Högwattade Seasonic-agg i Sverige?

Permalänk
Medlem

Högwattade Seasonic-agg i Sverige?

Som topicen lyder så undrar jag ifall någon har koll på vart man kan hitta Seasonics agg med lite högre watt, typ X-850 eller möjligen X-760. Sedan jag byggde min lilla filserver hemma och köpte ett fläktlöst Seasonic-agg så blev jag helt såld på dom som tillverkare (ja, jag vet att dom gör agg som andra sedan brandar så att man indirekt kan få deras agg om man köper ex. Corsair). Men nu när jag kikade runt lite så verkar utbudet av just Seasonic i Sverige vara rätt mediokert, vet ni något ställe där det kan tänkas finnas?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

Kolla prisjakt
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=772816
JMEdata bästa alternativet...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=772815
Dustin bästa alternativet...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Kolla prisjakt

Ja, jo, det var väl ungefär det första jag gjorde, men av dom som säljer det vet jag inte riktigt om jag litar på någon (frånsätt dustin), så det var mer om det finns andra än dom.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk

Mjo...men JMEdata är seriösa...de har 850wattaren i lager:)

Dustin kan leverera den andra inom 1-2 dagar...både JME och Dustin är bland de billigaste om man jämför med småhopparna i branschen...så vad mer behöver du veta eller vilka fler alternativ!?

Handlade massor av JME när de hade butiker i Lund och Helsingborg...brukar ibland handla av dem i Malmö (mobilia) när jag behöver något akut och inte orkar vänta på att få det skickat från INET...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fidel Castro:

Mjo...men JMEdata är seriösa...de har 850wattaren i lager:)

Dustin kan leverera den andra inom 1-2 dagar...både JME och Dustin är bland de billigaste om man jämför med småhopparna i branschen...så vad mer behöver du veta eller vilka fler alternativ!?

I lager hos leverantören. Det tar 3-5 dagar att få hem den.

Permalänk
Skrivet av Sensuella Sven:

I lager hos leverantören. Det tar 3-5 dagar att få hem den.

Jepp...du har rätt Sven...såg inte det...brukar inte handla ifrån JMEs webbutik:)
Men det går att fixa ialla fall!

Jonas på Datapryl.se i Landskrona kan också fixa alla Seasonic aggen....men han är lite dyrare än både JME och Dustin....men han är också seriös!
Har handlat en del prylar från honom men endast ifrån butiken...om någon äldre person kommer ihåg Brixton....ganska tidigt nätbutik som just drevs av Jonas:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av R34p3r:

Ja, jo, det var väl ungefär det första jag gjorde, men av dom som säljer det vet jag inte riktigt om jag litar på någon (frånsätt dustin), så det var mer om det finns andra än dom.

Var på väg att beställa mitt X-560 från JME innan jag kollade med Alina Systems om de kunde ta hem ett åt mig. Hade en del mailkontakt med JME och de var snabba ett ge respons och dessutom har de helt ok omdömen på Prisjakt. Hade inte tvekat att handla av dem om inte min lokala butik fixat det.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[SH:

;11264034']Var på väg att beställa mitt X-560 från JME innan jag kollade med Alina Systems om de kunde ta hem ett åt mig. Hade en del mailkontakt med JME och de var snabba ett ge respons och dessutom har de helt ok omdömen på Prisjakt. Hade inte tvekat att handla av dem om inte min lokala butik fixat det.

Aa det kan vara smart å kolla om någon utav dom större vill ta in.