Permalänk
Inaktiv

Low profile eller normal?

Hej!
Finns det några som helst nackdelar med Corsairs Vengeance Low Profile minnen till skillnad mot dom "normala" föutom att dom blir lite varmare?
Och hur mycket varmare blir dom egentligen?

Permalänk
Hedersmedlem

Det är det enda, och värmen är i princip försumbar om man inte överklockar.

Low-Profile är dessutom billigare! På Inet iaf.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Inaktiv

Jo, jag såg att det var billigare än vanliga på Inet, var därför jag undrade.
Hade tänkt satsa på dessa så jag kan köpa en bättre kylare i framtiden utan att behöva köpa nya minnen. Kommer kanske överklocka när jag köpt bättre kylare. Blir tempraturen ett problem då eller kan känna mig lugn?

Permalänk
Antielefant

De blir inte ens varmare om man klockar med multipeln, vilket du gör både med AMD's BE- och Intel's k-processorer.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Inaktiv

Okej, tack!
Beställer Low Profile då!

Permalänk
Inaktiv

Nu har dom höjt priset med 200:-... O.o

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon169834:

Nu har dom höjt priset med 200:-... O.o

De fick väl in 100 ordrar på såna, och upptäckte att priset var galet lågt..
Nu är de vanliga billigare igen, så om man inte behöver Low-Profile så är de the way to go igen ju.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Low-Profile är helt klart att föredra med tanke på den dumma placeringen utav minnesplatserna på dagens moderkort som gör det nästan omöjligt att köra med fet luftkylare och höga minnen. Min CPU-kylare tar i mina höga Vengence även fast att de sitter i 2dra slotten och inte det närmsta. Däremot så finns det snabbare versioner utav gammla Vengence.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT