Permalänk

olycka!

hej nu är det så här att jag har ett stort dilemma här. Jag har förstört flera processorer på grund av att när jag ska ta bort kylaren så åker den förbannade processorn med och piggarna blir helt åt helsike så jag ber nu er om hjälp hur kan man motverka detta?

Mvh Ankan!

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

Du tar bort kylaren försiktigt medan den forfarande är någorlunda varm. Dvs cpu o kylare. Pastan är varm och ''lättare'' vid varm temp än kall.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan även vrida runt, då lossnar det och sen är det inte lika illa att ta loss den. Jag brukar vrida runt, slida lite åt sidan och sedan vicka/dra försiktigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem

rukka kylaren åt båda sidorna och lyft försiktigt så går de ALLTID

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Hände mig en gång när jag skulle ta loss kylaren. Jag försökte vrida loss den och det gick till slut, men då hade jag råkat böja 15% utav piggarna på processorn. Men jag lyckades lösa det genom att böja tillbaka dem med en tandpetare. Nu låter jag alltid datorn stå på en stund så att pastan blir varm innan jag tar bort kylaren.

Visa signatur

i5 4670K @ 3.8 GHz - Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2 - ASUS GeForce GTX 760 DC2 OC 2048MB - Corsair 8gb 1600 MHz - G1.Sniper Z87 - 650 W PSU - G2420HDBL (1920*1080) - Fractal Design R3
inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

När jag använde Noctuas kylpasta så tyckte jag att kylaren satt hur hårt som helst. Det hände en gång att processorn hängde med också. När jag däremot bytte till Arctic Cooling MX2 så har det inte varit några problem alls att få lös kylaren vare sig om jag stressat processorn innan eller inte.

Noctuas kylpasta är hur bra som helst förövrigt, det suger sig bara fast lite väl mycket.

Permalänk

tack för alla svar ska försöka testa eran förslag nästa gång för det är rent sagt förjävligt irriterande tack för alla svar

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk
Medlem

Basilisken har redan påpekat detta, men jag vill bara understryka "vikten" av det. Det går så himla mycket enklare om kylare/processor fortfarande är lite varm, kör gärna någon benchmark/stressprogram innan du ska avlägsna kylaren.