Prisvärt chassi för vattenkylning sökes

Permalänk
Medlem

Prisvärt chassi för vattenkylning sökes

Hej. Jag tänkte skaffa vattenkylning om nån månad eller två, och då behöver jag ett nytt chassi eftersom vattenkylning inte får plats i mitt nuvarande. Det jag tänker kyla är processor (Phenom II 965) och grafikkort (HD4850).

Hittills funderar jag på det här chassit: NZXT Lexa S
Jag gillar utseendet, och det verkar finnas plats för en 280mm-radiator i chassits tak, vilket jag tror bör räcka till processor och grafikkort (eller?). Planerar att överklocka processorn men inte grafikkortet, så fler/större radiatorer kanske behövs?

Har ni några andra (bättre?) förslag på prisvärda chassin som rymmer intern vattenkylning? Jag vill helst slippa modifiera chassit för att få plats med radiator och sånt.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Proffsmoddare

Om man bortser ifrån det brutalt fula chassifronten så var det där chassit snyggt. antec 1200 är grymt för internt, upp till en 480 radiator i fronten. Men det är också brutalt dyrt.

Jag använder just nu ett Lian Li V1000b Plus II, med en 240 radiator i fronten, fungerar fint. Får plats med en 120 radiator till i fronten, vid hdd burarna. Mitt antec 1200 står nu och skräpar.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Om man bortser ifrån det brutalt fula chassifronten så var det där chassit snyggt. antec 1200 är grymt för internt, upp till en 480 radiator i fronten. Men det är också brutalt dyrt.

Jag använder just nu ett Lian Li V1000b Plus II, med en 240 radiator i fronten, fungerar fint. Får plats med en 120 radiator till i fronten, vid hdd burarna. Mitt antec 1200 står nu och skräpar.

Fick du in 240mm-radiatorn utan att modda chassit? Vad kyler du med 240mm-radiatorn?

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunait
Fick du in 240mm-radiatorn utan att modda chassit? Vad kyler du med 240mm-radiatorn?

vild gissning... det som står i hans signatur?

inte för att låta nedlåtande eller vara taskig.

EDIT : vad jag förstår med mina i princip icke existerande h20-kylningskunskaper så är det CPU han kyler

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
vild gissning... det som står i hans signatur?

inte för att låta nedlåtande eller vara taskig.

Sorry, tänkte inte på det. Klockan är ett på natten och jag är förkyld. Min första fråga kvarstår dock.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Proffsmoddare

Utan att modda. Hängt den stående med buntband. Kan fixa bilder någon dag.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sack
Utan att modda. Hängt den stående med buntband. Kan fixa bilder någon dag.

Lite krångligt kanske? =O Fast skillat.

Men corsair obsidian 800D borde väl vara jättebra för h20? Fast den kostar ju en del också =/

Permalänk
Medlem

haf 932? plats för 1 360 radiator + 240 radiator + 120mm radiator utan större modifikationer

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
haf 932? plats för 1 360 radiator + 240 radiator + 120mm radiator utan större modifikationer

Sen är ju Haf det fulaste chassit som någonsin blivit allmänt accepterat.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

HAF 932 verkar nice sett ur kylningssynpunkt, särskilt med 3 st 120mm-fläktar i taket. Sen kan man ju ha delade åsikter om utseendet... Jag gillar nog Cosmos bättre, men de är ju lite dyrare.

Jag kanske skulle göra ett hål i plånboken ändå och skaffa ett Corsair Obsidian... de verkar riktigt trevliga.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Efter att ha funderat lite har jag kommit fram till att valet för mig står mellan Cooler Master Cosmos S och Corsair Obsidian 800D. Båda kostar ungefär lika mycket, så prisskillnaden mellan dem spelar ingen roll. Vilket av dem skulle ni rekommendera, och varför?

Obsidian verkar dock vara väldigt svårt att få tag på.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

En till tanke som slog mig var att köpa ett Cooler Master Cosmos 1000 (gillar ljuddämpning och sånt i det) och modda det lite grann så att jag kan göra såhär:

En radiator i golvet som suger in luft och en i taket som suger ut luft borde även hjälpa luftflödet i chassit, som jag annars har hört ska vara lite sämre i Cosmos 1000. Det enda som behöver göras är att ta bort de tre nedersta hårddiskfacken, men jag kommer ändå inte att använda dem. Och det finns redan utstansat galler under hårddiskfacken som jag kan använda till luftintag för fläkt #2 (tror jag, annars får jag helt enkelt göra lite hål där).

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Det blev ett Cosmos 1000 till slut. Hoppas Inet är snabba med leveransen

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Skrivet av thedarre:

haf 932? plats för 1 360 radiator + 240 radiator + 120mm radiator utan större modifikationer

Hur moddar man in en 3x120mm radiator?

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem
Skrivet av hobbabobbabooh:

Hur moddar man in en 3x120mm radiator?

Lite gammal tråd att dra upp

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.