Domstol ger Samsung Galaxy Tab 10.1 säljförbud

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Skulle inte ha något problem med Apple om dom inte tog så förbannat överprisade priser på deras produkter. En 1 år gammal telefon som kostar de dubbla mot låt säga Samsung galaxy S, så mkt pengar är inte deras design värd. Som jag ser Mac och Iphone är det IT branchens märkes kläder, visst Iphone VAR en bra produkt men utvecklingen kom ifatt. Nu är Apple inte mer än dum modefluga för mig och har insett att företag kommer ikapp då börjar dom med patent krig istället för utveckling.

Jag trodde vi hade dödat den här myten om att den kostar dubbelt så mycket vid detta laget...... Se så fel man kan ha...

SAMSUNG GT-I9100 GALAXY S II - 5099kr (@ dustinhome)... Electro world är den butik, som jag vågar lite på bland listade på Prisjakt, som säljer den billigast för 4777kr.

Apple iPhone 4 - 5890kr (@ dustinhome)

Vet inte hur du din matematik är men jag får det till 19% dyrare.. Var är de andra 71%? iPhone precis som andra telefoner kommer i nya iterationer med jämna mellan, i Apples fall ca 12 månader. Nästa månad släpps nästa generation.

Är det någon som förresten kommer ihåg de här komiska artiklarna om andra tillverkare minsann skulle släppa både billigare surfplattor och macbook air varianter.. Hur bra gick det med den saken igen?

Edit: Uppenbarligen kunde inte jag heller skriva korrekt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Jag trodde vi hade dödat den här myten om att den kostar dubbelt så mycket vid detta laget...... Se så fel man kan ha...

SAMSUNG GT-I9100 GALAXY S II - 5099kr (@ dustinhome)... Electro world är den butik, som jag vågar lite på bland listade på Prisjakt, som säljer den billigast för 4777kr.

Apple iPhone 4 - 5890kr (@ dustinhome)

Vet inte hur du din matematik är men jag får det till 19% dyrare.. Var är de andra 31%? iPhone precis som andra telefoner kommer i nya iterationer med jämna mellan, i Apples fall ca 12 månader. Nästa månad släpps nästa generation.

Är det någon som förresten kommer ihåg de här komiska artiklarna om andra tillverkare minsann skulle släppa både billigare surfplattor och macbook air varianter.. Hur bra gick det med den saken igen?

Med "Samsung galaxy S" menada jag i9000 som kom ut 2010. Som kostar i nuläget 3 295 :- presterar som en Iphone men dom tkr Design/märke är värt 2595 kr. Det är de jag reagerar mot, sen att jämnföra en SGS2 mot en Iphone 4 tkr jag är idioti då de skiljer 1 år mellan dom.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Med "Samsung galaxy S" menada jag i9000 som kom ut 2010. Som kostar i nuläget 3 295 :- presterar som en Iphone men dom tkr Design/märke är värt 2595 kr. Det är de jag reagerar mot, sen att jämnföra en SGS2 mot en Iphone 4 tkr jag är idioti då de skiljer 1 år mellan dom.

Då är det lite mer försåtligt.. Trodde du menade senaste.

Permalänk
Inaktiv

Efter att både ha ägt en iPhone och en ZTE Blade måste jag säga att Apple har lyckats,rejält. Användarvänligheten i iPhone slår androidgränsnitret med hästlängder. Då är jag ändå en pcnörd i grund och botten. Vilken telefon kommer jag att köpa nästa gång. Givetvis en android, då jag inte gillar Apples fasoner. Apple kommer att fortsätta lyckas, jag är övertygad om det. Dock vill jag inte bidra till detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Då är det lite mer försåtligt.. Trodde du menade senaste.

Jag var väldigt otydlig..

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Efter att både ha ägt en iPhone och en ZTE Blade måste jag säga att Apple har lyckats,rejält. Användarvänligheten i iPhone slår androidgränsnitret med hästlängder. Då är jag ändå en pcnörd i grund och botten. Vilken telefon kommer jag att köpa nästa gång. Givetvis en android, då jag inte gillar Apples fasoner. Apple kommer att fortsätta lyckas, jag är övertygad om det. Dock vill jag inte bidra till detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Du jämnför en 5 895 kr telefon mot en du kan få för 999 kr, då utgår jag från att det är en Iphone 4 du pratar om, dock så är det självklart att gränssnittet är en personlig preferens och inget någon kan bestämma är bättre.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Inaktiv

3GS då. Gränssnittet har inte ändrats. Körde då iofs med vanilla 2.1. Klämde på en SGS2, fantastisk skärm, men aningen för stor. 3,7" skulle ha varit perfekt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Skulle inte ha något problem med Apple om dom inte tog så förbannat överprisade priser på deras produkter. En 1 år gammal telefon som kostar de dubbla mot låt säga Samsung galaxy S, så mkt pengar är inte deras design värd. Som jag ser Mac och Iphone är det IT branchens märkes kläder, visst Iphone VAR en bra produkt men utvecklingen kom ifatt. Nu är Apple inte mer än dum modefluga för mig och har insett att företag kommer ikapp då börjar dom med patent krig istället för utveckling.

Så länge en produkt säljer bra så finns det ingen anledning till att sänka priset. Iphone 4 kommer rasa i pris när Iphone 5 släpps, för då försvinner efterfrågan helt och hållet för den, men så länge 4an inte har någon ersättare och är den bästa telefonen från Apple, hur gammal den än är, så ligger priset kvar eftersom att folk fortfarande är villig att köpa den. Iphone 4's popularitet och efterfrågan kan dessutom vara en av orsakerna till att Iphone 5 fortfarande inte är ute på marknaden. Apple anser att Iphone 4 fortfarande är med i leken då den är med på topplistorna och ser därför ingen större anledning att släppa en uppföljare, för då blir det en intern konkurrens och det förlorar man bara onödiga pengar på.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Så länge en produkt säljer bra så finns det ingen anledning till att sänka priset. Iphone 4 kommer rasa i pris när Iphone 5 släpps, för då försvinner efterfrågan helt och hållet för den, men så länge 4an inte har någon ersättare och är den bästa telefonen från Apple, hur gammal den än är, så ligger priset kvar eftersom att folk fortfarande är villig att köpa den. Iphone 4's popularitet och efterfrågan kan dessutom vara en av orsakerna till att Iphone 5 fortfarande inte är ute på marknaden. Apple anser att Iphone 4 fortfarande är med i leken då den är med på topplistorna och ser därför ingen större anledning att släppa en uppföljare, för då blir det en intern konkurrens och det förlorar man bara onödiga pengar på.

Precis samma som med MAC då.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Ja som med alla deras produkter. Klart att man suger ut det som säljer så länge man kan. Det är ju det optimala drömläget för alla företag men få som klarar av det. Tror inget företag i världen säger emot att det hade varit optimalt. Kanske inte för konsumenter som törstar efter nyheter.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vet inte hur du din matematik är men jag får det till 19% dyrare.. Var är de andra 31%? iPhone precis som andra telefoner kommer i nya iterationer med jämna mellan, i Apples fall ca 12 månader. Nästa månad släpps nästa generation.

Hur är det själv med din matematik? För att något skall kosta det dubbla måste det vara 100% dyrare

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Precis samma som med MAC då.

Ja, även Mac kör man snustorr innan man uppgraderar hårdvaran och släpper en helt ny produkt. Det är dock inte bara Apple som gör det, och långt ifrån bara hårdvaru-branchen som gör det. Se bara på Activision och EA som mjölkar sina största IPn till skyarna med expansioner och DLCs innan dom går vidare med en uppföljare eller ett helt nytt IP. En strategi som både gynnar och drabbar oss konsumenter. Företagen får in mer pengar som dom kan lägga på att utveckla framtida produkter, men vi får nöja oss med små uppdateringar mellan varje stora uppdatering. Det finns inte en chans i världen att t.ex. BF3 skulle vara aktuellt med den imponerande grafiken och alla finesser som Frostbite erbjuder utan att EA hade mjölkat oss på pengar genom att släppa expansioner och DLCs till BF2 och Bad Company, och man kan då fråga sig själv, var det värt det för oss konsumenter att falla för deras mjölkning? Ja, det får vi väl veta i höst när BF3 släpps, men jag känner redan nu att det var värt det

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Nyanserat inlägg.

Du slipper i princip ge support när någon köpt en Apple-produkt, så man skulle kunna säga att det är bra skit i så fall.

Har haft lika mycket strul med mina Apple produkter som med annan elektronik jag äger.
Det buggigaste OS jag använder just nu är iOS (av w7, symbian, OSx)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hur är det själv med din matematik? För att något skall kosta det dubbla måste det vara 100% dyrare

Freudian slip....

Permalänk
Medlem
Skrivet av perhuden:

Visst har kina seglat upp som en stor aktör på området. Detta har blivit mer och mer aktuellt bara sedan början på 2000 talet. Intressant är även att företag i väst lite ändrat focus när det kommer till hur de patenterar. Det är numera mer lag än undantag att man tidigt söker patent i asiatiska länder såsom indien och kina. Det är ju ganska väntat när man tänker på vilka stora presumtiva kunder det finns i länderna. Detta ställer till problem för många då det kan vara dålig kvallite på asiatiska länders maskinöversatta patent och ibland kan det dröjja ett bra tag innan en officiell översättning finns tillgänglig.

Här i sverige har jag kommit i kontakt med företag som i princip helt lämnat ideen om att själv tillverka och sälja produkter. Dessa har helt inriktat sig på FoU och licenserar sedan tekniken till andra företag. Ett av företagen hade mellan 60-75 % av alla patent inom område. Rätt maffigt.

Coding technologies blev ju uppköpta av Dolby t ex. Forskning och utveckling hör ofta ihop med att faktiskt producera saker så det fungerar inte bara att göra saker på pappret heller. För det mesta. Men visst har vi rena bolag som lever på patent, bla på att licensieras för mjukvara (och sånt får man patentera i Sverige). Patent på metoder som i staterna blir det dock bara löjligt med och det är inget mer än troll och i larviga krig mellan bolag som sånna patent används. De ligger ju inte i licenspooler och sånt enligt alla konstens regler.

Det tar inte länge innan någon mer ambitiös tar och springer om många av våra bolag som i många fall istället satsat på att dra ner. En tidigare patentportfölj är inte vad som räddar bolag idag, och ingår patenten i standarder så får man inte heller hindra någon, eller ta ut totalt orimliga summor för att stänga ute någon från att använda patenten och tekniken. Dvs man måste tävla på sin implementation (men man kan givetvis designa åt andra för det, men är man inte bäst så riskerar man att hamna långt från marknaden om inget tillverkas och säljs lokalt och andra kan ta över.). Däremot när de sköter sig så garanterar patent, egna och via licensiering att bolagen sköter sig. Och det har Kina fattat betydligt bättre än vi i lilla Sverige. Och i USA blev det istället vapen och kursade bolag av patenten eftersom de inte använde det som konkurrensfördel eller för att förbättra förhandlingsläget. Slutar man leverera så slutar man leverera. Då blir också patenten ganska ointressanta för alla utom konkursförvaltarna. Och de som vill kunna försvara sig utan att bygga upp egen portfölj. Men det är ju inget som gör något framgångsrikt. Bara att hoppas att Svenska företag inte gräver ner sig i tekniken de gett upp rätten till via standarder och krigar på gamla meriter istället för att skapa nya. Bättre att själva få tillgång till ny teknik än att kriga om gammal dessutom. Den kommer till stora delar inte komma från väst och det handlar inte bara om att de stjäl kompetens och teknik, inte bara om att de tar över folk våra bolag överger osv. Vi kan inte bara ha våran högteknologiskt drivna lågteknologiska industri. Och är vi inte drivande så kan vi inte heller ha någon ledande högteknologiska bolag. Advokaterna behöver knappast massvis med pengar för att kriga heller. Det finns annat att lägga ner energi på. Och mål som dessa med Apple överklagas snart och glöms bort i idiotins historia om de vet sitt bästa. Tjänster och produkter kommer alltid gå att sälja oavsett hur vi krigar om våra intellektuella rättigheter. Det handlar ju inte om att vara ensamma på marknaden längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Coding technologies blev ju uppköpta av Dolby t ex. Forskning och utveckling hör ofta ihop med att faktiskt producera saker så det fungerar inte bara att göra saker på pappret heller. För det mesta. Men visst har vi rena bolag som lever på patent, bla på att licensieras för mjukvara (och sånt får man patentera i Sverige). Patent på metoder som i staterna blir det dock bara löjligt med och det är inget mer än troll och i larviga krig mellan bolag som sånna patent används. De ligger ju inte i licenspooler och sånt enligt alla konstens regler.

Det tar inte länge innan någon mer ambitiös tar och springer om många av våra bolag som i många fall istället satsat på att dra ner. En tidigare patentportfölj är inte vad som räddar bolag idag, och ingår patenten i standarder så får man inte heller hindra någon, eller ta ut totalt orimliga summor för att stänga ute någon från att använda patenten och tekniken. Dvs man måste tävla på sin implementation (men man kan givetvis designa åt andra för det, men är man inte bäst så riskerar man att hamna långt från marknaden om inget tillverkas och säljs lokalt och andra kan ta över.). Däremot när de sköter sig så garanterar patent, egna och via licensiering att bolagen sköter sig. Och det har Kina fattat betydligt bättre än vi i lilla Sverige. Och i USA blev det istället vapen och kursade bolag av patenten eftersom de inte använde det som konkurrensfördel eller för att förbättra förhandlingsläget. Slutar man leverera så slutar man leverera. Då blir också patenten ganska ointressanta för alla utom konkursförvaltarna. Och de som vill kunna försvara sig utan att bygga upp egen portfölj. Men det är ju inget som gör något framgångsrikt. Bara att hoppas att Svenska företag inte gräver ner sig i tekniken de gett upp rätten till via standarder och krigar på gamla meriter istället för att skapa nya. Bättre att själva få tillgång till ny teknik än att kriga om gammal dessutom. Den kommer till stora delar inte komma från väst och det handlar inte bara om att de stjäl kompetens och teknik, inte bara om att de tar över folk våra bolag överger osv. Vi kan inte bara ha våran högteknologiskt drivna lågteknologiska industri. Och är vi inte drivande så kan vi inte heller ha någon ledande högteknologiska bolag. Advokaterna behöver knappast massvis med pengar för att kriga heller. Det finns annat att lägga ner energi på. Och mål som dessa med Apple överklagas snart och glöms bort i idiotins historia om de vet sitt bästa. Tjänster och produkter kommer alltid gå att sälja oavsett hur vi krigar om våra intellektuella rättigheter. Det handlar ju inte om att vara ensamma på marknaden längre.

Tack för ett väldigt bra och insiktsfullt inlägg! Tyvärr är det för många fanbois här i tråden som inte vill/kan förstå det här.Att bygga en del av sin affärsstrategi på patenttrolleri är idiotiskt och kommer i det långa loppet göra en till en förlorare.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Hedersmedlem

För att lätta upp stämningen om patent kan vi ju dra upp en annan klassisk innovation, kartongboxen! Det är en oerhört komplicerad pryl som kräver skydd av en hel del patent. Fortfarande kan du på en kartongbox ifrån USA hitta följande imponerande lista:

Citat:

U.S. Patent #4,932,930 - Method and machine for forming cases with polygonal section made from a sheet material and cases thus obtained, June 12, 1990

U.S. Patent #5,147,271 - Machine for producing polygonal cases, Sep 15, 1992

U.S. Patent #5,375,715 - Polygonal section packaging of sheet material, in particular for bottles and a blank, Dec 27, 1994

U.S. Patent #5,381,948 - Packaging of polygonal section made of a sheet-type material and blank for producing such a packaging, Jan 17, 1995

U.S. Patent #5,400,955 - Box formed from a sheet material, blank, Mar 28, 1995

U.S. Patent #5,713,469 - Carton with integral core, Feb 3, 1998

U.S. Patent #5,988,389 - Article cradle, Nov 23, 1999

U.S. Patent #6,358,191 - System and method for flexible control and adjustment of a box forming machine, Mar 19, 2002

U.S. Patent #6,394,742 - Method for stacking boxes and removal of individual boxes from the stack, May 28, 2002

Jag är egentligen inte speciellt förvånad över dessa stämningar. Det är oerhörda pengar som står på spel. Apple förlorade nyligen till Nokia. Kanske har jag fel, men min känsla är att för Apple står mycket mer på spel än för konkurrenterna. Ju mer utsuddad gränsen blir och ju diffusare det mervärde Apple vill få konsumenten att se i deras varumärke, ju större är risken att hela Apples affärskoncept fallerar. Apple har levt på att lyckas tajma lansering av produkter när marknaden var redo. Apple var t ex inte först med iPod idén, och designen är oerhört lik skisser som funnits i över tio år innan Apple tog upp och lanserade iPod som en unik produkt. Och sen har de rullat på. Visst har Apple vuxit till ett oerhört stort och välmående bolag, men samtidigt förstår jag att de kämpar för sitt liv. Microsoft har lite samma problem, fast kan vila på en inarbetad marknad där rädslan och oviljan till förändring ger dem flera års andrum. Vad kan Apple falla tillbaka på om konsumenter plötsligt bestämmer sig för att äpplet är lika hippt som 1993 års Apple?

När Microsoft dunkade in på marknaden med PC konceptet fanns det inte i närheten så många konkurrenter till idén som vad gäller Apples produktkatalog. På Microsofts tid trodde få på en konsumentmarknad för datorer, nu tror alla och alla vill vara med när det händer. På Microsofts tid fanns det tid att utnyttja svagare konkurrenslagar och vissa företags yrvakenhet, men idag får du snabbare än en blinkning en kniv i ryggen om du inte byggt upp ett solitt juridiskt försvar kring din affärsidé.

Permalänk
Skrivet av jonathan82:

Har haft lika mycket strul med mina Apple produkter som med annan elektronik jag äger.
Det buggigaste OS jag använder just nu är iOS (av w7, symbian, OSx)

På vilket sätt är det buggigt?
Låter snarare som det är något galet med just ditt exemplar. Använder mina två iOS-enheter och lite även en Android-enhet varje dag. Inget nämnvärt som buggar i iOS mer en att en app kanske kraschar, men det är inte ofta. Inte i Android heller, men det kommer mer varningar och rutor ned tekniska termer och den används ändå minst.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Ja, även Mac kör man snustorr innan man uppgraderar hårdvaran och släpper en helt ny produkt. Det är dock inte bara Apple som gör det, och långt ifrån bara hårdvaru-branchen som gör det. Se bara på Activision och EA som mjölkar sina största IPn till skyarna med expansioner och DLCs innan dom går vidare med en uppföljare eller ett helt nytt IP. En strategi som både gynnar och drabbar oss konsumenter. Företagen får in mer pengar som dom kan lägga på att utveckla framtida produkter, men vi får nöja oss med små uppdateringar mellan varje stora uppdatering. Det finns inte en chans i världen att t.ex. BF3 skulle vara aktuellt med den imponerande grafiken och alla finesser som Frostbite erbjuder utan att EA hade mjölkat oss på pengar genom att släppa expansioner och DLCs till BF2 och Bad Company, och man kan då fråga sig själv, var det värt det för oss konsumenter att falla för deras mjölkning? Ja, det får vi väl veta i höst när BF3 släpps, men jag känner redan nu att det var värt det

Instämmer helt, tkr dock inte om denna taktik då jag är för nytänk. Apple skapade en fantastisk mobil hands down, men nu känns den bara som en dum modefluga liksom. Min flickvän fråga igår om android hade apps !! snacka om hjärntvätt, att förbjuda konkurrens som apple gör kommer det bli framtidens nya "windows".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

För att påvisa idiotin i det amerikanska patentväsendet har Google nu patenterat elektronisk orderspårning (US Patent #7,996,328).

