Microsoft Touch Mouse till butik

Permalänk

Alltid när man gör en produkt så måste man ge någonting som andra produkter inte har.

Min Logitech MX mus som är första generationens bluetooth från 2003 har exakt samma funktionalitet som den där. Allting den där musen kan göra kan min logitech göra bättre.

Permalänk
Medlem

Givet köp till min bärbara som bara har 768-upplösning.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Skrivet av Felix:

Om du vill ha multitouch till din mac kan jag inte annat än rekommendera Touchpaden!
När man har vant sig av med att alltid ha en mus och flyttat över mer av navigerandet till tangentbordet så inser man att de verkligen är något på spåret med pekplattan. Den är stor och riktigt skön att använda även längre perioder. Sen är ju alla 2-3-4-5-fingrars swipes väldigt lätta att göra med touchpaden!

Sen fungerar den i sängen, till skillnad från en mus!

Kör redan touchpaden på min MacBook Pro och har en Magic Trackpad samt Apple Wireless Keyboard till mediacentert då ett stort tangent bord är värdelöst i soffan och mus ännu värre däremot funkar trackpad utmärkt, surfar inte så ofta på min sängskärm utan har den mest till serier och film men när jag gör det så använder jag även Magic Trackpad och Apple Keyboard där. Men till den stationära så är det endast vanlig mus som gäller då det är i särklass bäst där, multitouch mus är inget för mig. Dock har jag en kompis som gillar multitouch mus men gillar inte Magic Mouse p.g.a. komforten (som är icke existerande) så därför tänkte jag att detta kunde varit bra för honom. Jag har ingen Magic Mouse själv då jag hatar den, vi hade dock i skolan (antagligen för att den kommer med iMac) och de är verkligen hemska att använda för handlederna, riktigt illa när man sitter och ännu värre om man jobbar stående, så den är inget för mig, men jag är inte mycket för touch mouse över huvudtaget utan fördrar den fysiska feedbacken av en riktig mus som man får när man klickar.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Haha vänta tills de släpper den i vit färg, då blire istället "fan va snygg den var" amirite?

Nope, yourenotrite.

Skrivet av Zotamedu:

Same shit, different colour.

Inte riktigt va?

Skrivet av mrqaffe:

Hur en mus ser ut är totalt ointressant, hur den fungera är det som betyder nått, och alla har olika händer, och bör använda olika möss, det finns ingen mus som är bäst, däremot finns det få som passar i vänsterhanden.

Kan inte hålla med om att utseendet är oviktigt. För mig är design en viktig del också. Dock säger jag inte att Apples möss är bäst för de är en mardröm rent ergonomiskt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Liknar apples möss.
Snygg design, men dålig komfort och funktion.

Permalänk
Medlem

Den verkar jäkligt cool. Min personliga åsikt är dock att allt inte måste va touchvänligt utan att det räcker med pekvänligt, som ju en mus är från början.

Vill man ta det ett steg till är Logitech MX Air en mycket trevlig mus, inte minst för HTPC och andra datorer utan fast fatorbord. Nytänkande, och man skulle med lite fiffiga drivrutiner kunna få samma funktionalitet som denna MS mus fast mer intuitivt.

Touch ska ju inte va ett säljargument i sig självt, utan det ska ju leda tlll bättre användarvänlighet. Jag kommer nog ädå kolla in denna lite extra, för jag gillar nytänk

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Arginj:

Nope, yourenotrite.

Inte riktigt va?

Kan inte hålla med om att utseendet är oviktigt. För mig är design en viktig del också. Dock säger jag inte att Apples möss är bäst för de är en mardröm rent ergonomiskt.

Det är såna där tokiga åsikter som ger skador pga dålig ergonomi, hoppas du kommer till insikt, design får det gärna vara, men funktionen ska gå först, det är skillnad på konst och verktyg !

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är såna där tokiga åsikter som ger skador pga dålig ergonomi, hoppas du kommer till insikt, design får det gärna vara, men funktionen ska gå först, det är skillnad på konst och verktyg !

Läs mitt inlägg igen. Jag skrev att design är en viktig del, inte att den ska ta överhand och decimera funktionen. Dessutom kan jag upplysa dig om att ergonomi kan vara en del av design, då design inte bara är utseendet på en produkt.

