Battlefield 3 invitation, systemkrav?

Permalänk
Avstängd

Battlefield 3 invitation, systemkrav?

Fick nyss en battlefield 3 invitation men jag vet inte om min dator kommer klara av alpha testet

AMD Phenom II X4 955

ATI Sapphire Radeon HD 5750 1GB GDDR5

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Silver Power SP-SS500 500W PSU
MSI 870A-G54, Socket-AM3

funkar det på lägsta ?

tack.

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Enligt systemkraven så borde det gå bra...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X | RTX 3070 | 32GB

Permalänk
Medlem

Satt och provade det nyss fick runt 30-50 FPS med mitt 5850 flyter dock inte på som jag vill att det ska göra så ska jag köpa det här spelet så måste jag verkligen köpa ett nytt gkort ^^

Visa signatur

CPU: I5 2500K Kylning: CM Hyper 212 Mobo: Gigabyte Z68XP-UD4 GPU: GTX 580 DirectCU II Ram: Corsair Vengeance LP 8GB 1600Mhz PSU: Corsair HX650 Chassi: NZXT Phantom

Permalänk
Medlem

Hur får man en inbjudan? Endast de som äger ett exemplar av Medal of Honor Limited Edition eller?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cable:

Hur får man en inbjudan? Endast de som äger ett exemplar av Medal of Honor Limited Edition eller?

fick det helt random ingen aning

tydligen så funkar det har 40-70 fps

Visa signatur

Moderkort: MSI 870A-G54 | CPU: AMD Phenom II X4 B55 4ghz | Kylare: Corsair H50 Push n pull| Chassi: CM 430 |
GPU: Sparkle GeForce GTX 580 GURU | RAM: Vengeance 1600Mhz 8GB |PSU: Fractal Design Newton R2, 650W modulär, 80 PLUS | Lagring: WD 500GB 7200rpm | Skärm: Asus VG236 120hz 3D 23" |

Permalänk
Medlem

Jag undrar om jag är berättigad till Alfan om jag har MOH Limited Edition. Någon som vet mer om deras dumma luddiga system?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

SOm det sagts i flera olika ämnen, Alfan är random, du ska helst vara veteran och vara signad till ea newsletter. alphan slutar 1 aug tror jag, så odsen att få inv just nu är nog ganska liten. om du har moh med BF3 beta sticker på så får du gå med i betan när det startar

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Det är väl random om man prenumerar på BF3 nyhetsbrev och har veteran rank om jag inte har hört helt fel

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Jag undrar om jag är berättigad till Alfan om jag har MOH Limited Edition. Någon som vet mer om deras dumma luddiga system?

Nej, MoH LE gäller bara betan (står det på bf3 forumet).

Man kan få invite till alphan om man fyller i allt på sitt EA-konto, prenumererar på nyhetsbrevet och vad jag hört så ska man ha veteranstatus på sitt konto också.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zerorepent:

Nej, MoH LE gäller bara betan (står det på bf3 forumet).

Man kan få invite till alphan om man fyller i allt på sitt EA-konto, prenumererar på nyhetsbrevet och vad jag hört så ska man ha veteranstatus på sitt konto också.

Fast nu har de sagt att betan ska vara öppen, och jag slösade 240kr på ett spel jag aldrig spelat. Bedrägeri någon?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

SOm det sagts i flera olika ämnen, Alfan är random, du ska helst vara veteran och vara signad till ea newsletter. alphan slutar 1 aug tror jag, så odsen att få inv just nu är nog ganska liten. om du har moh med BF3 beta sticker på så får du gå med i betan när det startar

grymt att jag slängde mitt MOH Limited edition efter 2 dagar för de va så sjukt tråkigt:o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Fast nu har de sagt att betan ska vara öppen, och jag slösade 240kr på ett spel jag aldrig spelat. Bedrägeri någon?

De borde inte ha sagt att det är beta nu eftersom de har alpha uppe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Fast nu har de sagt att betan ska vara öppen, och jag slösade 240kr på ett spel jag aldrig spelat. Bedrägeri någon?

Nej, ni som har MoH får betan innan alla andra ryktas det om.

Permalänk
Medlem

Open beta(oktober tror jag)
för alla personer som vill, ingen invite eller nåt behövs

Closed beta(september tror jag)
För alla som har har köpt MOH limited edition, både konsoll och pc tror jag?!

Alpha test ( pågår just nu)
Räcker bara om du har ett konto på battlefield(EA)har själv fått det utan att vara prenumerad på ea:s nyhetsbrev eller att ha veteran status på battlefield serien

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Open beta(oktober tror jag)
för alla personer som vill, ingen invite eller nåt behövs

Closed beta(september tror jag)
För alla som har har köpt MOH limited edition, både konsoll och pc tror jag?!

