Permalänk
Medlem

Likadana temps default som 4ghz WTF ?

Hej har h70 kylare..och jag kör på 4ghz 1.33 voltage...ligger runt 49 grader Idle temp ... när jag kör på default clocks 3.06 ghz 1.2 voltage ligger jag runt 45 grader wtf ???

intel i7 950
asus p6x58d-e
ati 5970
antec 122
6gb 1603 mhz

Hjälo !! hur fan kan de va såhär ?

Permalänk
Hedersmedlem

Mät aldrig idle temps. Mät alltid load.

Idle kan variera av massa saker, olika mängder bakgrundsprogram, temperatur på luften i rummet osv. Det kan load med, men det eliminerar ett gäng felkällor.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Hmm okok tempraturen i rummet ligger runt 30 ..är skit VAARMT här ..så inte konstigt ..men satte en till 120mm fläkt i chassi "dörren" som blåser ut och bytte håll på h70 fläktarna så att dom blåser ut värmen istället för in eftersom att datorn står intryckt mot väggen på skrivbordet..vet att det inte är bra ..men kan inte stå ngn annanstans....så 2 saker och ingen temp skillnad ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av add9400:

Hmm okok tempraturen i rummet ligger runt 30 ..är skit VAARMT här ..så inte konstigt ..men satte en till 120mm fläkt i chassi "dörren" som blåser ut och bytte håll på h70 fläktarna så att dom blåser ut värmen istället för in eftersom att datorn står intryckt mot väggen på skrivbordet..vet att det inte är bra ..men kan inte stå ngn annanstans....så 2 saker och ingen temp skillnad ?

Som jag sa, pressa CPU:n med Prime95 och mät temps istället, det kommer ge mer konsekventa värden. Idle beror ju helt på vad som arbetar i bakgruden osv.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Idle spelar ingen roll för det kommer ju inte variera mer än ett par grader. (du överklockade väll inte för att köra datorn i idle? hehe )

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Boys...byte sida från intryckt mot väggen..till andra sidan skrivbordet mot fönstret..och satte fläktarna att ta luft utifrån så nu tar dom direkt från fönstret.. idle ligger cpun på 42 grader typ och i prime 95 typ 73 grader..när jag spelar gta liggger de runt 47 grader typ är detta ok ?? 4ghz i7 950