Permalänk
Medlem

Datorn laddar inte?

Hallå!
Hittade ingen "felsökning/fel"-kategori så tänkte slänga in denna tråd här då det är just processorn/moderkortet/minnet det är fel på, något utav det.
Har en 3-4år gammal bärbar dator, en asus, som för någon månad sen började beté sig illa, ibland när jag startade datorn så ville inte skärmen ladda, var då tvungen att starta om datorn en 100gånger tills den startade, trodde det var någonting med att jag ibland kopplade datorn till tvn.

Det hände mer och mer sällan och då gjorde min bror så att han formaterade om hela datorn och den fungerade bra en dag och sedan när jag fick tillbaka datorn så fungerar den inte alls! När jag startar datorn kommer ingenting upp och datorn gör ingenting alls. Allt lyser som vanligt men ingenting på skärmen fungerar, går inte att starta om denna gång.

Är det någon som vet vad som kan ha hänt? Datorn har stått på mitt bord hela tiden så har inte släpat runt den eller någonting. Funderar på om det är prollen som har lagt av eftersom ingenting, inte ens bios kommer upp.

Vad tror ni?
Tack på förhand