Alpha test ( pågår just nu)
Räcker bara om du har ett konto på battlefield(EA)har själv fått det utan att vara prenumerad på ea:s nyhetsbrev eller att ha veteran status på battlefield serien

Skickades från m.sweclockers.com

Fel.
"The Open Beta will start in September. "

"The exact date for when Medal of Honor: Limited Edition players can join the Beta will be announced at a later date."

kolla in
http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad och rubrik redigerad*

Tråden passar bättre här. Redigerade också rubriken då det var otydligt vad tråden handlade om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

grymt att jag slängde mitt MOH Limited edition efter 2 dagar för de va så sjukt tråkigt:o

Hahaha waaaaa ^^ om jag har något spel som jag inte gillar och spela så lägger jag undan det haha lite onödigt att slänga

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Last:

Fel.
"The Open Beta will start in September. "

"The exact date for when Medal of Honor: Limited Edition players can join the Beta will be announced at a later date."

kolla in
http://blogs.battlefield.ea.com/battlefield_bad_company/archi...

Som sagt "tror jag", men tack för att du rättade och förtydliga min text:)

Börjar bli lite smått irretarad på folk som undrar över bf3 betorna/ alpha så jag blev tvungen att klargöra hur det står till

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Som sagt "tror jag", men tack för att du rättade och förtydliga min text:)

Börjar bli lite smått irretarad på folk som undrar över bf3 betorna/ alpha så jag blev tvungen att klargöra hur det står till

Skickades från m.sweclockers.com

hehe, jag läste precis på sidan, därav min rättelse
Och ja för att inte tala om alla trådar som, "kommer denna dator att klara BF3 på max???!" osv..

Permalänk

Tror ni verkligen att BF3 och MW3 kommer klara min dator? Här är min nuvarande dator

Moderkort: Asus M4N75TD
processor: AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition
Ramminne: Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W 80+
Grafikkort: Sparkle GeForce GTX 460 OC 1GB

Borde jag uppdatera eller? Skulle vara tacksam om jag skulle behöva uppdatera eller ej

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Har nästan exakt samma setup, men jag den kmr klara att köra bf3 low/medium kanske, jag ska uppgradera grafikkortet för att jag vill köra på de högre inställningarna, så enligt mig skulle jag uppgradera om jag skulle vara du:P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dauit:

Har nästan exakt samma setup, men jag den kmr klara att köra bf3 low/medium kanske, jag ska uppgradera grafikkortet för att jag vill köra på de högre inställningarna, så enligt mig skulle jag uppgradera om jag skulle vara du:P

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ha funderat att uppdatera till GTX570 och 8 gb ram minne. borde det räcka? och kanske en SSD

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Kan inte ditt moderkort köra sli( orkar inte kolla upp det på mobilen, tar för lång tid)
Du kan ju vänta tills spelet släpps eller tills man får köra open beta, priserna har säkert gått ned då lite. Ett 460 kan maxa/höga inställningar på dom flesta spelen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

Hahaha waaaaa ^^ om jag har något spel som jag inte gillar och spela så lägger jag undan det haha lite onödigt att slänga

Haha ajo men jag är så xd, ville inte se det så ja slängde den:) numera köper jag alla spel via steam så där ligger dem kvar ändå:)

Permalänk

Min dator i sign klarar av alphan i high med 60fps 1280x1024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Haha ajo men jag är så xd, ville inte se det så ja slängde den:) numera köper jag alla spel via steam så där ligger dem kvar ändå:)

Hahaha tyckte du det va så dåligt? xD SJ tycker jag det va helt ok (MP delen)

Någon som vet vad themesong för BF3 kommer bli? fortsätter de med samma som de hade på 1942? hoppas det, älskar dem

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

En liten fråga!
Går säkert och kolla i dom andra trådarna,men jag frågar här.
Är det nån med ATI kort som fått invite???

Visa signatur

Intel i9 7900x @ 5ghz / Asus x299 prime deluxe / 2080ti / 16gb G skill trident neo 3800mhz / Samsung 980 500gb nvm2 4 OS / / 6Tb samsung storage unit / ekwater radiator 420 / Ekwater system on Gpu + Cpu in a Themaltake core p5

Permalänk
Medlem

Det har inget att göra med vilken hårdvara man har, så antagligen.
Sen trådskaparen skrev i första posten att han har fått invite och har ATI

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ringen:

En liten fråga!
Är det nån med ATI kort som fått invite???

Ja.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.