AMD FX-serien "Bulldozer" levereras sista veckan i september

Permalänk

Var är de nya mobila CPU from AMD? Visst, trevligt med Bulldozer men där finns ingen marknad eller pengar.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

Desto bättre ju mer de skjuter på det... Jag behöver inte byta ut min 955a.

Men kommer antagligen inte kunna motstå frestelsen -.-

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

hah, bulldozer kommer ju floppa totalt! Dom blir säkert dyrare än sandy bridge med...

Skickades från m.sweclockers.com

Har flera bekanta som blivit bannade för sån trollning..

Ontopic

1 vecka mer eller mindre spelar väl ingen roll hoppas bara på bra prestanda/pris...

Min nästa rig blir nog AMD om detta blir bra

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Skrivet av Uvania:

hah, bulldozer kommer ju floppa totalt! Dom blir säkert dyrare än sandy bridge med...

Skickades från m.sweclockers.com

Vad grundar nu något på över huvudtaget?

Aldrig förstått folk som köper elektronik efter märke och inte prestanda/prisvärdhet. Man köper Intel när intel är bäst i prestanda/prisvärdhet.. a la tiden sedan dualcore.. och amd när det är tvärtom.. tiden innan dualcore..

Om du faktiskt går runt och hoppas att bulldozer ska floppa, så tänker du inte logiskt heller.. ju mer konkurrens amd skapar ju lägre blir priserna på sandy bridge-e/ivy bridge.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Om du vill ha ett system redo när BF3 släpps kan du lika väl köra på SB, men om du nu verkligen måste ha BD så är det väl att snubbla på mållinjen som gäller!

Självklart kan jag göra det. Men jag vill se hur BD blir.

Blir det ytterligare stora förseningar så den inte hinner testas innan BF3-släpp så blir det nog en SB.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DataNusse:

Var är de nya mobila CPU from AMD? Visst, trevligt med Bulldozer men där finns ingen marknad eller pengar.

Vad menar du? fusion serien går sjukt bra i laptops, därav AMD's rekord kvartal.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Var är de nya mobila CPU from AMD? Visst, trevligt med Bulldozer men där finns ingen marknad eller pengar.

llano är väl på g till laptop marknaden, så det kommer så smånig om, men det du säger är ju rätt där finns pengarna så det borde ju vara lite eld i baken på dem

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Skrivet av jesusbarnet:

llano är väl på g till laptop marknaden, så det kommer så smånig om, men det du säger är ju rätt där finns pengarna så det borde ju vara lite eld i baken på dem

På tal om det, får SIBA & co pengar för att visa Intels logo i slutet av alla jävla reklamer? Varje jävla reklam ser man en Intel logga! Det irriterar mig bara och gör att jag inte vill köpa Intel. Precis som med den där jävla golddiggern som är med på reklam hela tiden för Ving. Varför skulle jag vilja flyga med er när ni visar den där jävla kärringen hela jävla tiden?

Ja jävlar det var många jävlar..

Permalänk
Medlem

hur kan ni vara så säkra på att det är just september?

Hej!

Hur kan folk vara så säkra på att det är just i september som bulldozer släpps? Det finns 2 månder till som slutar på -ember-

Visa signatur

Ge din morsa mitt mobilnummer och en flaska sprit, sen är min kväll räddad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Inte för att jag behöver någon ny processor men jag hoppas verkligen att Bulldozer blir en riktig dundersuccé! Det behövs lite konkurrens igen. Hade varit kul om det återigen blev så att folk skrattade om man vill köpa Intel aka. Athlon 64-tiden

Konkurrens hade verkligen varit bra! Fast då vill vi inte ha att ena är bättre än andra utan snarare att de presterar ungefär lika bra beroende på prestanda/kr så att priserna pressas!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedbrant:

Självklart kan jag göra det. Men jag vill se hur BD blir.

Blir det ytterligare stora förseningar så den inte hinner testas innan BF3-släpp så blir det nog en SB.

Mjo hade vart kul att testa faktiskt, fast själv låter jag andra testa och se hur bra något fungerar innan jag köper det. Om nu BD blir mkt bättre så kanske man ska fundera på en AMD CPU istället för intel! Snart kan man ju bygga hela AMD system ju! AMD CPU/GPU och för inte så länge sedan såg jag RAM!!! väntar på chassi, PSU och Mobo nu bara!!!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Mjo hade vart kul att testa faktiskt, fast själv låter jag andra testa och se hur bra något fungerar innan jag köper det. Om nu BD blir mkt bättre så kanske man ska fundera på en AMD CPU istället för intel! Snart kan man ju bygga hela AMD system ju! AMD CPU/GPU och för inte så länge sedan såg jag RAM!!! väntar på chassi, PSU och Mobo nu bara!!!

http://www.itechnews.net/tag/computer-case/

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Haha nice!

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har en känsla att Bulldozer kommer floppa. De har redan skjutit upp lanseringen p.g.a dålig prestanda. Önskar ändå AMD det bästa.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

of topic
Klart dem skulle välja ett av de fulaste chassina på marknaden, detta är otroligt mycket mer stilrent http://www.docstoc.com/docs/74516254/SilverStone-TJ10B-WNV-TJ...

on topic
Fast hoppas ändå på att BD kommer åtminstone ge SB en rejäl match helst slå intel på fingrarna i den prisklassen, tror dock ej att de kommer komma i närheten av SB-E dock

Visa signatur

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Permalänk
Avstängd

Många (bla. jag) har verkligen väntat på buldozer och det har varit en del tjöt från olika håll men nu orkar man inte med detta längre, tycker AMD kan ta o knipa truten tills dom lanserar skiten. JAG ÄR INTE BITTER

Permalänk
Skrivet av Lösbonde:

Vad menar du? fusion serien går sjukt bra i laptops, därav AMD's rekord kvartal.

Rekord? Sista kvartal (Q2) var inget glad nyhet gemför med Q1. Intäkter och nettovinst minskade.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14269-amd-rapporterar-nytt-v...

Fusion används bara i budget platform, den är begränsad. AMD måste nå ut till dem mer kraftulla segment. Detta skulle locka mer OEM tillverkare och kanske även Apple till att gå över AMD. Just nu är AMD bara budget/låg prestanda på mobil sidan. Men jag tror att AMD kan bättre.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Har en känsla att Bulldozer kommer floppa. De har redan skjutit upp lanseringen p.g.a dålig prestanda. Önskar ändå AMD det bästa.

vart har du hört detta? mig veterligen var det för att det inte kunde nå upp till de frekvenser de hade siktat på under den tdp de ville ha

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Det blir nog bra när det blir färdigt.
Hoppas bara att det funkar med mina Crosshair IV Formula AM3 utan att det blir förluster mot AM3+.
Hoppas att någon kan testa Croshair IV AM3 mot Crosshair V AM3+ med samma Bulldozer processor.
Men redan nästa version utav BD skulle tydligen ha socket FM2 eller nått.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik.Tilosius:

of topic
Klart dem skulle välja ett av de fulaste chassina på marknaden, detta är otroligt mycket mer stilrent http://www.docstoc.com/docs/74516254/SilverStone-TJ10B-WNV-TJ...

Ja, det är väl inte den snyggaste lådan på marknaden direkt...

Skrivet av DataNusse:

Rekord? Sista kvartal (Q2) var inget glad nyhet gemför med Q1. Intäkter och nettovinst minskade.
http://www.sweclockers.com/nyhet/14269-amd-rapporterar-nytt-v...

Fusion används bara i budget platform, den är begränsad. AMD måste nå ut till dem mer kraftulla segment. Detta skulle locka mer OEM tillverkare och kanske även Apple till att gå över AMD. Just nu är AMD bara budget/låg prestanda på mobil sidan. Men jag tror att AMD kan bättre.

http://www.nordichardware.se/nyheter/69-cpu-chipset/42431-amd...

"När AMD lanserade sin Brazos plattform talade men inom kort om 1 miljon skeppade Fusion APU-kretsar efter stor efterfrågan från OEM-tillverkare och partners, en trend som alltså håller i sig och nu gjort att tillgängligheten börjat tryta."

Vet inte, men du kanske tolkar nyheten annorlunda...

Edit: hittade lite till...
http://www.idg.se/2.1085/1.390002/amd-okar-produktionen-av-ll...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Hoppas detta pressar priset på SB och kanske till och med Ivy Bridge när väl AMD följer upp Bulldozer.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Hoppas på att bulldozer kan leverera. Annars blir det SB

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Ett AMD Dragon chassi med Phenom 2 logga. Får vi se en AMD "Scorpius" sidoplåt som tillbehör med tillhörande FX logga? Eller blir det en helt ny HAF X 942-variant som nästa?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Thomaseron:

Ja, det är väl inte den snyggaste lådan på marknaden direkt...

http://www.nordichardware.se/nyheter/69-cpu-chipset/42431-amd...

"När AMD lanserade sin Brazos plattform talade men inom kort om 1 miljon skeppade Fusion APU-kretsar efter stor efterfrågan från OEM-tillverkare och partners, en trend som alltså håller i sig och nu gjort att tillgängligheten börjat tryta."

Vet inte, men du kanske tolkar nyheten annorlunda...

Edit: hittade lite till...
http://www.idg.se/2.1085/1.390002/amd-okar-produktionen-av-ll...

Problemet med den typen av nyheter är att de inte ställer antalet skeppade Fusion i relation till det totala antalet x86-cpuer som säljs världen över. Det blir bara PR-tjosan av alltihopa.

(Det säljs ca. 1 miljon x86-cpuer om dagen. Att AMD sålt några miljoner Fusion över ett kvartal är således varken överraskande eller särskilt uppseendeväckande.)

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Det jag hoppas på är att Zambezi skall överklocka lika bra på mitt kort (CIVF) som 990-korten som finns ute. Power gating, låg idle-förbrukning, Turbo etc. är inget jag är intresserad av just nu. Men jag längtar tills släpp och prestandasiffror såklart, en vecka senare gör ju inget om det skulle vara så.

Och BD gen 2 skulle ju få ny sockel ryktas det om (ej kompatibel med nuvarande).

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Problemet med den typen av nyheter är att de inte ställer antalet skeppade Fusion i relation till det totala antalet x86-cpuer som säljs världen över. Det blir bara PR-tjosan av alltihopa.

(Det säljs ca. 1 miljon x86-cpuer om dagen. Att AMD sålt några miljoner Fusion över ett kvartal är således varken överraskande eller särskilt uppseendeväckande.)

Det är sant, men de har sålt ungefär 6 miljoner APUer på 6 månader, vilket
blir ca 5% av alla sålda isf, så det är ju inte såå dåligt för en ny produkt.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Skrivet av Thomaseron:

Vet inte, men du kanske tolkar nyheten annorlunda...

Jag tolkar inget annolunda utan jag tittar på den som är viktigt och relevant. Jag tittar på de viktigaste komponenten, på den ekonomiska siffran.
Företag växer ekonomiskt inte på hur många enheter dem levererar utan hur mycket dem tjänar på enheten. Realiteten är att AMD's vinst minskat trots att de verkar leverera mer enheter.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av DataNusse:

Jag tolkar inget annolunda utan jag tittar på den som är viktigt och relevant. Jag tittar på de viktigaste komponenten, på den ekonomiska siffran.
Företag växer ekonomiskt inte på hur många enheter dem levererar utan hur mycket dem tjänar på enheten. Realiteten är att AMD's vinst minskat trots att de verkar leverera mer enheter.

Det har du iofs rätt i...
De kanske satsar på att plocka marknadsandelar nu, så de
tjänar mer på högre priser senare.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk

Det verkar som AMD har problem med tillverkings logistiken. FM lanserar de bulldozer den 19 september och släpper ett antal cpu:er till media för test. "Vanliga" köpare får nog vänta 1-2 veckor innan de kan få sina leverade. Min personliga känsla är att bulldozer kommer att kunna ge sandy bridge en match.

OCH GIVETVIS SÅ FÖRVÄNTAR JAG EN UTFÖRLIG TEST PÅ SWECLOCKERS SAMMA SOM DEN SLÄPPS!!!

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !