Vilket Battlefield ska man köpa just nu?

Permalänk

Vilket Battlefield ska man köpa just nu?

Funderar på att köpa Battlefield Bad Company 2 men verkar finnas flera olika? Hittar bland annat "Battlefield Bad Company 2 Vietnam" och "Battlefield Bad Company 2",?

Tacksam för svar

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

du måste ha vanliga bad company 2. vietnam är en expansion.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Vietnam är bara en expansion med mer vapen och andra banor (från vietnamkriget alltså). Vanliga BC2 duger dock bra.

Permalänk

Går det att köpa BBC2 som nedladdning via internet? I sådant fall är det lika bra som att köpa i butik?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jo, fast det brukar vara dyrare digitalt om det inte är någon rea. Oavsett vart du köper den skall du även kunna registrera det hos EA så du kommer att kunna ladda ner det från dem om du tappar din DVD-skiva.

Just nu kostar det ungefär 156kr från Direct2Drive.co.uk (se till att du väljer den brittiska och inte den europeiska sidan). Kostar 189kr hos EA Store, och ännu mer hos Steam.

Du kan få det för 139kr från Webhallen om du skall hämta den annars tillkommer minst 29kr i frakt. Går att få ner det till 130kr inklusive frakt från Amazon.co.uk men det kan ta upp till en vecka för den att komma och du behöver köpa något annat så att du slipper betala frakten.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk
Skrivet av M0rditz:

Jo, fast det brukar vara dyrare digitalt om det inte är någon rea. Oavsett vart du köper den skall du även kunna registrera det hos EA så du kommer att kunna ladda ner det från dem om du tappar din DVD-skiva.

Just nu kostar det ungefär 156kr från Direct2Drive.co.uk (se till att du väljer den brittiska och inte den europeiska sidan). Kostar 189kr hos EA Store, och ännu mer hos Steam.

Du kan få det för 139kr från Webhallen om du skall hämta den annars tillkommer minst 29kr i frakt. Går att få ner det till 130kr inklusive frakt från Amazon.co.uk men det kan ta upp till en vecka för den att komma och du behöver köpa något annat så att du slipper betala frakten.

Webhallen är lätt värt det i sådant fall

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk

Jag köpte BC2 för 150 kr som download på cdon! Tror dock det var ett specialerbjudande, men kan vara värt att kolla upp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Samma här

Visa signatur

/Marcus

Permalänk

Men skaffa bc2 vietnam är inge bra att ha

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Ett tips, köp inte via steam, ta det billigaste du kan hitta och inte digital edition, eftersom de flesta digital kostar enormt mycket mer. Battlefield 3 släpps även 25 Oktober, open-beta ca en månad innan, frågan är om du vill börja spela BF3, då kan ett köp nu inte vara så prisvärt med tanke på att man slutar spela de äldre spelen oftast.

BC2 billigast kan du få tag på för 161:- från spelbutiken, då är det inkl. frakt och direkt i brevlådan, beställer du idag så har du det på måndag eller tisdag som bäst. Själv har jag BF2, BC2 och ska skaffa BF3 när det släpps, köpte BC2 i november förra året. Skulle du hitta billigare än hos spelbutiken så kontaktar du dem hos supporten så sänker de priset och ger dig fem procent i hittelön.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/61636-battlefield--...

Lycka till

Permalänk
Medlem

Lirade väldigt mycket BC2 men nu sitter jag bara och taggar Play 4 free tills bf3 kommer

Permalänk
Medlem

Mycket bra val av spel men hoppa över expansionen, den är verkligen inget bra. Du får ta o komma online och spela på ex Webhallens, TV2 eller någon Gotlands server sen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide