Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Du menar, exakt så alla som spelar CS 1.6 låter? De sitter med sin skitdator med CRT skärm, 640x480 upplösning och lägsta möjliga grafik för att lyckas få 100 fps som enligt dem ska göra så att allt flyter på bättre, men ändå sitter de med sina 50 hertz skärmar och ser ingen skillnad på 50 och 100 fps.
1.6 communityn måste vara den värsta som finnas, kan kanske jämföras med DOTAs community också. Sedan så sitter alla och skriker så fort de dör, slänger skärmar, möss och tangentbord hit och dit.

Jepp, lyckas man döda nån i spelet får man höra vilken "Fittn00b" man är och diverse andra trevliga svordomar öser in över chatten. Skulle nog säga att P12 beteendet förekommer i alla spel, men värst är det nog ändå i CS.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Du menar, exakt så alla som spelar CS 1.6 låter? De sitter med sin skitdator med CRT skärm, 640x480 upplösning och lägsta möjliga grafik för att lyckas få 100 fps som enligt dem ska göra så att allt flyter på bättre, men ändå sitter de med sina 50 hertz skärmar och ser ingen skillnad på 50 och 100 fps.
1.6 communityn måste vara den värsta som finnas, kan kanske jämföras med DOTAs community också. Sedan så sitter alla och skriker så fort de dör, slänger skärmar, möss och tangentbord hit och dit.

Visst att min dator börjar bli lite gammal, men det är väl ändå ingen skitdator? Sitter f.ö med en Asus VH242 24" och lirar på 1920x1080. Sen så tycker jag att det låter mer som att du pratar om CSS eller MW2.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Visst att min dator börjar bli lite gammal, men det är väl ändå ingen skitdator? Sitter f.ö med en Asus VH242 24" och lirar på 1920x1080. Sen så tycker jag att det låter mer som att du pratar om CSS eller MW2.

Förstör inte min generalisering nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kromgol:

Du menar, exakt så alla som spelar CS 1.6 låter? De sitter med sin skitdator med CRT skärm, 640x480 upplösning och lägsta möjliga grafik för att lyckas få 100 fps som enligt dem ska göra så att allt flyter på bättre, men ändå sitter de med sina 50 hertz skärmar och ser ingen skillnad på 50 och 100 fps.
1.6 communityn måste vara den värsta som finnas, kan kanske jämföras med DOTAs community också. Sedan så sitter alla och skriker så fort de dör, slänger skärmar, möss och tangentbord hit och dit.

Har du använt en CRT själv? Min 19' crt klarade ~140 hz på 640*480

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Jadu spelar inte Cs mer men så fort det nämns Konsol på ett spel som enbart borde vara till PC så bådar det inte gott alls usch fyfan om det blir ytterligare en Konsoll portning till PC som förpestar marknaden.

Får väll hoppas det är riktat till PC först och främst sedan till konsol då kan det iaf finnas hopp om ett hyfsat spel.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Wtf? Han skrev ju att det hette Nästa generations *konsoller*, vilket next gen gör.. Sen frågade han vad dom nya konsollerna eventuellt ska heta - inte om nästa generation är fel uttryck...

Nää, vad snackar du om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kinnunen4321:

förstår mig inte på varför folk gillar cs mer än css, css har ju både bättre motor och grafik så varför???

1. Spelkänsla
2. Aimkänsla
3. Rekylkänsla
4. Allmän känsla
5. Mer direkt grafik utan distraherande snyggheter, rakt och enkelt.
6. Hitboxen
7. Hur skott genom väggar hanteras
8. Hur granater fungerar
9. Massor med andra saker som är svårt att sätta fingret på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

1. Spelkänsla
2. Aimkänsla
3. Rekylkänsla
4. Allmän känsla
5. Mer direkt grafik utan distraherande snyggheter, rakt och enkelt.
6. Hitboxen
7. Hur skott genom väggar hanteras
8. Hur granater fungerar
9. Massor med andra saker som är svårt att sätta fingret på.

Well, bara för att det känns bra så behöver det ju inte vara korrekt, som vissa inte gillar.
1. Spelkänslan är ju personlig så...
2. Aim vette fan, enformiga sikten och stela vapen och rörelse som stannar precis vart man siktar
3. Rekylerna i cs suger ju som mest, iaf i äldre versioner där den gick i samma mönster (förutsägbar)
4. Personligt
5. Dra ner grafiken i css då, den ser också ut som skit
6. hitboxes är väll knappast nått som är positivt i cs?
7. Inga kommentarer
8. Buggiga granater som kan sprängas framför fötter utan att ta skada, hoppa & buggkasta jud hastighet, mhm
9. Jovars

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Well, bara för att det känns bra så behöver det ju inte vara korrekt, som vissa inte gillar.

