LG släpper ultraportabel bärbar dator med IPS-skärm

Permalänk
Melding Plague

LG släpper ultraportabel bärbar dator med IPS-skärm

Datortillverkaren tillika elektronikjätten LG släpper minstingen XNote P220 med Intel Sandy Bridge och högkvalitativ IPS-panel.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ja tack!

Permalänk
Medlem

Trevligt med IPS på bärbara. Hoppas det halvätna äpplet håller sig borta eftersom datorn även fanns i vitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Trevligt med IPS på bärbara. Hoppas det halvätna äpplet håller sig borta eftersom datorn även fanns i vitt.

Haha, exakt min tanke.

Ser intressant ut för övrigt.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det ju likna något! Väldigt attraktiv design för min del, samt att prestandan är riktigt grym i en så pass liten maskin.

Äntligen!

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Äntligen börjar det komma fler alternativ... Enda andra laptopen jag har sett med IPS är Lenovos x220 men den kostar 17k

Permalänk

Ser ju snygg ut men sen är det LG.

Permalänk
Medlem

Hoppas de släpper en variant med Fusion också!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

IPS i bärbar dator måste vara otroligt skönt om man tänker på betraktningsvinkeln. Gillar storleken enormt! Men skulle gärna vilja ha en svart.
Undrar vad den kommer att kosta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Den kommer väl starta om sig själv några gånger per vecka samt att man måste reboota då och då pga att wifin slutar fungera. Nä, LG är inte intressant längre. Dom har förstört allt med sin O2X.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Jo, fler IPS paneler på laptops skulle jag vilja se

Permalänk
Medlem
Skrivet av samforshort:

Ser ju snygg ut men sen är det LG.

Det var länge sen LG var ett skitmärke.

Permalänk
Medlem

Vill ha! SB + IPS i en ultraportabel är ju helt klockrent. Bara batteritiden är något att hänga i granen så...

Permalänk

fint att de photoshoppat skärmarna

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Den kommer väl starta om sig själv några gånger per vecka samt att man måste reboota då och då pga att wifin slutar fungera. Nä, LG är inte intressant längre. Dom har förstört allt med sin O2X.

Ingen risk, det är annan hårdvara.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Verkar fin och undras var priset hamnar. Dock så var det riktigt dålig kvalitet på den LG laptop jag köpte sist (2008) så jag hoppas de bättrat sig. Jag hoppas också att touchpaden är riktigt bra gör.det är något av det viktigaste i en sådanhär dator, man vill ju inte konka med en mos överallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Trevlig bakgrund om inte annat

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem

Väldigt intresserad av priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Väldigt intresserad av priset.

Precis. Pris blir ju avgörande för produkten om man inte verkligen på något vis måste ha en ultraportabel dator och är villig att ge 2000:- mer för det osv. Om priset ligger på över 9000:- blir det, för mig, väldigt svårt att inte istället ta en dator som säkert har minst 2x i prestanda istället.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Vill ha! SB + IPS i en ultraportabel är ju helt klockrent. Bara batteritiden är något att hänga i granen så...

Med tank på att SB och IPS (LED) knappt drar någon ström (jämför med min laptop, asus ul30), bör batteritiden bli bättre:P

Permalänk
Medlem

Btw -- bara jag som stör mig på att dom har version som är helt vit UTOM kanten runt själva skärmen? Vore ju bra mycket snyggare om där var vitt också. :/

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

IPS i bärbar dator måste vara otroligt skönt om man tänker på betraktningsvinkeln. Gillar storleken enormt! Men skulle gärna vilja ha en svart.
Undrar vad den kommer att kosta?

Skickades från m.sweclockers.com

tycker det oskönaste med de flesta bärbara är att de har glossy skärm lite bättre färger är väl alltid nice dock

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Trevligt med IPS på bärbara. Hoppas det halvätna äpplet håller sig borta eftersom datorn även fanns i vitt.

Instämmer

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

"Jag ligger alltid på mage på mitt skrivbord o leker med min laptop"
"det är så bekvämt o jag får så mycket gjort!"

Visa signatur

* Snart ett GhostS1 med i5 8600 & GTX970 * NAS DS918+ *

Permalänk
Avstängd

Fint.
Största nackdelen med flesta laptops är dom totalt värdelösa skärmarna.

En liten laptop med IPS perfekt för resande jobbdator.

Kanske blir en LG laptop när den läpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av definition:

Fint.
Största nackdelen med flesta laptops är dom totalt värdelösa skärmarna.

En liten laptop med IPS perfekt för resande jobbdator.

Kanske blir en LG laptop när den läpps

köp en Lenovo Thinkpad x220 då, väger lika lika, har IPS men si sådär 40 000 miljarder gånger tåligare

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Det var länge sen LG var ett skitmärke.

Jo, för nutid är ju jätte länge sen!

Ne men kul med lite nytt. Fast jag köper inte LG prylar p.g.a dålig erfarenhet av deras halvtaskiga satsningar.
Antingen satsar man ordentligt eller ingenting alls för att slippa saker som blir halv bra (vilket jag tror den här kommer bli)

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Säkert bra med IPS men jag är inte övertygad om att det finns ett behov av den typen av skärm i en ultraportabel? Klart trevligt om man får det med på köpet men hade folk betalt för skillnaden om det fanns två i övrigt identiska datorer?
Tänker såhär: med en bärbar sitter man otroligt ofta rakt framför den så betrakningsvinkeln är inget problem med nuvarande skärmar. Visst finns det undantag när man sitter flera vid en laptop men jag gör det ytterst sällan. Gällande färgåtergivning så tror jag ingen som värdesätter skillnaden i färgåtergivning mellan en TN och en IPS skulle nöja sig med en så pass liten skärm?
Kul att det finns för de som inte delar min uppfattning dock

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

tycker det oskönaste med de flesta bärbara är att de har glossy skärm lite bättre färger är väl alltid nice dock

Jo jag håller med dig!!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg till matt skärm och högre upplösning så kan jag dra fram plånboken.

Men visst, ett steg i rätt riktning är det ju.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||