig? Vänligen läs igenom hela inlägget innan du postar.
Detta är i princip statsen man kan kolla i BC2/BF3..
Score, Kills, Deaths, Time Played, Rank, Score per minute, Skill, K/D Ratio, Accuracy, Win/Loss Ratio, Teamkills, Kills per minute, Deaths per minute, Award/Bonus/Objective/Team/Squad Score
Enligt mig spelar dessa ingen större roll och varför dom inte gör det: (Rush)
Score = Hur mycket man spelat
Kills = Hur mycket man spelat
Deaths = Hur mycket man spelat
Time Played = Hur mycket man spelat
Rank = Hur mycket man spelat
Score per minute = Spelstil, Sniper eller Assault, ger olika resultat
Accuracy = Irrelevant då Suppressing fire går ut på just vad det är, att ta skottet och missa är bättre än att inte skjuta alls, eller tex 3D Spotting skjuta på trianglar även fast du inte ser målet
Win/Loss Ratio = Public Servers, många servers är obalanserade och då spelar det ingen roll hur duktig du är, ditt lag kommer att förlora
Teamkills = Springer nybörjare in framför en, eller om dom blockerar något med flit och det behövs
Kills per minute = Spelstil, Sniper eller Assault, ger olika resultat
Deaths per minute = Spelstil, Sniper eller Assault, ger olika resultat
Award/Bonus/Objective/Team/Squad Score = Går att jämföra men spelstiler kommer in här igen, spelar du mycket sniper så får du inte lika mycket squad score tex, och det är inget fel med att spela sniper och ha låg squad score. Du kan fortfarande contributa mycket mer än vissa som rushar in i melee
Dessa återstår:
Skill = Dödar jag någon som har mycket Skill points, så ökar min Skill mycket och hans går ner mycket, dör jag av någon som har låg Skill, så går min Skill ner mycket, och hans upp mycket, i princip K/D
K/D Ratio = Hur många du dödar per liv, du spwanar, dödar 3st, dör 1 gång, du har 3 K/D, du dödar 10st och dör 0-1 gång, du har 10 K/D, du dödar helt enkelt många fler per liv än de flesta
Undantag finns givetvis så som att sitta i en helikopter upp till rank 50 och nästan aldrig bli nedskjuten för du har en pilot som är grym på att flyga, eller att endast ha kört Sniper, det kan man däremot kolla på stats var du har fått majoriteten av dina kills ifrån
Enligt mig är skill i spelet baserat i grunden på K/D, inget annat. Då det kort och gott handlar om hur många du dödar per liv
Många säger att K/D inte spelar någon roll alls, men det är precis tvärt om, dödar du 20st och dör 1 gång under ett game, då har du försvagat fienden betydligt som kan låta dina medspelare att armera bomben tex, en Skillad sniper kan ensamt defenda MCOM en hel runda, kan ta ut 15st fiender som försöker planta.
Jag spelar taktiskt, många kallar det camping, vilket är urdumt. Då jag faktiskt gör mycket mer än dom tror, genom att jag håller våran linje, så kan mina teammates avancera framåt, när dom sedan kommit en bit så rör jag mig också frammåt, jag springer aldrig fram själv som dom gör för jag vet att det sitter en hög och trycker i alla hörn i nästa rum, i stället för att rusha in i rummet och dö på -1.53 sekunder så låter jag en teammate göra det, och när dom skjuter på honom går jag in och tar ut fienden hur lätt som helst, det är ett spel trots allt. Jag anpassar mig efter spelet/spelarna.
Min åsikt, K/D är "den bästa" staten att följa för att hitta en "skillad" spelare. Tar en person ut 5 personer på 1 liv, varje spawn, i varje game, så har den personen rätt bra koll på var man ska vara och hur man ska sikta. Man contributar inte mycket om man rushar MCOM själv och dör mot 10 fiender som defendar och får 0.9 K/D, då dör du fler gånger än vad du dödar när du är i liv, du är då kanonmat och hjälper knappt ditt lag.
Projektlogg: Vector Qlimax
X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240