Permalänk
Medlem

Överklockat Q6600?

Hej! Idag för första gången så blev jag lite sugen på att överklocka min processor. Jag kollade efter den här guiden http://www.youtube.com/watch?v=3qXbwXOTaQg&feature=related Fast jag ändrade FSB Frequency till 300 istället (2.7 Ghz) för jag har bara original kylaren. Sen när jag klickade på Save & Exit så dog datorn direkt , hade ingen aning om jag hade gjort fel eller inte, fast den startade av sig själv då efter någon sekund. När den höll på att starta så fick jag blå skärm och jag hann inte se vad det stod men då startade datorn om sig igen och då funkade det. Efter att ha öppnat Cpu-Z så kollade jag core speed och då låg den på 2700Mhz som det skulle göra. körde en 3DMark vantage och processorn fick nästan 1000poäng mer än tidigare, så jag antar att det har blivit skillnad. Men kan ni kolla upp om jag har gjort rätt osv?:P Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

De flesta q66 klarar minst 3.4Ghz dock kan man glömma det med standardkylaren... har du överspeccade minnen eller överklockar dom också?

Permalänk
Medlem

dom är inte överklockade , men tror du att jag har gjort rätt ?, för det står ju att jag har 2700mhz i cpu z

Permalänk
Medlem

Sänkte clocksen till det vanliga (2.4Ghz) prollen gick upp i 67 grader i ungefär 5 min av prime95 när den var clockad lite

Permalänk

Jag är också på G att överklocka min Q6600 så det vore intressant att veta vad du har för moderkort? Själv har jag ett Biostar TP35D3-A7 Deluxe. Vilka program har du använt för temperaturmätning och stresstest?

Visa signatur

CPU Intel i7 2600K @ 3,4GHz COOLING Corsair H80 MOBO ASRock Z68 Extreme4 Gen3 MEMORY Corsair 8GB CL9 1600MHz Vengeance GPU SLI Gainward GTX 570 GS GLH 800MHz POWER Corsair AX850 SSD Crucial M4 128GB HARD DRIVE WD Caviar Green 2TB CASE Cooler Master HAF 922 Mini-E DISPLAY LG Flatron E2240T 22''

Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus PQL50 PRO moderkort , och jag mäter tempsen med HWmonitor, stresstest använde jag Prime95