Vad är en skillad spelare för dig?

Permalänk
Medlem

Vad är en skillad spelare för dig?

Har haft heta diskussioner ang vad som faktiskt gör en spelare duktig i BF, just nu ligger jag #1:a på BF3 Alpha Leaderboards på K/D och Skill och har fått höra att det inte är något speciellt alls. Jag anser att K/D och Skill är dom bästa statsen att titta på för att utgöra hur bra en spelare är, jag skulle vilja höra från er hur ni tycker angående detta. Vad är en skillad spelare för dig? Vänligen läs igenom hela inlägget innan du postar.

Detta är i princip statsen man kan kolla i BC2/BF3..

Score, Kills, Deaths, Time Played, Rank, Score per minute, Skill, K/D Ratio, Accuracy, Win/Loss Ratio, Teamkills, Kills per minute, Deaths per minute, Award/Bonus/Objective/Team/Squad Score

Enligt mig spelar dessa ingen större roll och varför dom inte gör det: (Rush)

Score = Hur mycket man spelat
Kills = Hur mycket man spelat
Deaths = Hur mycket man spelat
Time Played = Hur mycket man spelat
Rank = Hur mycket man spelat
Score per minute = Spelstil, Sniper eller Assault, ger olika resultat
Accuracy = Irrelevant då Suppressing fire går ut på just vad det är, att ta skottet och missa är bättre än att inte skjuta alls, eller tex 3D Spotting skjuta på trianglar även fast du inte ser målet
Win/Loss Ratio = Public Servers, många servers är obalanserade och då spelar det ingen roll hur duktig du är, ditt lag kommer att förlora
Teamkills = Springer nybörjare in framför en, eller om dom blockerar något med flit och det behövs
Kills per minute = Spelstil, Sniper eller Assault, ger olika resultat
Deaths per minute = Spelstil, Sniper eller Assault, ger olika resultat
Award/Bonus/Objective/Team/Squad Score = Går att jämföra men spelstiler kommer in här igen, spelar du mycket sniper så får du inte lika mycket squad score tex, och det är inget fel med att spela sniper och ha låg squad score. Du kan fortfarande contributa mycket mer än vissa som rushar in i melee

Dessa återstår:

Skill = Dödar jag någon som har mycket Skill points, så ökar min Skill mycket och hans går ner mycket, dör jag av någon som har låg Skill, så går min Skill ner mycket, och hans upp mycket, i princip K/D
K/D Ratio = Hur många du dödar per liv, du spwanar, dödar 3st, dör 1 gång, du har 3 K/D, du dödar 10st och dör 0-1 gång, du har 10 K/D, du dödar helt enkelt många fler per liv än de flesta

Undantag finns givetvis så som att sitta i en helikopter upp till rank 50 och nästan aldrig bli nedskjuten för du har en pilot som är grym på att flyga, eller att endast ha kört Sniper, det kan man däremot kolla på stats var du har fått majoriteten av dina kills ifrån

Enligt mig är skill i spelet baserat i grunden på K/D, inget annat. Då det kort och gott handlar om hur många du dödar per liv

Många säger att K/D inte spelar någon roll alls, men det är precis tvärt om, dödar du 20st och dör 1 gång under ett game, då har du försvagat fienden betydligt som kan låta dina medspelare att armera bomben tex, en Skillad sniper kan ensamt defenda MCOM en hel runda, kan ta ut 15st fiender som försöker planta.

Jag spelar taktiskt, många kallar det camping, vilket är urdumt. Då jag faktiskt gör mycket mer än dom tror, genom att jag håller våran linje, så kan mina teammates avancera framåt, när dom sedan kommit en bit så rör jag mig också frammåt, jag springer aldrig fram själv som dom gör för jag vet att det sitter en hög och trycker i alla hörn i nästa rum, i stället för att rusha in i rummet och dö på -1.53 sekunder så låter jag en teammate göra det, och när dom skjuter på honom går jag in och tar ut fienden hur lätt som helst, det är ett spel trots allt. Jag anpassar mig efter spelet/spelarna.

