Corsair AX850W onormalt varmt ?

Permalänk
Medlem

Corsair AX850W onormalt varmt ?

hej !

Undrar bara om det är normalt att nätagget är varmt när man känner på det ? Jag borde ju inte belasta det speciellt mycket med mina specs som står i sign. Kan man ha fått sig ett måndagsexemplar ?

Permalänk
Medlem

När blir det varmt? Är det när du slösurfar eller spelar?
I slö surf så är mitt Ax850 kyligt iaf.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

När blir det varmt? Är det när du slösurfar eller spelar?
I slö surf så är mitt Ax850 kyligt iaf.

Vid vanligt surf är den nästan lika "varm" som när jag stressar systemet. Fast jag vet inte vilka temperaturer som är vanliga och anses kalla....om jag lägger handen på så är det varmare än min hand, skulle gissa på 5-15 grader varmare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Vid vanligt surf är den nästan lika "varm" som när jag stressar systemet. Fast jag vet inte vilka temperaturer som är vanliga och anses kalla....om jag lägger handen på så är det varmare än min hand, skulle gissa på 5-15 grader varmare...

Fan det låter skumt :/
Vid normal användning är mitt bra mycket svalare än min hand. Låter ju som att det är något som inte riktigt står rätt till.
Får det luft som det ska?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Har satt den så den drar in luft från botten, har fläktfilter imellan. Kan det "kväva" den kanske ?
Ser nu att fläkten inte är igång, men den ska väll inte vara det om inte agget belastas mer än 50% eller nått sånt ?
¨

Permalänk
Medlem

okej, körde en 3D Mark11 runda och fläkten gick inte ens igång.....agget blev nästan så varmt att man brände sig på den :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nanberg8:

okej, körde en 3D Mark11 runda och fläkten gick inte ens igång.....agget blev nästan så varmt att man brände sig på den :/

Sålänge den klarar hettan är det inga problem. Den ska inte sättas igång förrän det behövs.
Men problemet för dig är att det är för varmt vilket dom inte ska vara.

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story3...

Diverse reviews, även med Hotbox når inte högre temperaturer än precis under 50 grader.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Om din belastning är under 20% så kommer inte fläkten sättas igång. Så är det på nästan alla ur AX serien.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Okej....då kan inte mitt system dra speciellt mycket.....fläkten går knappt igång när jag kör 3dmark11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Okej....då kan inte mitt system dra speciellt mycket.....fläkten går knappt igång när jag kör 3dmark11.

Hmm den borde dra igång i load tycker man.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Hmm det kan nog stämma....på sweclockers test på 560ti drar den ca 350 w från väggen i 3dmark11, och då hade deras system i7 975 som drar mer strömm än 2500k ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

Hmm det kan nog stämma....på sweclockers test på 560ti drar den ca 350 w från väggen i 3dmark11, och då hade deras system i7 975 som drar mer strömm än 2500k ?

Kör RMA på ditt nätaggregat.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Kör RMA på ditt nätaggregat.

Har mailat komplett och frågat om det är normalt osv, och om jag ska skicka in det. Tycker att det är lite konstigt att så fort jag beställer nått på komplett blir det något fel på det :/ redan skickat in 2 st grafikkort...

Permalänk
Medlem

Vad kan hända om det blir för varmt ?

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

Vad kan hända om det blir för varmt ?

Det brinner upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Det brinner upp

Haha fattar jag väll, men det blir inte alls så varmt så man kan tro att det ska hända...

Permalänk
Medlem

tror inte temperaturen ändras från idle till jag kör 3dmark11...så det borde nog inte bli för varmt ?

Permalänk
Skrivet av nanberg8:

tror inte temperaturen ändras från idle till jag kör 3dmark11...så det borde nog inte bli för varmt ?

Fläkten snurrar inte och du bränner dig på den.
Skicka tillbaka den och be om en ny. Case closed.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanberg8:

hej !

Undrar bara om det är normalt att nätagget är varmt när man känner på det ? Jag borde ju inte belasta det speciellt mycket med mina specs som står i sign. Kan man ha fått sig ett måndagsexemplar ?

Mitt är också varmt när jag idlar.. även en polares är precis likadant.
jag också oroade mig i början och frågade corsair.

dem sa att det va helt normalt.

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lullebulle:

Fläkten snurrar inte och du bränner dig på den.
Skicka tillbaka den och be om en ny. Case closed.

Du skulle inte bry dig om att faktiskt läsa tråden innan du ger dumma förslag?

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Skrivet av FoxOne:

Du skulle inte bry dig om att faktiskt läsa tråden innan du ger dumma förslag?

Japp, jag har läst tråden. TS har varit i kontakt med Komplett men skrev inte vad dom svarade. Så TS får göra som Komplett sa.

Permalänk
Antielefant

Mitt ligger kring 45-50 grader enligt en IR-termometer och det ändras inte nämnvärt mellan idle och load heller - och då drar mitt system betydligt mer än TS' gör.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ja har ett AX750w i och för sig... till datorn i sign, och min fläkt startar inte för en jag lastar ganska hårt, nätagget blir dock alldrig så varmt att man bränner sig på det, det är INTE normalt att det blir så varmt. om inte TS överdriver lite när han säger att han bränner sig på det ?!

ca 60* brukar kunna vara obehagligt att ha handen på, ca70* så känns det som att man ska bränna sig om det är metall ( om man tillåter sig att genneralisera lite).

om inte fläkten startar vid dessa temperaturer så kan det knappast stå rätt till.. mitt nätagg blir inte över 45*c innan fläkten går igång, på lågt varv, emn den går i alal fall igång och ser till att stabilicera temperaturen.

Visa signatur

Dator.
Ghost S1 mk3, large topphatt med costom toppgaller med ca 80% hål area & moddade fläktar 2x140mm noctua för evakuering, Noctua L12s, Ryzen 5600x med -30PBO v offset och Asus performance boost + fclk @ 1900Mhz, Corsair plx 32gb @ 3800Mhz cl18, NVME m2 Kingston A2000 1Tb, Sata Qvo 4Tb, EVGA rtx3070 xc Ultra @ 2100/8000Mhz