Zotac släpper Geforce GTX 580 Infinity Edition med vattenkylning från Coolit

Permalänk
Medlem

Knappt värt, dom där kylarna har funnits så galet länge redan, men gick lös på 1000kr

Man får väl komplett vattenkylning till datorn för 2500kr idag, köpa till vattenblock för 500kr

2st GTX580 Coolit = 2000kr
Vattenkylning för CPU + 2st Grafikkort, slangar pump radiator till 3st grafikkort+ you name it = 3500kr

Riktigt snyggt dock, tror tyvärr inte slangarna räcker för att sätta 3st i taket på ett 800D, skulle nog inte räcka till andra/tredje kortet

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duca:

Ok misstänkte det, och som någon annan sa så har den fått dåliga recensioner, men kanske kan vara värd att testa!

Den har inte fått dåliga reviews på nätet De som påstår det har nog inte läst dem. Att tro att detta ska vara likvärdigt ett "riktigt" vattensystem och sen bli besviken på att så inte är fallet är lite små galet.

http://www.hexus.net/content/item.php?item=24299&page=9
http://www.hardwareheaven.com/reviews/1001/pg8/coolit-omni-al...
http://www.coolitsystems.com/index.php/en/community/forum/26-...
http://www.gnd-tech.com/content/360-Coolit-OMNI-review
http://www.madshrimps.be/articles/article/1000090/CoolIT-Omni...
http://www.pureoverclock.com/review.php?id=1150&page=7

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Hoppas på en liknande lösning för GTX 460

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Kommer bli jobbigt i många chassin att ha den begränsade slanglängden och få plats med radiatorer om man vill ha mer än ett sånt färdigbyggt vattenkylningssystem tror jag. Till exempel om man vill ha ett slutet cpu-system eller dubbla vga. Kul att det utvecklas dock, även om jag själv tror mer på att meka ihop eget system.

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Blir för dyrt för att vara intressant tror jag nog, har man såna pengar så bygger man kanske hellre en ordentlig loop.

Riktigt system är helt klart att föredra enligt mig iaf, så vida man enbart ska köra på ett enda färdigt system i burken? Flera såna här system gör ju att hela poängen med en billi enkelt och färdigt paket liksom stuper? Vem vill ha 2-3 färdiga vattenlösningar i samma system?

Permalänk
Skrivet av fark:

Riktigt system är helt klart att föredra enligt mig iaf, så vida man enbart ska köra på ett enda färdigt system i burken? Flera såna här system gör ju att hela poängen med en billi enkelt och färdigt paket liksom stuper? Vem vill ha 2-3 färdiga vattenlösningar i samma system?

Det fina med detta paket samt motsvarande för CPU är ju att de är underhållsfria. Många som helt enkelt inte orkar hålla på och kladda med vätskebyten eller igensatta block mm. Det ser jag som största fördelen

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Äntligen! Inte dags själv att byta men hoppas många köper så det blir mer vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackgoat:

Det fina med detta paket samt motsvarande för CPU är ju att de är underhållsfria. Många som helt enkelt inte orkar hålla på och kladda med vätskebyten eller igensatta block mm. Det ser jag som största fördelen

//BG

Jo jag håller med dig i sak, jag syftade mest på tidigare kommentarer om att eventuellt hänga in 2 (el ännu värre 3) såna färdiga lösningar i samma chassi! Polarn ringde häromdagen i panik då hans Corsair färdiga system utlöste ett lokalt regn inuti hans nya maskin och samma sak hände bror min för ett halvår sedan så jag personligen litar inte mer på dessa paket än de jag byggt själv som aldrig har läckt någonsin. Men då är jag iofs väldigt noggrann vid hopsättning samt val av komponenter och trycktestar alltid. Någon demontering för rengöring av block behöver jag heller aldrig behövt göra hittills, förutom någon gång i början då jag inte riktigt hade lärt mig vilka västskor jag borde ha blandat i, % i blandning etc... Tills jag hittade rätt med min egenblandade "personliga mix" av rätt mängd PT nuke, G11/G12 samt silvercoil i resen och helt utan färgtillsatser dvs.. Nu bara går och går och går det trots ganska restriktivt EK block på CPU och EK över hela moderkortet också. Vet inte riktigt hur mycket pumpen gör där heller men Laing DDc 18w är hyffsat kraftfull och rent spontant skulle jag kunna tänka mig att ju kralligare pump ju bättre och minimerar kanske tom risken ytterligare någon % för att skit byggs upp och sätter sig fast i blocket jämfört med system där ljummet/småvarmt vatten knappt rör sig genom loopen? Låter logiskt tycker jag men kanske är jag helt ute och cyklar vad gäller det???