"Patentet omfattar tidsberäkning på order status och ankomst av beställning, och "övrig information", "att skicka elektroniskt meddelande som till exempel e-post eller SMS till kunden för att informera dem om denna uppskattning"."

http://www.nordichardware.se/nyheter/85-mjukvara/43864-google...

Permalänk
Medlem

relaterad och rolig bild: http://lolpics.se/31160-apple-design

iPad är mystiskt lik samsungs bildram, tillochmed silver kanten rippade dom av...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

relaterad och rolig bild: http://lolpics.se/31160-apple-design

iPad är mystiskt lik samsungs bildram, tillochmed silver kanten rippade dom av...

Den första Iphone (som dom tydligen "missat") visades upp för första gången i januari 2007, F700 visades upp i februari och har egentligen ingenting med Iphones design att göra då den ser ut så här

Men som vanligt så lägger frukthatare fram falska bevis och påstå att det är korrekt.

Digitala fotoramar fanns långt innan Samsungs fotoram så dom kan lika gärna ha tagit designen. Jag tycker inte att Ipad är en kopia av deras fotoram och jag tycker heller inte att Galaxy Tab är en kopia av Ipad, och inte Motorola Zoom heller för den delen. Dom ser alla ut som man förväntar sig som konsument att de ska se ut, och den domare som godkände detta kan inte ha gjort sitt jobb riktigt ordentligt.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Vet inte hur du din matematik är men jag får det till 19% dyrare.. Var är de andra 71%?

hmm... 19+71=90

skulle det inte bli 100?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

...och den domare som godkände detta kan inte ha gjort sitt jobb riktigt ordentligt.

Fallet är inte avgjort än. Domaren har bara utfärdat ett handelshinder tills frågan är löst. Sen behöver man inte vara "frukthatare" bara för att man tycker att det hela mer eller mindre liknar ett sandlådekrig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Den första Iphone (som dom tydligen "missat") visades upp för första gången i januari 2007, F700 visades upp i februari och har egentligen ingenting med Iphones design att göra då den ser ut så här
http://www.phonegg.com/Samsung/SGH-F700/Samsung-SGH-F700.jpg

Men som vanligt så lägger frukthatare fram falska bevis och påstå att det är korrekt.

Digitala fotoramar fanns långt innan Samsungs fotoram så dom kan lika gärna ha tagit designen. Jag tycker inte att Ipad är en kopia av deras fotoram och jag tycker heller inte att Galaxy Tab är en kopia av Ipad, och inte Motorola Zoom heller för den delen. Dom ser alla ut som man förväntar sig som konsument att de ska se ut, och den domare som godkände detta kan inte ha gjort sitt jobb riktigt ordentligt.

tyvärr så har man ibland läst att fruktälskare klagar på samsungs stora knapp som du även finner på f700 är "zomg, rippoff!!!111", då blir det tyvärr som att klaga på att andra biltillverkare har tutan på samma ställe som sitt eget favorit märke...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Och vad har ett tyskt domstolsbeslut med försäljning inom EU att göra?
tyskland är bara en nation i unionen, alla unionella beslut tas som vi alla vet i Belgien.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Och vad har ett tyskt domstolsbeslut med försäljning inom EU att göra?
tyskland är bara en nation i unionen, alla unionella beslut tas som vi alla vet i Belgien.

Gemensamt patentsystem inom EU? Kan tänka mig att EU:s system med inre marknad också göra att det hade varit märkligt att försäljning hade kunnat fortsätta. Det tillfälliga försäljningsförbudet gäller inte redan levererade plattor och ska upp för förhandling den 25:e augusti som jag förstår det.

Permalänk
Medlem

För att bättra på beviset om att det är en kopia av iPad har Apple photoshoppat bilden av Samsung Galaxy Tab som ligger till grund för stämningen.
Den har fått aspect ratio förändrad och Samsungloggan har avlägsnats för att förstärka likheterna.
http://webwereld.nl/nieuws/107599/apple-levert-onjuist-bewijs...

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."