Letar efter ett speciellt nätagg, hjälp?

Permalänk
Medlem

Letar efter ett speciellt nätagg, hjälp?

Hallå här!

Nu har jag fått nog av mitt nätagg, det är den som är boven i dramat när det gäller ljud.
Idag har jag ett: OCZ 600W StealthXStream
Dessutom har jag en ny låda (Corsair Graphite 600T Midi Tower Svart) där man kan ha nätagget upp och ner.
Men mina 12v sladdar räcker inte upp till kontakterna på mitt moderkort (ASUS P8P67 PRO, Socket-1155) om jag vänder på nätagget.
Så idag kör jag den "felvänd" eller vad man nu ska säga.... aja strunt samma fläkten är uppåt iaf, men man kan vända den neråt.

Så nu letar jag efter ett nätagg som:
600W - 650W
Har tillräckligt långa kablar att kunna vändas rätt/fel i mitt chassi så att fläkten kommer neråt och att kablarna räcker till att koppla in allt.
Den ska ha 2 pci-e kontakter.
Den ska ha 3-6 sata kontakter.
Men framför allt ska den vara tyst.

Pris kvittar, klistra in alla nätagg som uppfyller mina krav

Tackar på förhand

Permalänk

Är inte förlängningar ett alternativ? Sparar in mycket slantar då

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Är inte förlängningar ett alternativ? Sparar in mycket slantar då

Jo, skulle sladdarna inte räcka så kan man ju köpa det, men det hjälper väl inte mot ljudet som mitt nätagg häver ifrån sig?
Sen är det nätagget ett par år med, dags för något nyare och tystare nu

Dessutom ser jag ett fel av mig... Det är förlängning av 4-pin ATX12V som jag isf behöver, vilket jag såg fanns på t ex inet

Permalänk
Skrivet av kiptanoi:

Jo, skulle sladdarna inte räcka så kan man ju köpa det, men det hjälper väl inte mot ljudet som mitt nätagg häver ifrån sig?
Sen är det nätagget ett par år med, dags för något nyare och tystare nu

Dessutom ser jag ett fel av mig... Det är förlängning av 4-pin ATX12V som jag isf behöver, vilket jag såg fanns på t ex inet

Förlåt det glömde jag. Tja jag kan ju börja med att rekommendera HX serien från Corsair, använder själv ett HX 750w och det är knäpptyst samt har 80+ certifiering, bra längd på kablarna också, finns en 650w variant också:

http://www.inet.se/artikel/6900268/corsair-hx-650w-80-

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Rekordmedlem

Köp ett som passar din ljudsmak, tex ett fläktlöst om du har höga krav, att förlänga kablaget är inte jättesvårt om du skulle behöva göra det, jag har bytt kablar men också använt förlängare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.