Jag beskriver varför JAG gillar CS framför CS:S...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

8. Buggiga granater som kan sprängas framför fötter utan att ta skada

Under alla år jag har spelat cs, så har jag aldrig upplevt detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

Enformigt kan jag tro om man bara spelat public, det blir det vad man än spelar. Surf och hns kan man knappt kalla cs, brutalcs är bra servrar som dessutom är svenska men ganska svåra.

Det är PCW som är roligt

Men du tycker som du tycker

när jag skrev att jag lirar med sköna polare är det endast PCW som gäller, men förut när jag lirade public utöver bara pcw som jag gör nu så hade jag en stor favoritlista men det finns inte en enda server kvar av dessa favoriter...
public har jag gett upp sen flera år tillbaka, tjänar inte ett piss på de och det är inte speciellt kul, men om det ska vara kul så är det surf eller liknande som det ska vara då eventuellt Skariz banorna är cp roliga med polare när man ska hitta en lösning i rummet för att komma vidare till nästa

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

De sista skrämmer mig då det måste bli mycket lättare att sikta och aima för att det ska vara spelbart på konsoler och man kanske drar ner på svårighetsgraden som redan är ganska låg i source.

Svårighetsgraden? o.O

Det är ett online spel och ALLA har EXAKT samma förutsättningar = finns inga svårighetsgrader om man säger så.
Proffsen spöar du inte oavsett hur "lätt" (hur nu ett online spel kan va lätt) spelet är.

Skrivet av nictim:

Är det i en helt ny grafikmotor? För det kan väl knappast röra sig om source motorn fortfarande.

Source motorn används inte längre i CS:S. Det är Orange Box som dom fick för sig att gå över till innan årsskiftet.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Well, bara för att det känns bra så behöver det ju inte vara korrekt, som vissa inte gillar.
1. Spelkänslan är ju personlig så...
2. Aim vette fan, enformiga sikten och stela vapen och rörelse som stannar precis vart man siktar
3. Rekylerna i cs suger ju som mest, iaf i äldre versioner där den gick i samma mönster (förutsägbar)
4. Personligt
5. Dra ner grafiken i css då, den ser också ut som skit
6. hitboxes är väll knappast nått som är positivt i cs?
7. Inga kommentarer
8. Buggiga granater som kan sprängas framför fötter utan att ta skada, hoppa & buggkasta jud hastighet, mhm
9. Jovars

Känns som vi har funnit en COD kille?

Alla spel har sin speciella rekyl och bugguppsättning, och vetskapen om dessa är det som gör dig till en bra spelare. Så att sitta och gnälla på att exempelvis hitbixen är skit i ett spel bevisar bara att du inte kan hantera spelet, och kör med basic bortförklaringar för att man själv inte vill inse det.

OnT: ska bli kul med en uppfräshning av cs, trots att jag inte tror det kommer bli nästa esport spel som valve önskar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johkie:

Känns som vi har funnit en COD kille?

Alla spel har sin speciella rekyl och bugguppsättning, och vetskapen om dessa är det som gör dig till en bra spelare. Så att sitta och gnälla på att exempelvis hitbixen är skit i ett spel bevisar bara att du inte kan hantera spelet, och kör med basic bortförklaringar för att man själv inte vill inse det.

Nej, jag har dumpat 99% av fps, speciellt online, och cod har aldrig vart en favorit, hellre pacman än det faktiskt. Tycker för mycket folk har glömt den riktiga känslan, cheatar eller kör endast för stats i stället för att njuta.
En möjlig förklaring att jag "gnäller" på hitboxes är kanske för att jag är programmerare, noggrann & petig och skyller allt på programmerarna som behållit kollisionssystemet och alla buggar. Skjuter man i fingret ska man träffa fingret, det samma med alla andra jädrans områden man kan träffa. Träffa headshot om man skjuter en halvmeter före eller efter gubben tycker inte jag är tolererbart, dessutom orealistiskt som bara tusan och i slutändan förstör känslan. Lika kul som bf där husens kollisionsmeshar sträckte sig en meter extra mot det grafiska, skotthål i luften jovars.

