Permalänk
Medlem

Bf2 crash to desktop

tänkte lira lite bf2 nu men har fått ett riktigt jobbigt problem. varje gång jag ska joina ett game så krashar spelet. ingen error-code eller något. samma sak om jag går in ljud-tabben i inställningar. spelet krashar även när jag ska starta singleplayer när mappen laddat klart. Jag har prövat xp-kompabilitetsläge och även att köra som admin men det krashar ändå. datorn är i sign.
Edit: jag har kommit fram till att problemet ligger i mitt asus xonar dx2 ljudkort. så fort jag av installera det så fungerade spelet. problemet är att om jag gör det så kan jag ju inte använda mitt ljudkort.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Ingen som har en lösning på detta? ganska irriterande att behöva ändra ljudkort för ett spel.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hejsan flyawaynille,

Skrivet av flyawaynille:

Ingen som har en lösning på detta? ganska irriterande att behöva ändra ljudkort för ett spel.

Har du googlat på ditt problem?
Det kan vara så att spelet inte klarar av det ljudkortet.

Om jag förstått det rätt har ditt MB ett integrerat ljudkort som du inte vill använda.
Har du stängt av det i BIOS så att OS:et inte ser det?
Det kan vara något så enkelt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan flyawaynille,

Har du googlat på ditt problem?
Det kan vara så att spelet inte klarar av det ljudkortet.

Om jag förstått det rätt har ditt MB ett integrerat ljudkort som du inte vill använda.
Har du stängt av det i BIOS så att OS:et inte ser det?
Det kan vara något så enkelt...

jag har googlat och sett att folk har samma problem som jag med samma ljudkort men de har aldrig isolerat problemet dit som jag gjorde så trådarna har alltid dött ut. jag har faktiskt kunnat köra bf2 med mitt ljudkort förut. Kan mycket varit så att det integrerade var avstängt då. ska pröva det imorgon och se om det hjälper.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan flyawaynille,

Har du googlat på ditt problem?
Det kan vara så att spelet inte klarar av det ljudkortet.

Om jag förstått det rätt har ditt MB ett integrerat ljudkort som du inte vill använda.
Har du stängt av det i BIOS så att OS:et inte ser det?
Det kan vara något så enkelt...

prövade att stänga av det integrerade i bios nu och det verkar fungera. Tack för tipset

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell