Klarar Chieftec 550W GTX460 i SLI?

Permalänk

Klarar Chieftec 550W GTX460 i SLI?

Tjena!

Har detta nätagget: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=386808#extra http://www.chieftec.eu/index.php?option=com_content&task=view...

I den nuvarande setupen sitter även ett GTX460. Nu är det så att jag funderar på att uppgradera till SLI, antingen med en 2500K eller en Bulldozer när de kommer. Räcker mitt nätagg eller måste jag skaffa ett nytt? Om det inte räcker, vad är ett bra nätagg för min setup? Hur är skillnaden mellan SB och BD i TDP?

Vill helst ha lite spelrum för att klocka.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem

Det kommer antagligen fungera, men nätagget kommer vara hårt belastat, och antagligen låta rejält. Speciellt ett Chietec-agg, som inte håller någon nämnvärd kvalité. Du får absolut inget spelrum att klocka på.

Istället rekommenderar jag lämpligt 650W-agg. (Corsair, XFX)

Finns nog inga siffror om BD:s TDP än, men gissningsvis lär det hamna lägre än Phenom, så någonstans i stil med SB är väl troligt.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Det kommer antagligen fungera, men nätagget kommer vara hårt belastat, och antagligen låta rejält. Speciellt ett Chietec-agg, som inte håller någon nämnvärd kvalité. Du får absolut inget spelrum att klocka på.

Istället rekommenderar jag lämpligt 650W-agg. (Corsair, XFX)

Finns nog inga siffror om BD:s TDP än, men gissningsvis lär det hamna lägre än Phenom, så någonstans i stil med SB är väl troligt.

Då får det bli ett nytt agg när det beger sig.

Vad är viktigt förutom ljudnivån när man köper nätagg?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av el_genius:

Då får det bli ett nytt agg när det beger sig.

Vad är viktigt förutom ljudnivån när man köper nätagg?

Verkningsgrad, kvalité på komponenterna i agget, priset. (Och om man vill ha modulära kablar eller inte.)

För GTX460 SLi räcker 650W, och jag rekommenderar då dessa:

Icke modulära:

XFX Core 650W
Corsair TX 650W

Modulära:

XFX XXX 650W
Corsair HX 650W

Bara välja det du tycker passar dig bäst! Skiljer lite i pris och utseende, men håller samma höga kvalité.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Verkningsgrad, kvalité på komponenterna i agget, priset. (Och om man vill ha modulära kablar eller inte.)

För GTX460 SLi räcker 650W, och jag rekommenderar då dessa:

Icke modulära:

XFX Core 650W
Corsair TX 650W

Modulära:

XFX XXX 650W
Corsair HX 650W

Bara välja det du tycker passar dig bäst! Skiljer lite i pris och utseende, men håller samma höga kvalité.

De verkar ju vara exakt lika, samma tillverkare månntro?

Då är man förberedd, nu ska bara Bulldozers prestandatester komma. Att folda bigadv känns inte så lite lockande.

Visa signatur

The cake is a pie.