Permalänk
Medlem

Fläktstyrning software?

Tja

Jag undrar om det finns någon så kallad fläktstyrnings software så jag kan styra min Blåa LED fläkt?

Jag vill inte åt att ändra GPU/CPU settings utan bara en BLÅ LED fläkt som ligger på som satan och skulle vilja sänka den lite..

Tack på förhand !

Visa signatur

PSU: Plexgear PS-500W | CPU: Intel i5 2500K | RAM: 4GB Corsair XMS3 | Moderkort: MSI P67s C43 | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 OC | Hårddisk(ar): Samsung Spinpoint 500GB x 3..

I5 BABY!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaapz:

Tja

Jag undrar om det finns någon så kallad fläktstyrnings software så jag kan styra min Blåa LED fläkt?

Jag vill inte åt att ändra GPU/CPU settings utan bara en BLÅ LED fläkt som ligger på som satan och skulle vilja sänka den lite..

Tack på förhand !

det kan man göra i speedfan tror jag. skulle ändra mina en gång men man kunde inte göra det på mina fläktar
här har du länken iallafall http://www.almico.com/speedfan.php

Permalänk
Medlem

Aa tack för ditt svar, tyvärr så får jag det inte att funka :/

Visa signatur

PSU: Plexgear PS-500W | CPU: Intel i5 2500K | RAM: 4GB Corsair XMS3 | Moderkort: MSI P67s C43 | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 OC | Hårddisk(ar): Samsung Spinpoint 500GB x 3..

I5 BABY!

Permalänk

Jag tror det finns en inställning i Bios om software fancontrol

Permalänk
Medlem

det ska gå att göra, dock tror jag du måste ha alla fläktar (som du ska styra) kopplade på mobo, och inte direkt till nätagg:)

Något specifikt program kan jag däremot inte (har endast hört speedfan):)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZaapz:

Tja

Jag undrar om det finns någon så kallad fläktstyrnings software så jag kan styra min Blåa LED fläkt?

Jag vill inte åt att ändra GPU/CPU settings utan bara en BLÅ LED fläkt som ligger på som satan och skulle vilja sänka den lite..

Tack på förhand !

Är det för det första en PWM fläkt? (4-pinnars)

Sitter den för det andra på 4-pinnars kontakt?

Är inte svaren på båda frågorna ja så får du sätta motstånd, fläktkontroller eller så för att justera ner fläkten.

Permalänk
Medlem

Asså den sitter direkt in i moderkortet som en vanlig fan på 3-pin.. Det är en sådan.. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=488294

Visa signatur

PSU: Plexgear PS-500W | CPU: Intel i5 2500K | RAM: 4GB Corsair XMS3 | Moderkort: MSI P67s C43 | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 OC | Hårddisk(ar): Samsung Spinpoint 500GB x 3..

I5 BABY!

Permalänk
Medlem

Den fläkten är ingen PWM fläkt och kan med andra ord inte ändra hastighet med mjukvara. Sätt ett lämpligt motstånd för att dra ner farten på den.

Permalänk
Medlem

ska ske! Tack för alla svar, Uppskattas!

Visa signatur

PSU: Plexgear PS-500W | CPU: Intel i5 2500K | RAM: 4GB Corsair XMS3 | Moderkort: MSI P67s C43 | Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 460 OC | Hårddisk(ar): Samsung Spinpoint 500GB x 3..

I5 BABY!