OCZ släpper nya modulära nätagg för billig peng?

Permalänk
Medlem

OCZ släpper nya modulära nätagg för billig peng?

http://www.inet.se/artikel/6909621/ocz-modxstream-pro-700w

Är det jag som missat denna artikel bland annat?

Är väl sjukt billigt för ett 700w +80 Certifierat modulärt?

Kan någon säga något om kvalitén på agget? Sugen på att köpa

Permalänk
Hedersmedlem

De är inte jättenya. Inet hade dem i lager för ett tag sedan, men tog sedan av okänd anledning bort dem. Nu är de tillbaka dock!

Kvalitén på agget är okej, du får vad du betalar för helt enkelt. Det är knappast någon toppkvalité dock, och OCZ borde man välja först som andra eller tredje val.

Överst på listan över bra nätagg står fortfarande Corsair (Inte CX eller GS) och XFX.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

De är inte jättenya. Inet hade dem i lager för ett tag sedan, men tog sedan av okänd anledning bort dem. Nu är de tillbaka dock!

Kvalitén på agget är okej, du får vad du betalar för helt enkelt. Det är knappast någon toppkvalité dock, och OCZ borde man välja först som andra eller tredje val.

Överst på listan över bra nätagg står fortfarande Corsair (Inte CX eller GS) och XFX.

OKej, jag måste ha missat dem tidigare

Men riktigt najs att dom är modulära också. Tror säkerligen att dom blir populära!

Jo, känns som att Corsair och XFX är i en klass för sig, men för dom som bygger med en tajt budget måste ju detta vara ett lyft!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Brusarn:

OKej, jag måste ha missat dem tidigare

Men riktigt najs att dom är modulära också. Tror säkerligen att dom blir populära!

Jo, känns som att Corsair och XFX är i en klass för sig, men för dom som bygger med en tajt budget måste ju detta vara ett lyft!

Jo, de passar ju den som vill ha modulärt till ett billigt pris!
Funderade själv på att köpa ett sådant, men vågade inte, för rädd för att kvalitén skulle vara kass..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Jo, de passar ju den som vill ha modulärt till ett billigt pris!
Funderade själv på att köpa ett sådant, men vågade inte, för rädd för att kvalitén skulle vara kass..

Haha okej, får se om jag vågar;) hoppas sweC gör en recension på dom!:P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Hmm, spännande artikel!

Fan, jag som var så sugen på att köpa, hoppades på en bra recension

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av proffsulf:

Nätaggregatet ger ström till datorkomponenterna i din dator. Ju mer ström en komponent/komponenterna behöver desto större kapacitet behöver den. En vanlig hemmadator brukar ha ett nätaggregat på omkring 300W, sen finns även de allra vassaste datorerna där man kan behöva upp till 1000W! Vid dessa tillfällen så brukar det vara för att man kör Crossfire/SLI, alltså 2 sammankopplade dedikerade GPUer (Graphics Processing Unit) för maximal prestanda, men då krävs även att nätaggregatet levererar mer ström. På såpass starka nätaggregat krävs också att den har en extern kylning utav en fläkt istället för passiv kylning.
Modulära nätaggregat är mycket praktiska om man vill ha ett trasselfritt chassi då till skillnad från ett vanligt nätaggregat så kan man ta loss strömsladdar som man inte behöver från nätaggregatet. Proffsulf rekommenderar!

Man måste förbi två kort för att komma upp i 1kW. 590 SLI drog strax över 900W från väggen har jag för mig, så det ska väl till 580 Three-way SLI för att bryta den gränsen.
Sedan så har väl de allra flesta nätaggregaten fläktkylning? Det är mycket vanligare än passiva nätaggregat iallafall, framförallt när det gällare billiga agg.

Dessutom, vad hade det här med OCZ ModXtream att göra?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Man måste förbi två kort för att komma upp i 1kW. 590 SLI drog strax över 900W från väggen har jag för mig, så det ska väl till 580 Three-way SLI för att bryta den gränsen.
Sedan så har väl de allra flesta nätaggregaten fläktkylning? Det är mycket vanligare än passiva nätaggregat iallafall, framförallt när det gällare billiga agg.

Dessutom, vad hade det här med OCZ ModXtream att göra?

Kolla hans 3 posts han har gjort hittills sedan han registrerade sig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mögel:

Kolla hans 3 posts han har gjort hittills sedan han registrerade sig.

