Equalizer till Spotify - äntligen.

Permalänk
Medlem

Equalizer till Spotify - äntligen.

Många har frågat och letat i diverse forum så detta är nog värt en egen tråd: www.equalify.me. Tio bands equalizer för Spotify. Grymt bra, gratis, fungerar som ett mycket smidigt och snyggt litet tillägg i spelaren, möjlighet att spara presets m m. Första icke-betan kom just. Har kört testversionen ett längre tag och den har gjort underverk.

Permalänk
Medlem

Nice! Skall definitivt testa!

Visa signatur

Speldator: Asus P8P67 PRO REV B3 || i5 2500K 3,3GHz || Corsair Cooling Hydro H50 || Corsair 8GB 1600MHz || XFX Radeon HD6950 2GB || 1TB Samsung || 1TB WD || Tesla 650W 80+ ||

Permalänk

Bows down for the tip!
Installeras atm.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk

Jaaaaaaaa!

Permalänk
Medlem

Måste man ha premium eller? far min har inte fyllt på denna månaden, får inte igång det.

Edit: nvm, såg inte den pyttelilla knappen precis bredvid sökfältet.

Permalänk
Medlem

Funkade bra för mig.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Funkar ju fantastiskt bra! Tackar för tipset

Permalänk
Medlem

Tackar!!

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Fan, blir ännu mer sugen på ett par riktiga hörlurar och ljudkort. Kommer inte långt på ett S v2

Permalänk
Medlem

förlåt att ja skriver det här men ja vet inte nått annat sätt, kan någon förklara hur man skriver en egen tråd. har suttit i minst en timma och letat efter hur man gör. känner mig ganska dum och desperat men hade varit tacksam om nån förklarar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cronter:

förlåt att ja skriver det här men ja vet inte nått annat sätt, kan någon förklara hur man skriver en egen tråd. har suttit i minst en timma och letat efter hur man gör. känner mig ganska dum och desperat men hade varit tacksam om nån förklarar

Du får gå in i rätt kategori och uppe till vänster ovanför de första trådarna så finns en knapp som heter ny tråd.

Permalänk

Tack för tipset! Skall installeras snarast!

Permalänk
Medlem

Ingen Mac-version O_o

Fan vad besviken jag blev nu haha... Jag har längtat efter EQ och crossfader till Spotify länge och nu när 50% av önskningen gick i uppfyllelse så var det enda som fylldes jag själv, av sorg

*LEDSEN*

Permalänk

Hade varit bra med lite olika presets för olika genrer så man slipper ställa in så mycket själv.
Har inte testat så mycket men det vore riktigt nice om man kunde spara en preset för en spellista så om man t.ex. har en lista med bara rock så ändras eq:n automatiskt till den "rock-preseten" som man har (så man sitter ändra preset så fort man byter lista).

Permalänk

hej skit bra men det går inte ställa in något och ska något pogram öppnas förutom spotify eller
hjälp !!!!

tack för svar

Visa signatur

Ipad 4 16gb|Stationär: Asus P55, MSI GTX560ti, I5 760 2,8GHz, Crosair 4Gb 1600MHz, 1Tb Hdd|Laptop, gammal compac.

Permalänk

Japp, den fungerar, helt klart Den nya versionen är klart bättre än den gamla.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

tack

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Går inte på Linux eller? Ser riktigt bra ut annars.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Går inte på Linux eller? Ser riktigt bra ut annars.

Enbart Windows verkar det som... Tyvärr.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Enbart Windows verkar det som... Tyvärr.

Ja det var faktiskt lite synd. Vi får hoppas på Linux kompabilitet längre fram! Jag brukar spela Spotify på min speldator där mina högtalare är ikopplade som endast kör Windows vilket ger lite plåster på såren.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Ja det var faktiskt lite synd. Vi får hoppas på Linux kompabilitet längre fram!

Går det inte att köra i Wine? Spotify funkar ju ganska bra i Wine

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Går det inte att köra i Wine? Spotify funkar ju ganska bra i Wine

Jag kör QT versionen av Spotify på mina linux burkar. Wine har jag kört men tyckte det blev riktigt instabilt efter ett tag.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag kör QT versionen av Spotify på mina linux burkar. Wine har jag kört men tyckte det blev riktigt instabilt efter ett tag.

Aha okej. Då förstår jag. Ja vi får hoppas på en linux version då, dock lär det kanske dröja, den finns ju inte ens till Mac än.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Bara så folk vet så finns det numera även visualizer och API så folk kan koda sina egna plugin till EQualify.

https://plus.google.com/101462429503565958324/posts

Visa signatur

CASE: Corsair 5000D Airflow Vit MOBO: AORUS X570S PRO AX
CPU: AMD Ryzen 5800X CPU Cooler: Corsair H100i PRO RGB
RAM: 32GB Corsair Dominator Platinum 3200MHz (4x8GB) GPU: MSI Ventus 3X RTX 3070Ti
PSU: Corsair HX1000i SSD: Samsung 980 PRO M.2 500GB, Samsung 970 EVO M.2 500GB, Samsung 860 EVO 500GB, Samsung 870 QVO 1TB, 2 x Gigabyte 1TB

Permalänk
Medlem

Drar upp denna tråd lite. Denna funkar ju inte med nya versioner av Spotify längre, och de håller på att jobba på en ny version som inte är släppt än. Som förmodligen inte kommer vara gratis längre. Finns det några alternativ man kan använda sig av under tiden? Har googlat men inte hittat någonting bra.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Drar upp denna tråd lite. Denna funkar ju inte med nya versioner av Spotify längre, och de håller på att jobba på en ny version som inte är släppt än. Som förmodligen inte kommer vara gratis längre. Finns det några alternativ man kan använda sig av under tiden? Har googlat men inte hittat någonting bra.

Det finns en mycket seriös eq som arbetar mot ljudutgången på datorn.
http://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Drar upp denna tråd lite. Denna funkar ju inte med nya versioner av Spotify längre, och de håller på att jobba på en ny version som inte är släppt än. Som förmodligen inte kommer vara gratis längre. Finns det några alternativ man kan använda sig av under tiden? Har googlat men inte hittat någonting bra.

Den som kommer med datorn/moderkortet... Brukar hitta det under drivrutiner på tillverkarens support hemsida.
IDT eller Ralingk (kan inte stava ) brukar vara vanliga.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det finns en mycket seriös eq som arbetar mot ljudutgången på datorn.
http://sourceforge.net/projects/equalizerapo/

Denna verkar vara jäkligt seriös. Inte så lätt att hantera/installera dock. Ska ta en närmare titt ikväll.

Tack för tipset!

De grymma vore ju att sätta profiler per program. Vill inte ha samma kurvor för film som jag har för musik eller spel tex.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Denna verkar vara jäkligt seriös. Inte så lätt att hantera/installera dock. Ska ta en närmare titt ikväll.

Tack för tipset!

Det är den bästa parametriska eqn för datorer och är man ljudintresserad så är det ju en paramtrisk eq man behöver, grafiska är mest leksaker och inte alls särskilt användbara om man verkligen ska korrigera ljudet, den stödjer dessutom koppling mot mätsystemet REW så den går ju att "automatisera" om man själv inte vill/kan ställa in det bra, det är alltså möjligt att kombinera ihop ett automatiskt rumskorrigeringssytem väldigt billigt om man vill och det presterar bra, man behöver bara en mätmikrofon för det.
REW är också gratis >
http://www.roomeqwizard.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.