Är mina förklaringar basic, visst, men det är inte jag som sitter & lirar ett spel som beter sig som det bör... kanske man ska tänka som apple & skylla allt på användarna att dom inte kan träffa gubben istället för spelets vidriga kollisionshantering?

Jag börjar mer & mer fundera på att ni är rädda för att gå över till något som faktiskt fungerar och man träffar det som grafiskt sätt ligger framför kulan, och att ni längre inte har nån fördel av att spelat cs i 10år+ & lärt er alla buggar & konstigheter och därav blir utklassad av en riktig fjortis som fortfarande har reaktionen kvar.

Permalänk

DIE VALVE DIE!!!!!!!!!!

Va sjutton ska de mjölka CS mer för? För att ragga cod-spelare eller bara för att ytterligare implementera och förstöra med steam, ja varför inte ta bort lan läget helt, och ja, TA EN SPÄNN FÖR VARJE GÅNG MAN CONNECTAR TILL EN SERVER?

Snacka om glädjedödare....

CS 1.6 forever and ever!

Permalänk
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

DIE VALVE DIE!!!!!!!!!!

Va sjutton ska de mjölka CS mer för? För att ragga cod-spelare eller bara för att ytterligare implementera och förstöra med steam, ja varför inte ta bort lan läget helt, och ja, TA EN SPÄNN FÖR VARJE GÅNG MAN CONNECTAR TILL EN SERVER?

Snacka om glädjedödare....

CS 1.6 forever and ever!

på vilket sett mjölkar dom? det har kommit tre utgåvor på 12 år varav den första var gratis / ingick om man hade eller köpte Half-Life för 99kr
Condition Zero eller Source har inte varit dyra heller, vid release kunde man köpa Orange Box med tre spel till ett fördelaktigt pris och syckpriset har inte varit högt

sådana som mjölkar: the Sims, hur många meningslösa tillägg som helst :S
World of Warcraft, man betalar en medelhög avgift för att köa spelet, sedan ska man betala en månadsavgift som inte är helt obetydlig ifall man ska spela i flera år, sen kommer det små tillägg som man ska köpa för ännu mer dyra pengar som "låser upp" så att man kan levla några levlar till och komma till en ny värld (jämför vad konstant spelande av WoW har kostat från release och vad konstant spelande CS med alla versioner har kostat totalt)
eller CoD MW, högt pris, få kartor, sen ska dom släppa "uppdateringar" som mer eller mindre endast innehåller några få extra kartor för 100-200kr wtf? MW2 fick två små dyra meningslösa "tillägg" Black Ops har på kort tid fått tre tillägg och nu kommer MW3 mjölka någon?

kul att dom ger nytt liv åt CS.

Visa signatur

Asus WS X299 SAGE/10G | i9-10980XE | 6700XT | Samsung G9 | Dark Power Pro P8 900W | Define R5 Limited Gold | WD Black SN750 1TB NVMe | 8x Micron M500 960GB RAID 0

Asus Rampage IV | Xeon E5 1680 V2 | 64GB 1866MHz | GTX 980 Ti | NEC MultiSync FE2111SB (CRT) | Fractal Edison 750W | Define R2 | Liteon 512GB NVMe | 4x Micron M500 960GB RAID 0

Permalänk
Skrivet av Kromgol:

Du menar, exakt så alla som spelar CS 1.6 låter? De sitter med sin skitdator med CRT skärm, 640x480 upplösning och lägsta möjliga grafik för att lyckas få 100 fps som enligt dem ska göra så att allt flyter på bättre, men ändå sitter de med sina 50 hertz skärmar och ser ingen skillnad på 50 och 100 fps.
1.6 communityn måste vara den värsta som finnas, kan kanske jämföras med DOTAs community också. Sedan så sitter alla och skriker så fort de dör, slänger skärmar, möss och tangentbord hit och dit.