Dessutom torde 2 el tom ännu värre 3 st separata färdiga system öka risken för "högst lokalt regn" en hel del jämfört med ett enda välbyggd loop + att de färdiga systemen byggs enligt tjäna pengar principen på lite annorlunda sätt? För att kunna erbjuda mycket till lågt pris så används såklart sämre komponenter, billigare material, ja you name it! Det är så dom tjänar pengar medans man kanske får betala någon krona extra vid köp av lösa delar samt stå för jobbet själv. Men som med allt annat i livet så gäller oftast principen: man får vad man betalar för.

Missförstå mig dock inte nu, jag tycker det är super att det erbjuds såna här lösningar för enkel vattenkylning. Skulle tom sträcka mig till att säga att dessa paket (cpu speciellt) har fört vattenkylning till massorna och det till attraktiva priser. Dock är jag nyfiken på hur länge en sån här pump orkar gå jämfört med en tex Laing? För att den i snitt havererar långt innan en DDC vågar jag ändå påstå redan här och nu. Är dom stabila år in och ut?

Men du har naturligtvis rätt i att det är bekvämligheten med ett färdigmonterat paket som gör dessa så populära, det ihop med ett attraktivt pris no doubt! Men som du påpekar, jag gjorde också rent block i början och det krävdes en del pillande med vätskorna och att hitta rätt blandning och få det så nära underhållsfritt som möjligt.

Såg ditt nuclear winter project, fasiken va snyggt det var! Du kan det där men att skapa med händerna helt klart!

Permalänk
Medlem

Detta kortet skulle ju sitta som handen i handsken i ett Ace Ecco 250 tillsammans med en singel radd kylare till CPU'n.

Finns ju faktiskt plats för TVÅ grafikkorts raddar fram och CPU radden där bak.

GTX 580 SLI tillsammans med en 2500/2600K i ett så kompakt chassi skulle sitta fint.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Är det inte precis samma kort som PNY ska börja sälja nu i Augusti/September?

EDIT: PNY's kort verkar ha en något annorlunda lösning, med ytterligare en fläkt på kortet som kyler strömförsörjningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hurtone:

Är det inte precis samma kort som PNY ska börja sälja nu i Augusti/September?

EDIT: PNY's kort verkar ha en något annorlunda lösning, med ytterligare en fläkt på kortet som kyler strömförsörjningen.

Pny använder sig av asatek.
Har fått för mig att asatek e bättre än coolit, men jag har inga exempel..
Pny är klockad till 857mhz från start,
1ghz nemas problemas.......(i wish)
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite väl korta slangar, och märkligt placerade,ser ut som att kylaren är avsedd för att monteras i fronten.
Där vill man ju helst ha insug på luften så man slipper 40ºC luft utblåsandes mot en när man spelar på sommaren. (kan dock vara en fördel på vintern.)

Permalänk

Om man har en NZXT Vulcano så skulle man kunna ha detta grafikkortet i fronten och en H50/60/70/80 Där bak tillsammans med en asus ROG bräda och en I7 2600K, 8GB. Då skulle jag hoppat av glädje(fast jag har den datorn jag har nu)

Permalänk

sjukt smidigt!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Nått om när det börjar säljas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått