vilken hade ni tagit och varför?

Permalänk

vilken hade ni tagit och varför?

Permalänk
Medlem

R3 blir aldrig något annat än en sämre P180 klon i mina ögon. Därför hade jag valt Arc om du måste välja mellan just de två.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

Om du vill ha tyst - R3
Om du vill ha lite bättre kylning - Arc

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk

Arc helt klart då jag inte störs av fläktljud

Visa signatur

Every time I see some piece of medical research saying that caffeine is good for you, I high-five myself. Because I'm going to live forever.
~ Linus Torvalds (2010-08-03)

Permalänk
Medlem

Arc för bättre kylning

Permalänk
Medlem

Båda är bra lådor Jag tycker min r3a är så bra man kan önska, har förvisso satt fläktar i alla platser så det är inte lika tyst längre men man har ju möjlighet att få det riktigt tyst och det gillar jag.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk

Jag vill ha den så tyst som möjligt
Har hört att R3 har dåliga gummi grejer för kabel dragningen?
Hur blir det ifall man tar bort alla dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spider__spider:

Jag vill ha den så tyst som möjligt
Har hört att R3 har dåliga gummi grejer för kabel dragningen?
Hur blir det ifall man tar bort alla dom?

Mina trillade bort när jag byggde, jag tycker inte det spelar någon som helst roll. Märks ju inte på Något sätt.

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk

hur stor är ljudskillnaden på R3an och arcen?
Gillar arcen ganska mycket men vill ha en rätt
tyst dator och mycket kabeldragnings möjligheter

Permalänk
Medlem

Arc är för öppen för att kunna bli tyst om du inte byter ut varenda liten kylare, fläkt och fläktstyr allt.

Överväg R3 om det är ljudnivå som är prio 1 men R3 får aldrig någon dator utan SSD helt tyst pga värdelös hårddiskmontering. Ska du ha verkligen låg ljudnivå så får du kolla in andra lådor.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.