Är det bättre och ha en superdator som kostar 10 gånger mer för att spela tex COD BO som ändå laggar 1 år efter det släppts
Du kan ha vilken random skärm helst som helst för att se skillnad på 60 och 100 fps

Skrivet av Dalton Sleeper:

Well, bara för att det känns bra så behöver det ju inte vara korrekt, som vissa inte gillar.
1. Spelkänslan är ju personlig så...
2. Aim vette fan, enformiga sikten och stela vapen och rörelse som stannar precis vart man siktar
3. Rekylerna i cs suger ju som mest, iaf i äldre versioner där den gick i samma mönster (förutsägbar)
4. Personligt
5. Dra ner grafiken i css då, den ser också ut som skit
6. hitboxes är väll knappast nått som är positivt i cs?
7. Inga kommentarer
8. Buggiga granater som kan sprängas framför fötter utan att ta skada, hoppa & buggkasta jud hastighet, mhm
9. Jovars

1. Spelkänslan går inte att jämföra med något annat spel
3. Det är inte rekylen som suger det är du. I alla andra spel så kan man köpa viklket vapen som helst och bara sikta rakt fram och spraya, cs kräver skicklighet för att hantera rekylen
5. Du har inte ens spelat båda spelen
6. Jämfört med många andra spel så är hitboxen bra, beroende på server
8.Har aldrig varit med om det första, däremot har jag varit med om att granaten kan fasta, inte direkt något man stör sig på.

Synd att folk bara tänker på grafik och xp

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Svårighetsgraden? o.O

Det är ett online spel och ALLA har EXAKT samma förutsättningar = finns inga svårighetsgrader om man säger så.
Proffsen spöar du inte oavsett hur "lätt" (hur nu ett online spel kan va lätt) spelet är.

Source motorn används inte längre i CS:S. Det är Orange Box som dom fick för sig att gå över till innan årsskiftet.

Klart att det kan bli olika svårt beroende på hur lätt det är att sikta och hur banorna är uppbyggda och klart att proffsen kommer fortfarande att äga alla men om du ändrar spelmekaniken så kommer spelet att gå ut på helt andra grejer och då är det inte cs längre.
Orangebox är bara en spelsamling ungefär som köp 5 för lägre pris på Ica, det är inte en spelmotor och det verkar som att sist source blev uppdaterad var på slutet av juli så jag tror knappast dom bytte motor sista 2 veckor utan att någon märkte det

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Counter Strike Source: Zero Hour

- Tyvärr tror jag detta e fallet, förväntar mig ingen sann uppföljare av CS 1.6.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Skrivet av Cordinator:

på vilket sett mjölkar dom? det har kommit tre utgåvor på 12 år varav den första var gratis / ingick om man hade eller köpte Half-Life för 99kr
Condition Zero eller Source har inte varit dyra heller, vid release kunde man köpa Orange Box med tre spel till ett fördelaktigt pris och syckpriset har inte varit högt

sådana som mjölkar: the Sims, hur många meningslösa tillägg som helst :S
World of Warcraft, man betalar en medelhög avgift för att köa spelet, sedan ska man betala en månadsavgift som inte är helt obetydlig ifall man ska spela i flera år, sen kommer det små tillägg som man ska köpa för ännu mer dyra pengar som "låser upp" så att man kan levla några levlar till och komma till en ny värld (jämför vad konstant spelande av WoW har kostat från release och vad konstant spelande CS med alla versioner har kostat totalt)
eller CoD MW, högt pris, få kartor, sen ska dom släppa "uppdateringar" som mer eller mindre endast innehåller några få extra kartor för 100-200kr wtf? MW2 fick två små dyra meningslösa "tillägg" Black Ops har på kort tid fått tre tillägg och nu kommer MW3 mjölka någon?

kul att dom ger nytt liv åt CS.

Jo för att CSS var ett "helt meningslöst tillägg" som de lika gärna kunde släppt i en update. Lite snyggare grafik, hmm aa typ det. Nu ska de försöka igen för att de inser att alla spelar cs fortfarande. Men det lär ju inte vara något revolutionerande nu heller. Nä det låter snarare som om de tänker ta alla mods som finns och bara stoppa in de officielt i spelet. wow.
Dock kan jag såklart hålla med dig om spelen du nämde mjölkar ordentligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jooelhoglund:

1. Spelkänslan går inte att jämföra med något annat spel
3. Det är inte rekylen som suger det är du. I alla andra spel så kan man köpa viklket vapen som helst och bara sikta rakt fram och spraya, cs kräver skicklighet för att hantera rekylen
5. Du har inte ens spelat båda spelen
6. Jämfört med många andra spel så är hitboxen bra, beroende på server
8.Har aldrig varit med om det första, däremot har jag varit med om att granaten kan fasta, inte direkt något man stör sig på.

1. Håller med, det är bland det sämsta man kan hitta
3. Suger jag bara för att rekylen suger, bara för jag tycker det suger så är jag automatiskt kass eller har aldrig spelat, intressant. Du kanske kan nämna alla dessa spel där man bara kan sikta rakt fram & spreja på?
5. Ett annat idiotiskt inlägg...
6. Beroende på server, du menar moddad eller? Om inte annat så ska dom vara lika då dom hänger med modellerna, kanske lite skillnad på server beroende på tickrate hur bra den registrerar träffar. I cs standard har det varit väldigt få hitboxes, vilket gör att precisionen lider avsevärt. Kanske kan du nämna något spel som har taskigare hitboxes än cs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Jo för att CSS var ett "helt meningslöst tillägg" som de lika gärna kunde släppt i en update. Lite snyggare grafik, hmm aa typ det. Nu ska de försöka igen för att de inser att alla spelar cs fortfarande. Men det lär ju inte vara något revolutionerande nu heller. Nä det låter snarare som om de tänker ta alla mods som finns och bara stoppa in de officielt i spelet. wow.
Dock kan jag såklart hålla med dig om spelen du nämde mjölkar ordentligt.

Ingen tvingade ju någon att köpa css och det sög ju riktigt i början innan dom 500 patcharna gjorde det spelbart. Skillnaden i spelmotor är dock stor även om just css inte använder det så mycket då det är ett enformigt spel. Skulle dom i stället uppdaterat 1.6 genom att ändå skrivit om hela spelmotorn för dessa nya features (fysik, skelett/modell, grafik, flertrådning) och kallat det 1.7? Det fanns väll inte längre nått uppdateringsbart i 1.6 utan att skriva om och lägga till så pass mycket dom ville ha med till spelmotorn. 1.6 skulle inte ha betett sig lika om det skulle blivit uppdaterat och det skulle bli gnäll ändå.

Permalänk
Medlem

Kan de ta in allt bra med 1.6 såsom aim, hitboxar och rekyl med grafiken utav ett snyggare source, då kanske, kanske det blir värt att spela.

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Tveksamt att de konservativa CS 1.6-lirarna kommer ta i detta ens med tång. CS 1.6 är ju och kommer alltid vara perfekt.

Så F*N heller!!!! Sjukt dålig grafik håller på att spy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Så F*N heller!!!! Sjukt dålig grafik håller på att spy.

Ja, för grafiken är helt avgörande för om ett spel är bra eller ej....

Vet fortfarande inte något spel med bättre skjutkänsla än 1.6.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

1. Håller med, det är bland det sämsta man kan hitta
3. Suger jag bara för att rekylen suger, bara för jag tycker det suger så är jag automatiskt kass eller har aldrig spelat, intressant. Du kanske kan nämna alla dessa spel där man bara kan sikta rakt fram & spreja på?
5. Ett annat idiotiskt inlägg...
6. Beroende på server, du menar moddad eller? Om inte annat så ska dom vara lika då dom hänger med modellerna, kanske lite skillnad på server beroende på tickrate hur bra den registrerar träffar. I cs standard har det varit väldigt få hitboxes, vilket gör att precisionen lider avsevärt. Kanske kan du nämna något spel som har taskigare hitboxes än cs?

cod t.ex kan man spreja som fan de dör direkt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Dreas89:

Ja, för grafiken är helt avgörande för om ett spel är bra eller ej....

Vet fortfarande inte något spel med bättre skjutkänsla än 1.6.

Håller inte alls med dig allt är typ fyrkantigt.... Blodet ser ut att hacka fram i fyrkanter!! och gubbarna DE SER JU HELT FÖRJÄVLIGA UT!! rent ut sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Håller inte alls med dig allt är typ fyrkantigt.... Blodet ser ut att hacka fram i fyrkanter!! och gubbarna DE SER JU HELT FÖRJÄVLIGA UT!! rent ut sagt.

Seriöst vet du när spelet släpptes? Grafikmotorn har 14 år på nacken så räkna inte med någon levande grafik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Håller inte alls med dig allt är typ fyrkantigt.... Blodet ser ut att hacka fram i fyrkanter!! och gubbarna DE SER JU HELT FÖRJÄVLIGA UT!! rent ut sagt.

Du är av den åsikten ja. Du verkar gå mer på grafik än känsla i spelet, jag går mer på känsla än grafik.

Skjutkänslan ifrån 1.6 och grafiken ifrån Source = GO. Hade så varit fallet hade det varit grymt!