BFBC2 Freeze, endast i MP, lösning?

Permalänk
Medlem

BFBC2 Freeze, endast i MP, lösning?

Hej!

Har problem med Freeze-screen när jag lirar multiplayer. Lirar rätt många spel och det är bara i BFBC2 multiplayer jag har problemet.

Har kört temp-loggs på GPU och dem håller sig runt 89-91c i max temp. Funderar på om det kan vara CPU som blir varm men hade exakt samma problem när jag hade AMD och som tidigare nämnt uppstår problemet ENDAST i BFBC2 multiplayer.

Skärmen fryser, måste starta om datorn. Någon som vet vad problemet är?

Nuvarande rigg ser ni i sign!

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Måste bara fråga: Har du testat att installera om spelet?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Måste bara fråga: Har du testat att installera om spelet?

Hela datorn inkl OS här installerats om 3 ggr. Same shit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör sfc /scannow i kommandotolken, se om det funkar då

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Kör sfc /scannow i kommandotolken, se om det funkar då

Du får prata svenska kommando-tolken = rutan man får upp om man trycker på knappen uppe i vänster på t-bordet?

Ska jag skriva in exakt det du skrev eller ska det vara ngt tecken eller ngt ngn -stans?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelet är känsligt för ljudkretsarna från Realtek på moderkort. Prova stänga av ljudet i BIOS. Kolla med dina kamrater om de har ett externt eller internt ljudkort du kan prova med.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Känns som BFBC2 är ganska bråkigt spel. Jag har problem med att spelet fryser sig i 20 sek när jag joinar en server samt att jag alltid blir kickad från servern första gång jag joinar och alltid av samma anledning. Har dessutom ominstallerat BFBC2 3 ggr men det blir olika problem hela tiden haha

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Hej!

Har problem med Freeze-screen när jag lirar multiplayer. Lirar rätt många spel och det är bara i BFBC2 multiplayer jag har problemet.

Har kört temp-loggs på GPU och dem håller sig runt 89-91c i max temp. Funderar på om det kan vara CPU som blir varm men hade exakt samma problem när jag hade AMD och som tidigare nämnt uppstår problemet ENDAST i BFBC2 multiplayer.

Skärmen fryser, måste starta om datorn. Någon som vet vad problemet är?

Nuvarande rigg ser ni i sign!

Tack på förhand

har haft samma problem i de spelet och några till av mina polare så jag gissar på att de har med spelet elr någon uppdatering o göra kan inte så mkt om sånt men som du själv säger de är bara i detta spel samma för oss !

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Du får prata svenska kommando-tolken = rutan man får upp om man trycker på knappen uppe i vänster på t-bordet?

Ska jag skriva in exakt det du skrev eller ska det vara ngt tecken eller ngt ngn -stans?

Skickades från m.sweclockers.com

Öppna startmenyn och skriv cmd

I rutan som kommer upp skriver du sfc /scannow

Starta om datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Öppna startmenyn och skriv cmd

I rutan som kommer upp skriver du sfc /scannow

Starta om datorn

Vad gör detta då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Vad gör detta då?

http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=147786

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Hej!

Har problem med Freeze-screen när jag lirar multiplayer. Lirar rätt många spel och det är bara i BFBC2 multiplayer jag har problemet.

Har kört temp-loggs på GPU och dem håller sig runt 89-91c i max temp. Funderar på om det kan vara CPU som blir varm men hade exakt samma problem när jag hade AMD och som tidigare nämnt uppstår problemet ENDAST i BFBC2 multiplayer.

Skärmen fryser, måste starta om datorn. Någon som vet vad problemet är?

Nuvarande rigg ser ni i sign!

Tack på förhand

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/995462-bfbc2...

Permalänk
Medlem

Kör du något program för att mäta fps/temp ingame? så som MSI-afterburner?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Kör du något program för att mäta fps/temp ingame? så som MSI-afterburner?

gpu-temps ingame har jag somsagt redan mätt, ligger runt 89-91c

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

gpu-temps ingame har jag somsagt redan mätt, ligger runt 89-91c

Det är det som är kruxet...
Avinstallera det du kör för att mäta temps.
Tyvärr är det det som gör att spelet hänger sig. Hade precis samma problem som du, satt flera gånger dagligen i chat-suppoert med EA. Inte en ända kotte där visste vad problemet var eller hur det skulle lösas (och jag testade ALLT).
Så tillslut läste jag nånstans att det är program som läser temps/fps som förstör allt.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Det är det som är kruxet...
Avinstallera det du kör för att mäta temps.
Tyvärr är det det som gör att spelet hänger sig. Hade precis samma problem som du, satt flera gånger dagligen i chat-suppoert med EA. Inte en ända kotte där visste vad problemet var eller hur det skulle lösas (och jag testade ALLT).
Så tillslut läste jag nånstans att det är program som läser temps/fps som förstör allt.

Hade GPU-Z igång på skärm 2 och det gillade inte spelet heller.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Hade/har samma problem och det har med AMD-drivrutinen att göra. Får köra med 10.5a för att BFBC2 ska fungera felfritt. Du kan ju testa med det och se ifall det kan fixa ditt problem.

Visa signatur

“Always be wary of any helpful item that weighs less than its operating manual.”
― Terry Pratchett, Jingo