Värt att köpa HD5970 för 3000:-?

Permalänk
Medlem

Värt att köpa HD5970 för 3000:-?

Såg att webhallen hade ett extremt bra erbjudande på HD 5970. Bang for buck ration på det kortet måste vara det högsta atm. Men är det värt att köpa ett gammalt grafikkort?

Tänker att drivrutinerna kanske inte är prioriterade.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Vad jag kan se så finns inte grafikkortet i lager.

'http://www.webhallen.com/hardvara/137659-radeon_hd_5970_2gb-p...'

Permalänk
Medlem

ska fan köpa ett sådant dock 1k över min budget men blir ett sånt ändå , eller är det stor skillnad på ett sådant och gtx 560 ti?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

ska fan köpa ett sådant dock 1k över min budget men blir ett sånt ändå , eller är det stor skillnad på ett sådant och gtx 560 ti?

Ehm ja? Presterar markant bättre än ett GTX580

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Då ska man erbjuda säg att städa huset för att få ett sådant kort!

Permalänk
Medlem

Helt klart prisvärt, köp köp köp!

Permalänk
Medlem

Dock så är det inte i lager , hur långt tid tar det att få det?
Märkte nu att om man lägger det i kundvagnen går det bort om man trycker någon stans. Är medlem men inget händer när jag loggar in? :S
Sen får det plats i mitt chassi : Cm Storm scout

Permalänk
Medlem

plz svara vill inte kasta bort pengar

Permalänk
Medlem

Men om man vill ha den till BF3 då kommer det väl ha ooptimerade drivrutiner relaterat till de senare grafikkorten och på så sätt prestera sämre och möjligtvis ha buggar, eller?

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Dock så är det inte i lager , hur långt tid tar det att få det?
Märkte nu att om man lägger det i kundvagnen går det bort om man trycker någon stans. Är medlem men inget händer när jag loggar in? :S
Sen får det plats i mitt chassi : Cm Storm scout

1. Kontakta webhallen, hur ska någon här kunna veta?
2. Bugg i din läsare, testa att rensa cookies.
3. Mät, det är ca 32CM långt.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Ett tips är ju att leta efter 6950 2Gb med dual-BIOS. Maila leverantören och fråga om de vet huruvida kortet har dual-BIOS eller ej (ibland står det inget om det i produktbeskrivningen) eller googla på tillverkarens egna artikelnummer.

Anledningen är att 6950 med dual-BIOS går att flasha om så att kortet presterar som ett 6970. Googla så hittar du massor av guider! Dessutom sparar du rätt många hundralappar

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrohn:

Ett tips är ju att leta efter 6950 2Gb med dual-BIOS. Maila leverantören och fråga om de vet huruvida kortet har dual-BIOS eller ej (ibland står det inget om det i produktbeskrivningen) eller googla på tillverkarens egna artikelnummer.

Anledningen är att 6950 med dual-BIOS går att flasha om så att kortet presterar som ett 6970. Googla så hittar du massor av guider! Dessutom sparar du rätt många hundralappar

Lycka till!

Inte 6970, 5970. Läs om igen!

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrohn:

Ett tips är ju att leta efter 6950 2Gb med dual-BIOS. Maila leverantören och fråga om de vet huruvida kortet har dual-BIOS eller ej (ibland står det inget om det i produktbeskrivningen) eller googla på tillverkarens egna artikelnummer.

Anledningen är att 6950 med dual-BIOS går att flasha om så att kortet presterar som ett 6970. Googla så hittar du massor av guider! Dessutom sparar du rätt många hundralappar

Lycka till!

Nu snackas det ju dock om 5970 som är snabbare än både 6950 och 6970 eftersom det har dubbla GPU.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Hjälpte inte att rensa cookies och testa logga in, ska mäta nu
Då mätte jag och har typ 3 cm för lite men det kan ju gå in i 5.25 buren ? Mitt zotac geforece gtx 768mb passar och om detta hade vart längre hade det passat i 5.25 buren , men har 5970 en rejäl kylare eller är den likadan som den jag har nu? tar upp 2 platser

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Hjälpte inte att rensa cookies och testa logga in, ska mäta nu

Märkligt, funkar fint för mig att lägga till det kortet och gå till kassan med det i kundvagnen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Märkligt, funkar fint för mig att lägga till det kortet och gå till kassan med det i kundvagnen.

Testar installera firefox nu, har testat med IE och Chrome

Funkade i FF

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Inte 6970, 5970. Läs om igen!

Skrivet av TiasE:

Nu snackas det ju dock om 5970 som är snabbare än både 6950 och 6970 eftersom det har dubbla GPU.

Nu är jag med i matchen igen och reviderar således mitt inlägg

Permalänk
Medlem

OBS: OEM-kort, levereras i antistatförpackning endast.

står det

Permalänk
Medlem
Skrivet av kena91:

OBS: OEM-kort, levereras i antistatförpackning endast.

står det

Med andra ord...?

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av MAAnen:

Med andra ord...?

Tror att kortet inte har förpackning utan bara kort och ESD-påse.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

Tror att kortet inte har förpackning utan bara kort och ESD-påse.

Ja, so? behöver bara kortet ^^

Permalänk
Medlem

Har mailat webhallen om hur lång tid det tar + om man fortfarande kan beställa + om kortet kan skadas lätt och om man har försäkring på om det går sönder under frakt.

Permalänk
Skrivet av mudzi:

Har mailat webhallen om hur lång tid det tar + om man fortfarande kan beställa + om kortet kan skadas lätt och om man har försäkring på om det går sönder under frakt.

Har dem svarat?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Skrivet av mudzi:

Har mailat webhallen om hur lång tid det tar + om man fortfarande kan beställa + om kortet kan skadas lätt och om man har försäkring på om det går sönder under frakt.

Det skickar ju såklart inte kortet i bara i påse, de packar det i någon vanlig låda med skumgummi eller dylikt!
Det du blir utan är orginalförpackning, manual, skiva osv osv.

Permalänk
Skrivet av mudzi:

Har mailat webhallen om hur lång tid det tar + om man fortfarande kan beställa + om kortet kan skadas lätt och om man har försäkring på om det går sönder under frakt.

Berätta gärna i forumet när dem har svarat angående leveranstiden:)

Wtf? när jag lägger den i kundvagnen så ligger den på 2000!? O.O

Permalänk
Medlem

ja ska skriva vad som svarar men har dock inte svarat än, satt uppe till 5 igår och gjorde typ ingenting för att jag var glad och väntade på svar xD

Tokiga smurfen detta hände mig också nu sweeeet

dom kanske har skrivit 2990 för frakten? xD men hoppas det bara kostar 2k då

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudzi:

Dock så är det inte i lager , hur långt tid tar det att få det?
Märkte nu att om man lägger det i kundvagnen går det bort om man trycker någon stans. Är medlem men inget händer när jag loggar in? :S
Sen får det plats i mitt chassi : Cm Storm scout

Nej. Fast det går att ta bort hårddiskburen med hammare

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Nej. Fast det går att ta bort hårddiskburen med hammare

Rätta sättet är att borra ut de jävla nitarna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TokigaSmurfeN:

Berätta gärna i forumet när dem har svarat angående leveranstiden:)

Wtf? när jag lägger den i kundvagnen så ligger den på 2000!? O.O

FÖR MIG MED?! WTF?! =D

Permalänk
Avstängd

nu har Webhallen 2st 5970 kort som en bundle för 4900krt!!!!"!!!"!"!"!"!"

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva