Permalänk
Medlem

Problem med H80

Hej SC , Jag har ett problem med min H80, den går upp i maxvarv av sig själv i jämna mellanrum, den går upp på maxvarv, stannar där i ca 5sec går ner i varv, sen går den upp igen, sen fortsätter den så om och om igen hela tiden. Ibland räcker det att starta om datorn, och ibland hjälper det inte alls, utan den går upp och ner dagarna in och dagarna ut, är jätte irriterande och jobbigt. Nån som har samma problem?

Permalänk
Avstängd

1. fläktarnas anslutningar ska in i cpu blocket

2. radiatorn ska få ström av molex

3. kolla så att allt sitter som det ska

Permalänk
Medlem

Kollat allt och inget hjälper.

Nu har den slutat för tillfälligt, men nu låter det från pumpen tror jag. Låter som att den inte får nå smörjning så att säga, nått slags gnisslande ljud av nått slag.. Blir så less på allt just nu..

Permalänk
Avstängd

du kan ha fått ett måndagsexemplar, sånt händer ibland. sen har du tre lägen att välja på (low medium och high) och du kan se ifall temperaturerna blir bra med de lägre inställningarna.

Permalänk
Medlem

Temperaturerna är bra. Nu har det slutat gå upp i varv helt plötsligt, fast nu hörs ett vislande ljud ganska högt som är ganska irriterande...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoobN:

Temperaturerna är bra. Nu har det slutat gå upp i varv helt plötsligt, fast nu hörs ett vislande ljud ganska högt som är ganska irriterande...

alltså ta kontakt med corsiar. av den informationen du har gett att döma så verkar du fått ett dåligt ex, det är rma som gäller då.

troligtvis kommer det sluta med att corsiar skickar dig en ny h80 och problemet blir då löst.