Min åsikt, K/D är "den bästa" staten att följa för att hitta en "skillad" spelare. Tar en person ut 5 personer på 1 liv, varje spawn, i varje game, så har den personen rätt bra koll på var man ska vara och hur man ska sikta. Man contributar inte mycket om man rushar MCOM själv och dör mot 10 fiender som defendar och får 0.9 K/D, då dör du fler gånger än vad du dödar när du är i liv, du är då kanonmat och hjälper knappt ditt lag.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Kill death ratio

Permalänk

Tycker inte något reflekterar hur bra en spelare är.

Har man bra K/D kan man lika väl ha spelat mot sämre spelare eller haft bättre spelare i sitt lag och därför fått ett övertag.

För att se att en person är bra så är det enda i stort sett att sitta som spectator på denne person för att se hur han beter sig i olika situationer och vad han prioriterar när han får olika val så som bomba/reviva/döda, vad väljer han?

Permalänk
Medlem

Svårt att säga.

Du kan ha dött 15 gånger och dödat 2 men du har hjälpt ditt lag genom att spela som medic och tack vare det så vinner ni.

Tycker personligen att det är en blandning mellan K/d och dina teamwork poäng som är viktigast. Har du en acceptabel K/d och en hel del tw points så ser jag det som en bra spelare.

Men det är såklart upp till en själv

Visa signatur

7800X3D || 4080S || 32GB || Formd T1

Permalänk
Medlem

Typ score per minute i Battlefield om man måste utgå från stats. Väldigt hög k/d betyder oftast bara att man är en sniper som sitter oupptäckt i en buske hela rundorna.

Permalänk
Medlem

Jag skiter fullständigt i om du har 111002-2 i stats. Hjälper du inte laget på BC2/BF3 så är du skitdålig iaf.
Det enda som är viktigt för mig är att du faktist spelar spelet som det är tänkt - lagspel, det är inte COD,
Det är betydligt roligare för alla andra i laget om man spelar som man ska på Battlefield.
Hatar medics som inte revivar eller assault som inte ger ammo lådor.
Sen är det upp till var och en vad man tycker själv. Jag tycker det är roligast när folk gör det dom ska och hjälper alla i laget.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Jag skiter fullständigt i om du har 111002-2 i stats. Hjälper du inte laget på BC2/BF3 så är du skitdålig iaf.
Det enda som är viktigt för mig är att du faktist spelar spelet som det är tänkt - lagspel, det är inte COD,
Det är betydligt roligare för alla andra i laget om man spelar som man ska på Battlefield.
Hatar medics som inte revivar eller assault som inte ger ammo lådor.
Sen är det upp till var och en vad man tycker själv. Jag tycker det är roligast när folk gör det dom ska och hjälper alla i laget.

Jag håller med dig fullt där, det går inte att läsa av hur duktig en person är genom statsen, utan det är endast genom att spela som man märker hur duktig en spelare är. BF är ett lagspel och om man endast är intresserad av att få så hög K/D kan man spela cod, i BF måste man verkligen spela som ett lag och hjälpas åt för att klara av det man ska göra, även om man kanske får 2-15 i stats.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Jag skiter fullständigt i om du har 111002-2 i stats. Hjälper du inte laget på BC2/BF3 så är du skitdålig iaf.
Det enda som är viktigt för mig är att du faktist spelar spelet som det är tänkt - lagspel, det är inte COD,
Det är betydligt roligare för alla andra i laget om man spelar som man ska på Battlefield.
Hatar medics som inte revivar eller assault som inte ger ammo lådor.
Sen är det upp till var och en vad man tycker själv. Jag tycker det är roligast när folk gör det dom ska och hjälper alla i laget.

Håller med dig på alla punkter, BF är ett lagspel och ska spelas med teamwork.

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Avstängd

En bra spelare:
Skriver "gl hf" i början av matchen
Skriver "gg" vid först vid förlust och svarar "gg" vid vinst
Är positiv och kämpar tills matchen är över
Slår inte på sin datorutrustning vid möjlig, men tragisk, "nerdrage"

Permalänk

Tycker att alla fps använder fel system för att visa hur bra man. Jag tycker att det bästa man kan använda är psr/mmr systemt som görs i HoN(du får poäng när du vinner en match och går ner när du förlorar) då spelar man oftast med folk i sin egna nivå vilket leder till jämna matcher. Men detta kanske inte fungerar till 100% i bf serien eftersom att man har så stora lag. En dålig/bra spelare kan vinna/förlora många matcher pågrund av sitt lag. Men jag tycker fortfarande att det är ett av de bättre system.

Tycker fortfarnde att man ska ha kvar kd,score etc. Men man har inte hög psr/mmr bara för att man spelar mycket.

bottom line: fps behöver ett nytt stats system som inte ger de bra stats ju mer du spelar
(men stats kommer aldrig att riktigt kunna visa hur bra/kass du egentligen är)

Permalänk
Medlem

Någon som gör sitt för sitt lag + samt dödar massa.

Inte ressar i onödan, inte använder massa noob op vapen.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

skill kan du inte få ner skrivet.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk

Det går ju inte precis att räkna med score per minute som en av ovanstående sa. Tänk så gillar man att köra på servrar med t.ex 4vs4 Då hinner man inte få lika mycket score.

Däremot om man hade räknat squadscore/time played så hade de varit nåt!

Här är min soldier : http://bfbc2.statsverse.com/stats/pc/imperatormedia/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Har man bra K/D kan man lika väl ha spelat mot sämre spelare eller haft bättre spelare i sitt lag och därför fått ett övertag.

För att se att en person är bra så är det enda i stort sett att sitta som spectator på denne person för att se hur han beter sig i olika situationer och vad han prioriterar när han får olika val så som bomba/reviva/döda, vad väljer han?

Att man har bra K/D för att man spelat mot sämre spelare är väldigt långsökt om man har 30000 kills, du har ju inte direkt mött nybörjare hela tiden.

Håller med dig där att se en person spela säger mest självfallet, men det är fortfarande inget man kan göra direkt.

Skrivet av mkrl:

Du kan ha dött 15 gånger och dödat 2 men du har hjälpt ditt lag genom att spela som medic och tack vare det så vinner ni.

Tycker personligen att det är en blandning mellan K/d och dina teamwork poäng som är viktigast. Har du en acceptabel K/d och en hel del tw points så ser jag det som en bra spelare.

Också rätt så långsökt, en spelare som har 0,1 K/D men ressat 2000 pers eller en spelare som har 4 K/D och ressat 200, vem är bäst? Säger sig självt, att ressa nybörjarna i all evighet eller att döda fiendern innan dom hinner döda nybörjarna?

Skrivet av LinusM:

Typ score per minute i Battlefield om man måste utgå från stats. Väldigt hög k/d betyder oftast bara att man är en sniper som sitter oupptäckt i en buske hela rundorna.

Du läste uppenbarligen inte hela första inlägget då du motsäger 2 punkter rakt av när jag förklarat varför det inte är så.

Skrivet av edberg24:

Jag skiter fullständigt i om du har 111002-2 i stats. Hjälper du inte laget på BC2/BF3 så är du skitdålig iaf.
Det enda som är viktigt för mig är att du faktist spelar spelet som det är tänkt - lagspel, det är inte COD,
Det är betydligt roligare för alla andra i laget om man spelar som man ska på Battlefield.
Hatar medics som inte revivar eller assault som inte ger ammo lådor.
Sen är det upp till var och en vad man tycker själv. Jag tycker det är roligast när folk gör det dom ska och hjälper alla i laget.

Satt bara och väntade på att en sån som du skulle hoppa in och säga att K/D är den sämsta staten att kolla på, det du sitter och säger är att döda folk inte hjälper ditt lag, nybörjare.

Jag spawnar Sniper som Defender, sätter mig på en kulle, siktar mot MCOM, hela motståndarlaget springer mot MCOM, jag dödar alla 15 innan någon lyckas att planta, i dina ögon är jag dålig. Som jag redan sagt om du hade läst också K/D säger inte lika mycket om personen har dödat 90% av sina kills med Sniper endast, jag har kört minst Sniper och har 4 K/D, hjälper mitt lag bra mycket mer än dig kan jag lova.

Skrivet av AlbertMwugabi:

Jag håller med dig fullt där, det går inte att läsa av hur duktig en person är genom statsen, utan det är endast genom att spela som man märker hur duktig en spelare är. BF är ett lagspel och om man endast är intresserad av att få så hög K/D kan man spela cod, i BF måste man verkligen spela som ett lag och hjälpas åt för att klara av det man ska göra, även om man kanske får 2-15 i stats.