Vafan, tre helt irrelevanta poster där han låter som Wikipedia? Ändå verkar det inte vara copypasta.. Mystiskt..

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Du får ju ett xfx 650w modulärt för nästan samma peng

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Vafan, tre helt irrelevanta poster där han låter som Wikipedia? Ändå verkar det inte vara copypasta.. Mystiskt..

Läser man hans inlägg långsamt så är det fan som TV-shop reklam :S

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Du får ju ett xfx 650w modulärt för nästan samma peng

Sant, men det skiljer ändå lite stålar, speciellt om man är på en tajt budget. Men visst, personligen säger jag XFX all the way!

Permalänk
Medlem
Skrivet av proffsulf:

Nätaggregatet ger ström till datorkomponenterna i din dator. Ju mer ström en komponent/komponenterna behöver desto större kapacitet behöver den. En vanlig hemmadator brukar ha ett nätaggregat på omkring 300W, sen finns även de allra vassaste datorerna där man kan behöva upp till 1000W! Vid dessa tillfällen så brukar det vara för att man kör Crossfire/SLI, alltså 2 sammankopplade dedikerade GPUer (Graphics Processing Unit) för maximal prestanda, men då krävs även att nätaggregatet levererar mer ström. På såpass starka nätaggregat krävs också att den har en extern kylning utav en fläkt istället för passiv kylning.
Modulära nätaggregat är mycket praktiska om man vill ha ett trasselfritt chassi då till skillnad från ett vanligt nätaggregat så kan man ta loss strömsladdar som man inte behöver från nätaggregatet. Proffsulf rekommenderar!

What?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Vafan, tre helt irrelevanta poster där han låter som Wikipedia? Ändå verkar det inte vara copypasta.. Mystiskt..

Jag tror vi har ett "SweC-mysterium" här....

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Skrivet av proffsulf:

Nätaggregatet ger ström till datorkomponenterna i din dator. Ju mer ström en komponent/komponenterna behöver desto större kapacitet behöver den. En vanlig hemmadator brukar ha ett nätaggregat på omkring 300W, sen finns även de allra vassaste datorerna där man kan behöva upp till 1000W! Vid dessa tillfällen så brukar det vara för att man kör Crossfire/SLI, alltså 2 sammankopplade dedikerade GPUer (Graphics Processing Unit) för maximal prestanda, men då krävs även att nätaggregatet levererar mer ström. På såpass starka nätaggregat krävs också att den har en extern kylning utav en fläkt istället för passiv kylning.
Modulära nätaggregat är mycket praktiska om man vill ha ett trasselfritt chassi då till skillnad från ett vanligt nätaggregat så kan man ta loss strömsladdar som man inte behöver från nätaggregatet. Proffsulf rekommenderar!

ett av de trevligare trollen jag har mött

Permalänk
Medlem

Jag har dåliga erfarenheter av OCZ ModXStream.
Det första nätagget började efter att tag att tappa ström verkade det som, det var precis som att någon ryckte strömkabeln vilket ledde till en omstart. Efter ett tag gjorde jag RMA på nätagget, fick tillbaka ett helt nytt inplastat efter ett tag. Men just då orkade jag inte byta nätagg utan körde på ett gammalt som jag hade hemma ett tag. När jag till slut monterade det nya agget som jag fått hem så var det exakt samma problem med det. Datorn tappade spänning och startade om då och då. Nu ligger detta nätagg i garderoben i väntan på att jag ska slänga det, orkar inte med en RMA för att få ett nytt likadant nätagg som bara kommer gå sönder.

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Jag har dåliga erfarenheter av OCZ ModXStream.
Det första nätagget började efter att tag att tappa ström verkade det som, det var precis som att någon ryckte strömkabeln vilket ledde till en omstart. Efter ett tag gjorde jag RMA på nätagget, fick tillbaka ett helt nytt inplastat efter ett tag. Men just då orkade jag inte byta nätagg utan körde på ett gammalt som jag hade hemma ett tag. När jag till slut monterade det nya agget som jag fått hem så var det exakt samma problem med det. Datorn tappade spänning och startade om då och då. Nu ligger detta nätagg i garderoben i väntan på att jag ska slänga det, orkar inte med en RMA för att få ett nytt likadant nätagg som bara kommer gå sönder.

Okej, låter som att det är värt att gå på ett xfx istället då kanske, eller ett corsair