Antec Kuhler H2O 620 i Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Antec Kuhler H2O 620 i Fractal Design Define R3

Jag tänkte höra hur ni med denna kombon satt fläkten till kylaren?
De två platserna i taket gick inte pga moderkortet satt i vägen.
Jag satt den i all hast i bottenplatsen o slangarna ligger precis över grafikkortet (inte ansträngt men nästan).
Kanske inte helt ultimat.

Funderade på att kanske sätta den där bak där det redan sitter en fläkt. Vad tror ni om detta? Eller ska jag låta den sitta i botten?
Behöver låna lite tankekraft

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Jag tänkte höra hur ni med denna kombon satt fläkten till kylaren?
De två platserna i taket gick inte pga moderkortet satt i vägen.
Jag satt den i all hast i bottenplatsen o slangarna ligger precis över grafikkortet (inte ansträngt men nästan).
Kanske inte helt ultimat.

Funderade på att kanske sätta den där bak där det redan sitter en fläkt. Vad tror ni om detta? Eller ska jag låta den sitta i botten?
Behöver låna lite tankekraft

Skickades från m.sweclockers.com

Har en H80 sittandes där bak. Konstigt att båda fläktplatserna i toppen försvann för dig.... Själv får man bara plats med 1 ^^
Annars kan du ju sätta den där bak fast att den tar luft ifrån lådan istället för att blåsa in. Då kan processorn dock bli lite varmare. Men bara med några grader.

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Såhär sitter den i mitt chassi. Har push/pull blåsandes ut på min 620, två 120mm i toppen, två 120mm fram och en 120mm i botten.

Permalänk
Medlem

har ett R3 jag med men visseligen en H50 men det spelar väl ingen roll
hur som haver
så sitter den i bakkant med PnP fläktar utifrån och in med ett av gf's gamla strumpbyxor som filter
funkar då optimalt för mig

resten av platserna är upptagna med Nanoxia fläktar tysta och bra
övertryck är kung när det gäller kylning
speciellt om man som jag har ett passivt gfx kort

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Har en H80 sittandes där bak. Konstigt att båda fläktplatserna i toppen försvann för dig.... Själv får man bara plats med 1 ^^
Annars kan du ju sätta den där bak fast att den tar luft ifrån lådan istället för att blåsa in. Då kan processorn dock bli lite varmare. Men bara med några grader.

Jo det var så jag tänkte om den blåser ut där bak, men om jag har den kvar i botten så kan jag kods ta in luft där, tänkte inte på att ta in luft ger lägre temp till CPU, doh

I toppen får jag plats med två fläktar men då utan kylaren

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Jo det var så jag tänkte om den blåser ut där bak, men om jag har den kvar i botten så kan jag kods ta in luft där, tänkte inte på att ta in luft ger lägre temp till CPU, doh

I toppen får jag plats med två fläktar men då utan kylaren

Skickades från m.sweclockers.com

Glömde säga att jag också har en R3 Jag har 1 fläkt (120mm) i toppen, H80 som sprutar in luft i bakre delen av chassit, 2 st (120mm) där fram för insug och 1 (120mm) på sidan som utsug

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Glömde säga att jag också har en R3 Jag har 1 fläkt (120mm) i toppen, H80 som sprutar in luft i bakre delen av chassit, 2 st (120mm) där fram för insug och 1 (120mm) på sidan som utsug

Räcker det med ett utsug?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

bryr på du får testa dig fram klockar du inte kan du lätt köra utsug för mig skiljer det 3 grader på min 860 3.8 med utsug
kör med PnP gt 1450 fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel994:

bryr på du får testa dig fram klockar du inte kan du lätt köra utsug för mig skiljer det 3 grader på min 860 3.8 med utsug
kör med PnP gt 1450 fläktar

Ja får nog prova mig fram när jag kommer hem imorgon, ville ha lite kött på benen som jag nu fått (och lärt mig vad pnp är)
Ska nog prova insug bak o 2 utblås i taket. Tack för hänvisning. Saknar skruvar för pnp men gissar på det finns vid lokala datorbutiken

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Räcker det med ett utsug?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ett på sidan också som tar ur varm luft ifrån grafikkortet

Skrivet av timpa82:

Ja får nog prova mig fram när jag kommer hem imorgon, ville ha lite kött på benen som jag nu fått (och lärt mig vad pnp är)
Ska nog prova insug bak o 2 utblås i taket. Tack för hänvisning. Saknar skruvar för pnp men gissar på det finns vid lokala datorbutiken

Skickades från m.sweclockers.com

Säker på att du får plats med 2 st i taktet? Jag får bara plats med 1 pga H80 :/

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Säker på att du får plats med 2 st i taktet? Jag får bara plats med 1 pga H80 :/

Jag fick för mig det, ska prova när jag kommer hem, kanske att det inte går. Ska försöka lägga upp bilder någonstans också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Jag har ett på sidan också som tar ur varm luft ifrån grafikkortet

Säker på att du får plats med 2 st i taktet? Jag får bara plats med 1 pga H80 :/

Så här ser det ut nu mer eller mindre. Ska sätta i en till fläkt i taket och även en i botten som drar in mer luft

Permalänk

Jag är just i färd med att bygga min dator, och jag har en Antec Kühler H2O 620 som jag tänkte ha där bak + de två fläktarna som satt i chassit (Define R3).

Det satt en i fronten och en där bak, den där bak ska jag byta mot antec-kylarn, så vad ska jag sätta den som satt där bak istället? I taket, botten, sidan eller där fram? Ska den blåsa in eller ut?

Permalänk
Medlem

Om du kör insug på kylaren så kanske utblås i sidan?
Idag har jag 2insug fram, 2 insug tak, antec insug bak och utblås sidan och inget i golvet.

Ligger väl normalt på 37 grader på cpu och moderkort...tänkte jag ska försöka göra lite ändringar, vill gärna prova täppa igen i taket och se om det blir mycket skillnad, skönt o slippa lite ljud