Varför drar ni in CoD? Det är samma sak, världens sämsta jämförelse. Vad har CoD med K/D att göra föresten? Får man 2-15 i Stats är man värdelös och spelar helt fel

Skrivet av bOfInK3n:

Håller med dig på alla punkter, BF är ett lagspel och ska spelas med teamwork.

Kan inte utgå från att alla pratar med varandra i Squads och spelar tillsammans, never gonna happen.

Skrivet av Turbodjur:

Tycker att alla fps använder fel system för att visa hur bra man. Jag tycker att det bästa man kan använda är psr/mmr systemt som görs i HoN(du får poäng när du vinner en match och går ner när du förlorar) då spelar man oftast med folk i sin egna nivå vilket leder till jämna matcher. Men detta kanske inte fungerar till 100% i bf serien eftersom att man har så stora lag. En dålig/bra spelare kan vinna/förlora många matcher pågrund av sitt lag. Men jag tycker fortfarande att det är ett av de bättre system.

Tycker fortfarnde att man ska ha kvar kd,score etc. Men man har inte hög psr/mmr bara för att man spelar mycket.

bottom line: fps behöver ett nytt stats system som inte ger de bra stats ju mer du spelar
(men stats kommer aldrig att riktigt kunna visa hur bra/kass du egentligen är)

Som du själv säger det fungerar inte pga stora lag, helt pointless. Stats kan faktiskt visa väldigt bra hur man spelar, men då måste man räkna alla stats och det blir rörigt.

Skrivet av ceogar:

Någon som gör sitt för sitt lag + samt dödar massa.

Inte ressar i onödan, inte använder massa noob op vapen.

Dödar massa = Gör något för sitt lag

Skulle inte kalla något vapen OP direkt, kan dom så kan du.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk

Du måste väl hålla med om att tank mot helikopter är lite överdrivet på bc2 vietnam.. Hur lätt som helst att träffa. Jag vet inte vad ni är ute efter men jag är mer ute efter realism efter gameplay :P.

Tycker också att helikoptrar mot infantry är väldigt UNDERpowered. Tror att en missil 1,5 meter bort från en person har en väldigt stor chans att döda den personen hehe.

A just de, RPG vs tank tycker jag också är lite overpowered eftersom att rpg tar mer damage än ett tankskott och det är helt JÄVLA ologiskt.

Permalänk
Medlem

Skillad spelare i BC2 eller kommande BF3 är för mig en lagspelare som hjälper sitt lag och gör det som ingår i hans Kit. Medic ska återuppliva folk o slänga ut mediclådor, Assault slänga ut ammolådor, Engineer ska reparera egna fordon och förstöra fiendefordon, Recon ska rekognosera (rekognosera: aktivt samla in information om ett specifikt området: Synonymer: undersöka, utforska).

Jag bryr mig inte om K/D ratio för jag är kanske tex Engineer som re-spawnat på lagkamrat 3ggr för att ta död på en tank. Eller Medic som kutar runt och återupplivar kamrater...

Sen är det inte fel att vara grym o ha hög K/D men en spelare med supportfunktion kan poängmässigt vinna en hel runda och inte ens ha dödat någon.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Anser heller inte att k/d avgör om du är en duktig BFspelare eller inte. Det beror mer på hur du interagerar med dina medspelare. En medic med 1/34 kan tillföra mer än en Rambosoldat med 34/1. MEn de kan vara lika viktiga för hela slaget och squadens framfart.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Att man har bra K/D för att man spelat mot sämre spelare är väldigt långsökt om man har 30000 kills, du har ju inte direkt mött nybörjare hela tiden.

Håller med dig där att se en person spela säger mest självfallet, men det är fortfarande inget man kan göra direkt.

Också rätt så långsökt, en spelare som har 0,1 K/D men ressat 2000 pers eller en spelare som har 4 K/D och ressat 200, vem är bäst? Säger sig självt, att ressa nybörjarna i all evighet eller att döda fiendern innan dom hinner döda nybörjarna?

Du läste uppenbarligen inte hela första inlägget då du motsäger 2 punkter rakt av när jag förklarat varför det inte är så.

Satt bara och väntade på att en sån som du skulle hoppa in och säga att K/D är den sämsta staten att kolla på, det du sitter och säger är att döda folk inte hjälper ditt lag, nybörjare.

Jag spawnar Sniper som Defender, sätter mig på en kulle, siktar mot MCOM, hela motståndarlaget springer mot MCOM, jag dödar alla 15 innan någon lyckas att planta, i dina ögon är jag dålig. Som jag redan sagt om du hade läst också K/D säger inte lika mycket om personen har dödat 90% av sina kills med Sniper endast, jag har kört minst Sniper och har 4 K/D, hjälper mitt lag bra mycket mer än dig kan jag lova.

Varför drar ni in CoD? Det är samma sak, världens sämsta jämförelse. Vad har CoD med K/D att göra föresten? Får man 2-15 i Stats är man värdelös och spelar helt fel

Kan inte utgå från att alla pratar med varandra i Squads och spelar tillsammans, never gonna happen.

Som du själv säger det fungerar inte pga stora lag, helt pointless. Stats kan faktiskt visa väldigt bra hur man spelar, men då måste man räkna alla stats och det blir rörigt.

Dödar massa = Gör något för sitt lag

Skulle inte kalla något vapen OP direkt, kan dom så kan du.

Nej, det är inte alltid det finns vapen för ALLA klasser som är op.
Och åter igen, NEJ dödar massa är inte = Gör något för sitt lag.

Finns alltid noobs som tror det dock.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Men zhrooms, när ska du sluta trooooooooooooooooo så mycket att du är bäst, ingen bryr sig.

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk

En skillad spelare gör det som hans roll ska göra, en person kan bara bidra till laget på ett bra sätt genom att göra det hans roll ska göra och göra det bra/rätt. Gör ditt eget bra och hoppas på att de andra också gör det.

I det hela stora så spelar ''speluppfattning'' inte så jättestor roll om du inte kan prata med ditt lag, tex att du förstår vilken ''impact'' det har på spelet att tar över ''B flag'' (alltså fiendens nästa drag) och liknande

Permalänk
Medlem

En skillad spelare är någon som konsekvent spelar på en hög nivå där hög nivå baseras på vunna matcher för sitt lag. Dessa spelare utmärker sig med ett taktiskt sinne, spelförståelse och improvisation. Särskilt presterar personen konsekvent bra (fyller sin roll) under press. Dessa attribut tror jag endast kan framgå i tävlingsmatcher. Att på rena publika servers utgå från någon siffra kan ju endast till viss del berätta helheten om personen.

Självklart säger en 5:1 kd-ratio efter 3000 matcher att du är duktig. Men det behöver inte betyda att du är bättre än en person med 3:1 som kanske spelar en annan funktion. Det bästa sättet att jämföra vore i någon form av trial-matcher där två personer ska fylla samma funktion.

Edit:

Väl skrivet turbodjur. Jag tyckte att det vi båda är inne på behövde tillföras i diskussionen.

Att det är stats som är fokus i det inledande inlägget tycker jag talar för en brist på den förståelsen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Skulle själv vilja säga att en skillad spelar i Battlefield, Är en spelare som vet vad han håller på med, och inte bara sitter och dödar för skojs skull, t.ex en recon sitter och tar ut fiender för att underlätta för Assault, medic och engineer på slagfältet,

en Assault kan t.ex använda sin GL för att underlätta i t.ex hus om man ska ta sig ut på ett annat sätt än att använda dörrarna eller så kan man som assault ta ut lätta fordon t.ex Fyrhjuling, bil, etc...

En Medic ska ressa om det är möjligt, men inte i alla lägen så att ens kompis får sämsta K/D ration heller, (Nya funktionen att man kan släpa sin vän i skydd bör hjälpa en massa) Man dunkar liv i dom antingen när det är frittfram eller bakom skydd, ALDRIG mitt ute i ett öppet fält.

En Engineer tar ut tunga fordon som pansarvagn och helikopter för att underlätta för både infanteriet och de andra i laget som åker fordon, de har också ljuddämpade vapen så man kan (!) smyga sig bakom någon i t.ex ett hus, utan att någon vän till han man dödar upptäcker det.

Sånna som kör fordon, ska ta ut infanteri eller andra fordon. Sitter man i en UAV(!) ska man inte avslöja sin position genom att targeta en vanlig soldat utan fordon bara för att få en simpel kill, låt dina kompisar ta honom och lägg attacken på något större och viktigare

Team Play: Att spela som ett lag är ALLTID viktigt, du vinner ingenting på att springa ensam rakt in i slagfältet (Jo visst några kills men det slutar i stort sett alltid med att du dör), så tänk på det spela taktiskt och gör inget dumt använd (Q) för att spotta (som jag säger det) din fiende så att dina lagkamrater kan se vart och hur dom rör sig även om dom inte har fri sikt på motståndaren!

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Jag skiter fullständigt i om du har 111002-2 i stats. Hjälper du inte laget på BC2/BF3 så är du skitdålig iaf.
Det enda som är viktigt för mig är att du faktist spelar spelet som det är tänkt - lagspel, det är inte COD,

Nu är jag fan trött på sånt här skitsnack.
Bara för att det är två olika typer av FPS betyder inte det att det inte krävs lagspel i CoD.
Ni tänker fan inte med rätt kroppsdel om ni med all ärlighet antyder detta.

En bra spelare är den spelare som tänker rätt. Man behöver inte ha bra K/D-ratio, dock hjälper det en del.
Den som ligger i mitten av Scoreboarden kan mycket väl ha hjälpt till mer för en seger än den som kutat runt o dödat flest.
K/D-ratio är för mig inget som säger om en spelare är bra, dock kan den säga en hel del om de som är dåliga.

Permalänk

haha, ni ska se mig spela cod :)!!!!!! har väl en 0.2 K/D eller något. Jag klarar inte av det så fort man springer runt ett hörn eller något kommer det en hoppande sniper med 2 pistoler och skjuter en. Det är SJUKT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Jag bryr mig inte om K/D ratio för jag är kanske tex Engineer som re-spawnat på lagkamrat 3ggr för att ta död på en tank. Eller Medic som kutar runt och återupplivar kamrater...

Sen är det inte fel att vara grym o ha hög K/D men en spelare med supportfunktion kan poängmässigt vinna en hel runda och inte ens ha dödat någon.

Låter konstigt att du re-spawnar på din lagkamrat och dör 3 gånger för att ta död på honom, efter första gången lär du spawna i basen istället och döda tanken på långt håll så du slipper dö 2 gånger?

Poängmässigt spelar väl ingen roll, det är som att abusa medic och köra dö/ress/dö/ress.

Skrivet av iaken:

Anser heller inte att k/d avgör om du är en duktig BFspelare eller inte. Det beror mer på hur du interagerar med dina medspelare. En medic med 1/34 kan tillföra mer än en Rambosoldat med 34/1. MEn de kan vara lika viktiga för hela slaget och squadens framfart.

Nej för det är extremt osannolikt att en medic lyckas ressa så pass många eller har så tur att han ressar rätt person vid rätt hundradel så dom tar vinsten, varje gång. Medans en person som har 34/1 "varje runda". Det ger automatiskt Rambo vinst.

Skrivet av ceogar:

Nej, det är inte alltid det finns vapen för ALLA klasser som är op.
Och åter igen, NEJ dödar massa är inte = Gör något för sitt lag.

Finns alltid noobs som tror det dock.

ALLA klasser, kan du bara spela hälften av klasserna eller vadå? Som jag sa, kan han kan du.
Dödar jag 100 och dör 1 gång, eller en medic som dödar 1st, dör 10 gånger, och ressar 10st. Vem gör mest för laget? Slaktar man 100 fiender så ska ens lag logiskt kunna göra vad fan dom vill med knappt något motstånd.

Skrivet av Turbodjur:

En skillad spelare gör det som hans roll ska göra, en person kan bara bidra till laget på ett bra sätt genom att göra det hans roll ska göra och göra det bra/rätt. Gör ditt eget bra och hoppas på att de andra också gör det.

I det hela stora så spelar ''speluppfattning'' inte så jättestor roll om du inte kan prata med ditt lag, tex att du förstår vilken ''impact'' det har på spelet att tar över ''B flag'' (alltså fiendens nästa drag) och liknande

De flesta lägger väl ut medic/ammo, att göra något bra kan man fortfarande inte kolla på stats direkt, kommer helt enkelt inte synas.

Hela grejen är att K/D är enligt mig den bästa staten, inte enda utan bästa.. att kolla om någon är bra eller dålig.

Han som ligger #1:a på Leaderboards med Score i BF3 Alpha har 3000 kills, och 1.1 K/D, jag anser att han är värdelös, bara spelat mycket.

