Permalänk

Tejpa fast fläkt i chassit?

Hej, jag har en 92mm fläkt som inte används och tänkte att jag ville sätta fast den i min dator men upptäkte att jag inte hade någon plats för en 92mm fläkt. Då kom jag på att jag kanske kan använda dubbelsidig tejp och tejpa fast den. Jag är osäker på om detta kommer funka så därför skapade jag den här tråden, vad tror ni?

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk

haha jag använde buntband på en och det funkade perfekt

Permalänk
Skrivet av imperatormedia:

haha jag använde buntband på en och det funkade perfekt

Det kanske är bättre än att tejpa?

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Avstängd

Testa och se istället för att skapa en tråd om det?
Lär ju knappast ta mer än 5 min att stänga av datorn, tejpa fast skiten, sätt på datorn igen, och se om den sitter/hänger kvar och inte låter som ett as.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk

Är inte hemma ATM hittade fläkten på mitt landställe

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Testa och se istället för att skapa en tråd om det?
Lär ju knappast ta mer än 5 min att stänga av datorn, tejpa fast skiten, sätt på datorn igen, och se om den sitter/hänger kvar och inte låter som ett as.

glömde att citera så läs överstående.

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Skrivet av Ploppinator:

Hej, jag har en 92mm fläkt som inte används och tänkte att jag ville sätta fast den i min dator men upptäkte att jag inte hade någon plats för en 92mm fläkt. Då kom jag på att jag kanske kan använda dubbelsidig tejp och tejpa fast den. Jag är osäker på om detta kommer funka så därför skapade jag den här tråden, vad tror ni?

Jag skulle nog använda buntband istället!
Tror att tejp hade släppt ganska snabbt eftersom fläkten vibrerar lite ;D

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk

Funkar kalas, tar samtidigt upp vibrationer som annars blir med skruvar i chassiet.
Talar av egen erfarenhet

Permalänk
Skrivet av SolidGamer92:

Jag skulle nog använda buntband istället!
Tror att tejp hade släppt ganska snabbt eftersom fläkten vibrerar lite ;D

Var ska man sätta fast buntbanden då?

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Skrivet av Ploppinator:

Var ska man sätta fast buntbanden då?

Om det inte finns något ställe att sätta buntbanden på får du givetvis göra egna hål!

-- Eller så använder du helt enkelt tejp! ;D

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk

Jag tejpade fast ett lysrör i mitt förra chassi, eftersom de dubbelhäftande padsen inte höll något vidare bra!

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Medlem

Bunta fast den istället då håller det, tejpen kommer bara att släppa. Har du inget hål så är de väl bara att du sågar ett

Permalänk
Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Inaktiv

Den tejpen släpper inte, har själv använt den till mitt chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppinator:

Var ska man sätta fast buntbanden då?

http://www.djungelapa.se/product.php?id_product=59
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=161836389

Permalänk

Då fläkten indirekt fastsatt med buntband då buntbandsfästerna är uppsatta med lim/ dubbelhäftade tejp.

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk

är lite tveksam till tejp... kommer nog vibrera loss i längden känns det som.

borra hål som passar 92mm hålbilden och skruva fast den tycker jag.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

är lite tveksam till tejp... kommer nog vibrera loss i längden känns det som.

borra hål som passar 92mm hålbilden och skruva fast den tycker jag.

Behövs inte jag klippte av sladden och kopplade ihop den med en av klippt usb och gjorde om den till en usb fläkt

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem

Superlim eller epoxy annars.
Har jag kört på många gånger själv.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av drotz2000:

Superlim eller epoxy annars.
Har jag kört på många gånger själv.

Som sagt har jag redan gjort något av fläkten

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem

Själv har jag satt min sidofläkt i dubbelhäftande tejp och buntband. Då sitter den bra + att det tar bort vibrationer i chassit.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Om du ska limma så håller epoxi jävligt bra.
Har limmat fast små anti vibrations fästen från Fractal Design som håller upp en massiv 200mm fläkt i mitt chasie.
Har hållt över ett år utan att släppa in i det mista.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av ParasiteX:

Om du ska limma så håller epoxi jävligt bra.
Har limmat fast små anti vibrations fästen från Fractal Design som håller upp en massiv 200mm fläkt i mitt chasie.
Har hållt över ett år utan att släppa in i det mista.

Som jag sa till Rouge of Darkness "Behövs inte jag klippte av sladden och kopplade ihop den med en av klippt usb och gjorde om den till en usb fläkt"

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppinator:

Som jag sa till Rouge of Darkness "Behövs inte jag klippte av sladden och kopplade ihop den med en av klippt usb och gjorde om den till en usb fläkt"

Haha, fotodokumenterad bygglogg vore kul!

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Jag har kört fästmassa på några fläktar i servern. Sitter som berget om man tar en rejäl klutt. Går att ta bort utan att det lämnar några spår. Det funkar även som en getto-gummiupphängning mot vibrationer. Samma typ av kludd som magistern eller fröken hade på mellanstadiet, fast på min tid var den grå.
Även fästkuddar duger gott.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Skrivet av Kingrags:

Haha, fotodokumenterad bygglogg vore kul!

Redan byggd men kan nog ladda upp några foton

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Skrivet av Kingrags:

Haha, fotodokumenterad bygglogg vore kul!

http://www.sweclockers.com/galleri/7803-usb-flakt Varsågod

Visa signatur

PLOPP!

Permalänk
Medlem

Tackar, kul

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av anon13728:

Den tejpen släpper inte, har själv använt den till mitt chassi.

Håller med om sådan tejp. använde svart som såg bra ut. höll perfekt! (:

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!