Permalänk
Inaktiv

Problem med att välja chassi

Tja! Ska köpa ett nytt chassi och funderar på ett miditower. Vill ha ett som är hyffsat tyst men ändå har godkänd kylning. Hade tänkt mig ett mellan 500-1000 spänn. Ett chassi som intresserat mig är såklart Fd r3:an men jag undrar hur kvalitén är i detta chassit. Känns som det är mer värt att köpa ett Cooler master chassi med bra kvalité. Har också suktat i mig på ett Corsair Carbide 400r chassi. Vad har ni och rekommendera och vad säger ni när det kommer till kvalité? Cooler master, Corsair eller Fractal?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Fractal design arc hade jag slagit en koll på! Trevligt utseende, lätt att arbeta i, och gott om kylnings möjligheter!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Raven RV03 är ju i överkant av budgeten men skall ju vara väldigt trevligt. Har precis fått he, 02:an själv

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Skaffade mig nyligen ett FD Arc chassie. Det ska ju vara fokuserat på kylning, men jag är förvånad hur otroligt tyst det är.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Inaktiv

Köpte idag ett vitt raven rv02-we chassi av en kille på blocket för 700 helt nytt inte ens öppnat. Världens kap Har dock inte monterat allt än o testkört men nöjd lär jag bli. Killen hade nämligen vunnit chassit men hade ingen användning för det. Den ser strålande ut i vitt och är den 414:e som tillverkades i limitied edition.