Skrivet av 13ers3rk:

Skulle själv vilja säga att en skillad spelar i Battlefield, Är en spelare som vet vad han håller på med, och inte bara sitter och dödar för skojs skull, t.ex en recon sitter och tar ut fiender för att underlätta för Assault, medic och engineer på slagfältet,

Team Play: Att spela som ett lag är ALLTID viktigt, du vinner ingenting på att springa ensam rakt in i slagfältet (Jo visst några kills men det slutar i stort sett alltid med att du dör), så tänk på det spela taktiskt och gör inget dumt använd (Q) för att spotta (som jag säger det) din fiende så att dina lagkamrater kan se vart och hur dom rör sig även om dom inte har fri sikt på motståndaren!

Vem sitter och dödar för skojs skull? Gör du det du ska som du precis säger, men är DUKTIG på det, så kommer du automatiskt ha hög K/D med det. Vad tror du folk gör i Rush egentligen?

"Att spela som ett lag" Folk är allmänt värdelösa och springer oftast rakt in i slagfältet och dör.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

"Att spela som ett lag" Folk är allmänt värdelösa och springer oftast rakt in i slagfältet och dör.

Ja, därför kan en 'taktisk sniper' få 5:1 k/d-ratio om han endast sitter och dödar de värdelösa spelarna som inte kan tänka fritt och förstå bättre ;).
Jag vill tro att det är betydlig skillnad när det är jämna lagmatcher på hög nivå som spelas till skillnad för public.

Även om jag inte har många timmar i bc2 så har jag snabbt lärt mig att inte tro att vägen jag nyss dog på är nu säker. Istället spottar jag snipern så får våra snipers ta hand om honom, eller så blir han flankad. När jag själv har spelat sniper har jag kunnat få bra k/d-ratio genom att spela 'taktiskt', men jag finner det meningslöst då jag inte känner att jag gör någon nytta genom spots och att använda min sniper till att skjuta personer på rätt ställe. Det rätta stället byter hela tiden plats vilket betyder att jag behöver röra på mig.

Med det sagt så har jag förvånansvärt många pistolkills i förhållande till snipern. Förmodligen behöver jag lära mig sikta bättre med prickskyttegeväret

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Du läste uppenbarligen inte hela första inlägget då du motsäger 2 punkter rakt av när jag förklarat varför det inte är så.

Haha vad i helvete, så i den här tråden ska vi inte dela med oss av våra egna åsikter utan vi måste hålla med dig?

Hur "skillad" någon är går inte att se genom stats. Jag tycker SPM är det bästa (eller minst dåliga) sättet att se hur "skillad" en spelare är om man måste utgå från stats, punkt.

Permalänk

Finns nog inte statrecorder som visar riktiga skills men alla som går upp ju mer man spelar ska man inte kolla på

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Haha vad i helvete, så i den här tråden ska vi inte dela med oss av våra egna åsikter utan vi måste hålla med dig?

Hur "skillad" någon är går inte att se genom stats. Jag tycker SPM är det bästa (eller minst dåliga) sättet att se hur "skillad" en spelare är om man måste utgå från stats, punkt.

Haha, ja men hur kan man inte hålla med?

Det går delvis att se genom stats, och den bästa av dom är enligt mig K/D. Score Per Minute säger ingenting alls, beror helt på spelstil, personligen spelar jag mer taktiskt och täcker mina teammates då jag är en bättre skytt, och låter dom arma MCOM när jag mejar ner hela deras Spawn när dom försöker döda mina teammates vid MCOM. Då får jag mindre SPM, men gör extremt mycket för laget ändå. Så det går liksom inte ihop. Sitta i en pansarvagn och skjuta skott mot MCOM när ens team har plantat det, för att döda eventuella fiender som försöker disarma den, ger mig inget SPM, men gör gör extremt mycket för laget.

Kan fortsätta men ingen idé för i slutändan så, SPM säger ingenting alls.

Skrivet av Nightcrawl:

Ja, därför kan en 'taktisk sniper' få 5:1 k/d-ratio om han endast sitter och dödar de värdelösa spelarna som inte kan tänka fritt och förstå bättre ;).

Därför betyder inte K/D lika mycket om man har 90% av sina Kills med Sniper, vilket typ ingen har ändå.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

jag tycker att man ska kolla på kd ratio och jämföra med score per minute för att avgöra hur bra ngn är

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"