Fractal Design Core 3000 och Cooler Master Hyper 212+

Permalänk
Medlem

Fractal Design Core 3000 och Cooler Master Hyper 212+

Frågan är, är det någon som vet om denna cpu kylare får plats i detta chassi?

Kanske det finns någon som kör med detta chassi och denna kylare?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

I manualen till ditt chassit så står det vad max bredden, längden och djupet får ligga på en processor-kylare.
Men jag tror att det inte skall vara något som helst problem med att montera den kylaren i chassit.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Window Cpu: Intel Core i7 3770k
Mob: MSI Z77-GD55 1155
Ram: Corsair Vegence CL9 8GB @ 1600MHz Gfx: MSI Gforce 660ti 2gig
Psu: Corsair TX750M Kylning: Corsair hydro h80i SSD: Intel 320 180gig

Permalänk
Medlem
Skrivet av calito:

I manualen till ditt chassit så står det vad max bredden, längden och djupet får ligga på en processor-kylare.
Men jag tror att det inte skall vara något som helst problem med att montera den kylaren i chassit.

jag har inte köpt det än och det är till en kompis jag köper så vill inte sitta där och se dum ut när jag börjar montera ihop den och processorfläkten inte får plats!

men tack ändå!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uvania:

jag har inte köpt det än och det är till en kompis jag köper så vill inte sitta där och se dum ut när jag börjar montera ihop den och processorfläkten inte får plats!

men tack ändå!

Manualen finns att hämta på tillverkaren hemsida (om inte detta är ett undantag), men det är i dessa lägen mer rimligt att ställa frågan i ett forum ;). Här hade jag inte heller litat fullt ut på manualen.

Angående chassivalet så har detta chassi fått en del kritik om att det är felkonstruerat så att många mATX inte riktigt passar utan man måste bända eller såga lite i chassit för att få in moderkortet. Kan vara bra att ha i åtanke.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Manualen finns att hämta på tillverkaren hemsida (om inte detta är ett undantag), men det är i dessa lägen mer rimligt att ställa frågan i ett forum ;). Här hade jag inte heller litat fullt ut på manualen.

Angående chassivalet så har detta chassi fått en del kritik om att det är felkonstruerat så att många mATX inte riktigt passar utan man måste bända eller såga lite i chassit för att få in moderkortet. Kan vara bra att ha i åtanke.

hmm, men det fungerar bra med ATX?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/677764/2011-07-30

här är hela datorpaketet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uvania:

hmm, men det fungerar bra med ATX?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/677764/2011-07-30

här är hela datorpaketet

Äe, jag tar tillbaka allt jag sagt och påstår raka motsatsen ;).

Rörde ihop det lite här. Jag blandade ihop Fractal Design Core 1000 med Fractal Design Core 3000.

Alltså gäller det jag sade inte chassit ni valt.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Uvania:

hmm, men det fungerar bra med ATX?

http://www.inet.se/kundvagn/visa/677764/2011-07-30

här är hela datorpaketet

Du behöver inte 650w till ett GTX 560ti enligt swec drar det 364w från väggen och det bli 364*0,9 från nätagget altså ca 328w alltså skulle ett 400w kvalitetsagg räcka

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk
Skrivet av Flamemagican:

Du behöver inte 650w till ett GTX 560ti enligt swec drar det 364w från väggen och det bli 364*0,9 från nätagget altså ca 328w alltså skulle ett 400w kvalitetsagg räcka

Lika bra att ha lite extra så slipper man köpa nytt nästa gång Om man vill slänga in ett till GTX 560 Ti så kan man göra det med.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Lika bra att ha lite extra så slipper man köpa nytt nästa gång
Om man vill slänga in ett till GTX 560 Ti så kan man göra det med.

Jo kanske det men 650w känns ändå för lite för nästa gång han uppgraderar för nästa gång om ca 2generationer grafikkort kmr de väl dra mer ström??
Han kan inte köra SLI med det dära mobot så det va därför jag tänkte att det inte e lönt och safta på med ett nätagg för SLI när mobot ändå inte stöder det

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P