Så; läs igen, och sluta med den något märkliga ton du har lagt dig till med.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag hade blivit galen utan höger musknapp. Jag vill inte behöva ha en hand låst till tangentbordet hela tiden för att göra enkla saker. När jag slösurfar har jag snabbknappar för refresh, fram och tillbaks i browsern. Det går bra mycket fortare än att vrida vrida om stolen, sätta sig upp (jag har ofta stolen fälld och sitter tilbakalutad när jag läser) och sedan sträcka sig efter tangentbordet. Vi borde snarare gå mot fler knappar på musen än färre. Har man väl vant sig vid att ha tummknappar vill man inte gå tillbaks till en mus med bara tre (inklusive scrollhjul). Förstår inte riktigt hur det skulle bli mer ergonomiskt att en knapp på tangentbordet som ersättning för högerklick.

Jag har en Apple MagicMouse och det är den bästa musen jag har haft. Med programmet MagicPrefs så utökas musens kapacitet alldeles förträffligt. http://magicprefs.com/

Det verkar vara många som inte vet vilken kapacitet en touchMus har och kan göra i gämnförelse med en mus med fasta knappar.

Permalänk
Medlem

Snyggare än magicmouse IMO Och touchmöss är riktigt sköna att använda till allt utom gaming

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Ånej! Kan inte navigera i Windows. Måste köpa den här eller en Mac?

Det är en kostnadsfråga.

Permalänk
Medlem

haha spela high response fps eller mmnorpg spel på den där, snacka om att man skulle bli frustrerad. men den är säkert riktad mot kontorsnissar som inte har råd med imac ipad iphone eller imouse eller vasatan allt nu heter med det där företaget.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordrana:

haha spela high response fps eller mmnorpg spel på den där, snacka om att man skulle bli frustrerad. men den är säkert riktad mot kontorsnissar som inte har råd med imac ipad iphone eller imouse eller vasatan allt nu heter med det där företaget.

Oj oj, generalisering på högsta nivå!

ONT:

Själv vill jag testa musen först innan jag säger något. Tyckte inte den var allt för ful men inte heller någon vacker skapelse. Dess funktioner kanske kan komma till användning, men lite orolig är jag som någon skrev där om man byter t.ex. position på handen så kommer någon rörelse aktivera något kommando.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Att man nödvändigtvis inte använder höger musknapp hela tiden är ju självklart. Men den är livsviktig i vilket fall som helst, skulle aldrig få för mig att köpa något så otroligt fördummat som en mus med en knapp. Hur kommer du in i "Hantera" under fliken "Dator" utan en högerknapp? Eller enhetshanteraren? Hade det vart lättare att nå den utan en högerknapp?

Kortkommandon i all ära men att begränsa sig så är nästan mer korkat en det låter. Och det säger inte lite, Kan bara jämföras med att köra bil med en pedal.

 -> Om denhär datorn -> Mer info -> Systemrapport. Kräver bara vänsterklick

Och på Windows (Vista+7) går det att söka på Enhetshanteraren
Går givetvis och söka i Spotlight på Systemrapport.

Att köra bil med en pededal går att göra idag, igenkligen krävs det ingen pedal i huvud taget? (Se Volvos nya radarshit)

En knapp räcker, det är OS'et det är fel på som tvingar på dig att använda högerklick.

Hade alla OS inte haft högerklick hade du inte haft dendär åsikten idag, snarare tvärt om "jag har klarat mig med en musknapp i 15år, ska vi ha två rattar på bilen nu också?!"

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Prylbögsgrej skulle jag gissa. Inget som lockar mig i alla fall.

Och så givet med lite snuskskämt. Tre fingrar i musen... höhöhöh!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

 -> Om denhär datorn -> Mer info -> Systemrapport. Kräver bara vänsterklick

Och på Windows (Vista+7) går det att söka på Enhetshanteraren
Går givetvis och söka i Spotlight på Systemrapport.

Att köra bil med en pededal går att göra idag, igenkligen krävs det ingen pedal i huvud taget? (Se Volvos nya radarshit)

En knapp räcker, det är OS'et det är fel på som tvingar på dig att använda högerklick.

Hade alla OS inte haft högerklick hade du inte haft dendär åsikten idag, snarare tvärt om "jag har klarat mig med en musknapp i 15år, ska vi ha två rattar på bilen nu också?!"

Man kan köra OS utan mus överhuvudtaget, vissa människor tycker till och med att det är långt mer effektivt att aldrig låta fingrarna lämna "home row". Jag gillar att peta omkring med en mus ibland.

På min hand har jag fem fingrar (eller fyra plus en tumme enligt vissa besserwissrar), varför inte använda dem till något? Två musknappar + ett mushjul tycker jag är optimalt, gärna en thumb-button också. Jag känner mig definitivt inte begränsad av att ha extra möjligheter, knapparna är inte i vägen på något sätt och ger extra funktionalitet där det behövs.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teknocide:

Man kan köra OS utan mus överhuvudtaget, vissa människor tycker till och med att det är långt mer effektivt att aldrig låta fingrarna lämna "home row". Jag gillar att peta omkring med en mus ibland.

På min hand har jag fem fingrar (eller fyra plus en tumme enligt vissa besserwissrar), varför inte använda dem till något? Två musknappar + ett mushjul tycker jag är optimalt, gärna en thumb-button också. Jag känner mig definitivt inte begränsad av att ha extra möjligheter, knapparna är inte i vägen på något sätt och ger extra funktionalitet där det behövs.

Jag kör utan mus så ofta jag kör Linux och BSD distar har aldrig behövt en mus där!

En mus är såklart bättre inom många områden (skulle vilja se en designer sitta utan mus)

Ni har dock gått lite utanför ramen med vad jag menade från första början..

En Naga från Razer vore det bästa för er som gillar klicka på två ändar

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

 -> Om denhär datorn -> Mer info -> Systemrapport. Kräver bara vänsterklick

Och på Windows (Vista+7) går det att söka på Enhetshanteraren
Går givetvis och söka i Spotlight på Systemrapport.

Att köra bil med en pededal går att göra idag, igenkligen krävs det ingen pedal i huvud taget? (Se Volvos nya radarshit)

En knapp räcker, det är OS'et det är fel på som tvingar på dig att använda högerklick.

Hade alla OS inte haft högerklick hade du inte haft dendär åsikten idag, snarare tvärt om "jag har klarat mig med en musknapp i 15år, ska vi ha två rattar på bilen nu också?!"

Dina sätt fungerar, frågan är dock densamma går det fortare en med högerklick?

Volvos grejer är ju alla tiders http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI
Jag hade hellre haft en broms.

En knapp räcker, en njure räcker, man har två för att underlätta.

Det finns en anledning att alla vettiga os till en PC har 2 musknappar.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Dina sätt fungerar, frågan är dock densamma går det fortare en med högerklick?

Volvos grejer är ju alla tiders http://www.youtube.com/watch?v=QJ6z3IArINI
Jag hade hellre haft en broms.

En knapp räcker, en njure räcker, man har två för att underlätta.

Det finns en anledning att alla vettiga os till en PC har 2 musknappar.

Tror Start -> Enhetshateraren vinner över Start -> Högerklick Denhärdatorn -> Hantera -> Enhetshanteraren

Om alla Volvos bilar fortfarande gjorde sådär skulle Volvo först och främst inte sälja bilarna.

Man har en fru för att inte bli trött på två.

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Är nog en jättesmidig mus för kortkommandon och navigering - om man saknar en hand. Eller om den är upptagen... I övrigt verkar den bara vara jobbig att använda, scrollhjul utan feedback typ.

Permalänk
Medlem

redmond har tappat kretiviteten igen... apple gjorde samma sak för vadå, 5 år sedan?
om 1-2år kommer väl dom inse hur roligt bumptop vore, som även det är 5+ år gammalt...

Permalänk
Rekordmedlem

Allt kommer att hänga på hur det blir med mjukvaran och om de får till ett stöd så funktionerna går att använda i alla program på samma sätt, själv kör jag med en mx revolution och den har ju en del stöd för knappkombinatioen o dyl, det är helt ovärderligt när man börjat använda det, mycket snabbare än tangentbordet. och bekvämare !
Så en kombinerad mus och touchpad med vettig ergonomi och bra programvara kan bli enormt bra, men vi får se hur de löser det hela, och om det kanske kommer att standardstöd i win 8 för denna typ av enheter, det ska ju stödja från telefoner och upp så touchstöd lär finnas.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Tror Start -> Enhetshateraren vinner över Start -> Högerklick Denhärdatorn -> Hantera -> Enhetshanteraren

Om alla Volvos bilar fortfarande gjorde sådär skulle Volvo först och främst inte sälja bilarna.

Man har en fru för att inte bli trött på två.

Du måste dock skriva "enhetshanterare", jag har även den här datorn i aktivitetsfältet. så för mig går högerklick definitivt fortare.

Volvo säljer inga sådana bilar.

Finns många kulturer där man har upp till 12 fruar, men fruar och musknappar är 2 helt skilda saker dock blir som alla vet saker och ting gjorda snabbare desto fler som jobbar.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Kopiatorn I Redmond är fortfarande igång ser jag^^

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Du måste dock skriva "enhetshanterare", jag har även den här datorn i aktivitetsfältet. så för mig går högerklick definitivt fortare.

Volvo säljer inga sådana bilar.

Finns många kulturer där man har upp till 12 fruar, men fruar och musknappar är 2 helt skilda saker dock blir som alla vet saker och ting gjorda snabbare desto fler som jobbar.

Dock tror jag det räcker med och skriva enhet.. inget jag har tillgång till och testa..

Hur som helst, tvingar dig inte till att använda bara vänsterklicken. men som sagt, hur ska man högerklicka på en touchskärm? inte så optimalt..

Så njurar är närmre då menar du? xD

Musar har väldigt mycket och göra med kvinnor imo xD
Och ju fler kockar...

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Dock tror jag det räcker med och skriva enhet.. inget jag har tillgång till och testa..

Hur som helst, tvingar dig inte till att använda bara vänsterklicken. men som sagt, hur ska man högerklicka på en touchskärm? inte så optimalt..

Så njurar är närmre då menar du? xD

Musar har väldigt mycket och göra med kvinnor imo xD
Och ju fler kockar...

enhets måste tu skriva innan du kan klicka enter för att den ska ploppa upp.

På de mobiler jag har haft motsvarar att hålla "inne" någon sekund med fingret samma funktion som högerklick.

Njurar är livsviktiga som höerklick på ett annat sätt en en fru är!

Du låter väll inte högerklicken köra bilen med en pedal?

Baseline, hur hade du tänkt att zooma med prickskytte gevär i spel utan högerklick?

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-ryttge:

Baseline, hur hade du tänkt att zooma med prickskytte gevär i spel utan högerklick?

Jadu, vet inte om nått prickskytte gevär har nå högerklick.

Även om allt i livet är 3D betyder inte det att man springer till bussen med WSAD

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyrgrim:

Ni som säger att den är ful, hur ser en snygg mus ut enligt er? Bara undrar

Tänk dig en cyborg med mycket krom och neonrör och blinkande dioder. Helst vattenkyld också.
Tänk även på att ju häftigare namn den har, ju snyggare är den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Jadu, vet inte om nått prickskytte gevär har nå högerklick.

Även om allt i livet är 3D betyder inte det att man springer till bussen med WSAD

Jag tror du missade "I SPEL" annars vet jag inte hur du tänkte.

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Och varför känner du nyttan utav att försvara mac?

sen så sa jag ju just det att den inte var särskilt snygg och jag uttryckte min åsikt om att jag föredrar windows, visste inte att vi bodde i soviet-unionen där man inte fick skriva vad man ville

Jag försvarar allt jag känner blir osakligt attackerat..
Kan vända på frågan: Varför känner du nyttan av att klanka ner på mac och deras användare, framförallt när du uppenbarligen inte ens har en aning om vad du talar om?

Visst får du yttra din åsikt, men på ett forum som detta verkar det dumt att ge sig in i en sådan diskussion helt utan fakta och bara klanka ner baserat på antaganden/fördommar. Då kan du lika gärna vara tyst, alternativt ta reda på lite fakta först.

Skrivet av thorsama:

Ursäkta om jag upprörde någon var absolut inte meningen, heller inte meningen att dra upp något löjligt fanboy krig, men när folk skriver "fan va dålig" som exempel, utan att komma med några som helst vettiga meningar utan bara skriver det för att de hatar eller ogillar företaget som tillverkar produkten så vill jag gärna försöka folk att inse att det finns fördelar med produkten (inte nödvändigtvis just denna, men ni fattar)

Så för att du hatar att folk gör på detta vis så kände du att det bästa du kunde göra var exakt samma sak åt andra hållet? Minus minus blir plus eller vadå? Förstår inte alls din logik här..

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.