Min dator klara av battlefield 3?

Permalänk
Medlem

Min dator klara av battlefield 3?

Tjaa!

Jag som många andra ser fram emot Battlefield 3 som kommer ut i vinter och undrar ifall min dator klarar av det?
Räcker med medium ir low grafik, behöver inte kunna maxa.
Ngn som vet?

Processor: Intel Core2 Duo CPU E7400 @ 2.80GHz 2kärnig

Grafikkort: ATI Radeon HD 4770 512 mb

4Gig Ram

Tack på förhand!

Mvh. avm

Permalänk
Medlem

För Alphan rekommenderade dem väl minst en Quad Core processorn på 2.0 GHz och 512 MB videominne, sen så är det bara att vänta och se vad de officiella kraven blir för det slutgiltiga spelet.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Avstängd
Skrivet av avm:

Tjaa!

Jag som många andra ser fram emot Battlefield 3 som kommer ut i vinter och undrar ifall min dator klarar av det?
Räcker med medium ir low grafik, behöver inte kunna maxa.
Ngn som vet?

Processor: Intel Core2 Duo CPU E7400 @ 2.80GHz 2kärnig

Grafikkort: ATI Radeon HD 4770 512 mb

4Gig Ram

Tack på förhand!

Mvh. avm

Japp det kommer kräva en 4 kärnig processor och 1 GB grafikminne och bör ha 4 gb ram minne men det har du ju

Visa signatur

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeathAdder89:

Japp det kommer kräva en 4 kärnig processor och 1 GB grafikminne och bör ha 4 gb ram minne men det har du ju

Det är vad dom rekommenderar och inte vad som krävs. Är ju skillnad på rekommendation och minimikrav.

Permalänk
Medlem

Jag skulle då uppgradera till en 4 kärning processor och ett lite häftigare grafikkort för att klara medium eller ens low på behaglig fps. Att lika ganska precis vid minimum requirements brukar aldrig vara en trevlig spelupplevelse.

Permalänk
Medlem

Ok, jo har funderat på att uppgradera, så de väl bli så Tack för alla svar !

Permalänk
Medlem

Köpt nytt alla tre sakerna. Minst Quad, HD 6xxx och i alla fall en sex-åtta gb ram.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

jag tog o beställde mig en i5a o en Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC. det lär klara av spelet.. klarar min 775 bräda bad company 2 på medel/hög så lär ju den fixa biffen lätt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

jag tog o beställde mig en i5a o en Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC. det lär klara av spelet.. klarar min 775 bräda bad company 2 på medel/hög så lär ju den fixa biffen lätt

Klarar det av spelet på hög grafik?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av avm:

Klarar det av spelet på hög grafik?

Medium/high kanske... Men ingen som vet.

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Medium/high kanske... Men ingen som vet.

ok, någon som vet när de riktiga systemkraven från battlefield kommer? Alltså de från tillverkarn.

Permalänk
Medlem

Om 1 månad kanske dom riktiga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Klarar det av spelet på hög grafik?

High utan anti-aliasing @1920x1080 funkade fint i 35 fps med ett HD5830 i Alfan. Lär funka bättre i fullversionen och med ett GTX560ti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av avm:

Klarar det av spelet på hög grafik?

ja jag kan köra på hög..det enda som är nackdelen då är att jag får inte zooma med vapen osv..då blir det segt i spelet:P så medium håller jag mig till..lika fint spel för det..ser ingen skillnad iaf..

edit: trött..trodde du menade min dator jag använder nu till bc2:P

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ja jag kan köra på hög..det enda som är nackdelen då är att jag får inte zooma med vapen osv..då blir det segt i spelet:P så medium håller jag mig till..lika fint spel för det..ser ingen skillnad iaf..

edit: trött..trodde du menade min dator jag använder nu till bc2:P

Ett GTX 560ti ska utan problem klara av bc2 på högsta. Vad för upplösning, och vad för processor har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Ett GTX 560ti ska utan problem klara av bc2 på högsta. Vad för upplösning, och vad för processor har du?

ja jo det tror jag säkert..dock har jag det inte hemma änu..just nu sitter jag på e8400, 8800gts 640mb graffe (inget klockat)...dvs 775 platta o fixar bc2 på medium/hög i 1680x1050 så lär jag minst klara bf3 på medium åtminstonde med en i5a. ska man lyssna på folket här inne så det jag sitter på just nu ska ABSOLUT inte fungera att spela med idag sen hypar folket att nya spel måste ha nasa prylar varjegång ett nytt släpps..så illa är det sällan

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

ja jo det tror jag säkert..dock har jag det inte hemma änu..just nu sitter jag på e8400, 8800gts 640mb graffe (inget klockat)...dvs 775 platta o fixar bc2 på medium/hög i 1680x1050 så lär jag minst klara bf3 på medium åtminstonde med en i5a. ska man lyssna på folket här inne så det jag sitter på just nu ska ABSOLUT inte fungera att spela med idag sen hypar folket att nya spel måste ha nasa prylar varjegång ett nytt släpps..så illa är det sällan

Ah, var lite trött så läste fel!
Som jag nämnde innan så funkade BF3 Alphan utmärkt med ett HD5830 i 1920x1080 @high (utan anti aliasing) för mig, och då var det med en Q6600 processor. Det beror ju så klart på hur kräsen man är med FPSn. Jag hade runt 35 i medel och det flöt på tillräckligt för mig. Så en i5 och ett GTX 560ti ska klara det på high i 1680x1050 utan tvekan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Ah, var lite trött så läste fel!
Som jag nämnde innan så funkade BF3 Alphan utmärkt med ett HD5830 i 1920x1080 @high (utan anti aliasing) för mig, och då var det med en Q6600 processor. Det beror ju så klart på hur kräsen man är med FPSn. Jag hade runt 35 i medel och det flöt på tillräckligt för mig. Så en i5 och ett GTX 560ti ska klara det på high i 1680x1050 utan tvekan.

Okej. Härligt Då blire väl o köpa de Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Min rekommendation är följande.

Sätt ett mål eller en budget för vad du kan tänka dig spendera på ett nytt grafikkort (och eventuellt processor). Sätt början av Oktober som måldatum. Hamstra fram till dess, ta del av information som kommer från beta perioden (och diverse drivrutinsuppgraderingar) som börjar snart och köp det bästa grafikkortet för pengarna du har under början av Oktober.

Detta förutsätter givetvis att du bara uppgraderar för Battlefield 3.

Jag körde alphan med ett GTX470 samt ett Radeon Mobility HD6790 (bärbar) utan att märka några negativa problem (relaterat till grafik). Dock strulade NVIDIA korten lite då det krävdes en beta drivrutin som gjorde att det krashade för en del. Men som sagt, ge det lite tid så att de hinner optimera och hantera den nya motorn. Köp så nära inpå spelsläppet med lite marginal för att installera kortet och få det att rulla.

Caspian Border, vilken mäktig rulle.

Visa signatur

Visionär bakom Sveriges största publika spelsatsning. Säger jag mer så blir jag förmodligen bannad igen.

Ställ krav! Involvera er! Tänk utanför sandlådan.