Lian Li lanserar PC-V353 och PC-Q25

Permalänk
Melding Plague

Lian Li lanserar PC-V353 och PC-Q25

Välkända Lian Li satsar på en kompakt formfaktor med två nya aluminiumlådor i minimalistisk design.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Cool!

Visa signatur

Dator: P67 Extreme4, Intel Core i5 3570k, GTX 970, Corsair 8GB 1600Mhz Vengeance, Corsair HX 750W, 1TB WD HDD, Samsung 840 EVO 250GB.
Utrustning: Corsair K70 MX Blue, QPad 5k, Dell U2515H, Sennheiser PC360, PreSonus AudioBox 22VSL.
http://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Välkända Lian Li satsar på den kompakta formfaktorn Mini ITX med två nya aluminiumlådor i minimalistisk design.

Läs artikeln

Snyggaste LianLi på länge. Synd att man redan införskaffat sig ett NAS, annars hade det varit roligt att sätta tänder i denna. Gillar SFF.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Gillade det svarta bättre!! Själv så har jag skruvat in all min HTPC hårdvara i min Tv-Bänk, syns inte, hörs inte! Vad mer kan man begära

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Grymt snygga!

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk

Moderkort i ITX format till AMD Llano och intressanta chassin. Kanske dags att fixa en ny htpc ?

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem

Ja den mindre lådan verkar ju perfekt för en liten NAS-burk i teorin. Problemet är att man i praktiken aldrig har tillräckligt mycket hårddiskutrymme så man kommer nog snabbt växa ur den lilla lådan. Gillar att man kan få in relativt många hårddiskar i en så liten burk.

Permalänk
Medlem

Har den äldre PC-V351B ståendes bredvid mig, ihoppackad och redo för försäljning. Börjar nästan ta emot nu, PC-V353 var riktigt snygg. Kvalitet kostar helt enkelt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Li PC-Q25 är ju ett givet köp om man vill ha en snygg och rymlig ITX filserver (Typ som jag behöver )

Permalänk
Medlem

Vilket Mini-ITX-kort har 4 PCI-expansionsplatser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Vilket Mini-ITX-kort har 4 PCI-expansionsplatser?

Den större lådan är för Micro-ATX vilket framgår i filmen. Förvirrande rubrik då man kan tro att båda låderna är för Mini-ITX

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Jämra smutta, vilken som skulle pryda som NAS eller HTPC, eller varför inte en liten kompakt kontorsdator

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Designen är som vanligt väldigt snygg när det gäller Lian Li... Är dock inte överförtjust i att de har perforerad plåt på fronten. Tyvärr är formfaktorn lite för liten också. Skulle jag välja ett från dem idag så hade förmodligen tagit PC-V354 istället http://www.lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/v354/flyer....

Permalänk
Medlem

Typiskt att Lian Li håller fast vid sina ideer om att det ska finnnas plats för femtielva hårddiskar i ITX chassina men inte plats för en vettig kylare.

Bara att sätta sig o vänta på att Silverstone levererar ett Sugo 08

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Snygga chassin, synd att de antingen ska vara så stora, eller så saknar de plats för en optisk enhet. Tycker nog det första chassin är aningen stort för ett HTPC-chassi.

EDIT: Något i storlek med Fractal Array R2 med optisk läsare vore underbart

Visa signatur

PC: i7 3770k, Asus P8Z77-M PRO, 16GB @ 1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 120GB Intel 330
HTPC: i5 3450, ASRock Z77M mATX, 8GB @1600Mhz CL9, Gigabyte GTX670 OC, 160GB Intel 320
Server (Ubuntu 12.04): Pentium G2030 3Ghz, 4GB @ 1600Mhz, 160GB VelociRaptor, 4*1TB 7200RPM @ RaidZ

Permalänk
Proffsmoddare

Det sista såg riktigt trevligt ut.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk

Någon som vet ifall det får plats en tower-kylare i den senare? Inget enormt men ett litet tower är det.

Permalänk
Medlem

var är hotswap-prylarna? lian-li skriver inget om det och det syns inte på några bilder.... var är dom?

Permalänk
Skrivet av rmd:

var är hotswap-prylarna? lian-li skriver inget om det och det syns inte på några bilder.... var är dom?

Lian Li PC-Q25 har den funktionen, det syns på bilder på deras hemsida.

Visa signatur

Allt som har en början har ett slut. -förutom evigheten
Gigabyte P55 UD6 - Intel Core I7 875K- BenQ24 - Fractal Design Define R2 Titan - 4x2GB DDR3 Corsair Dominator - Asus A -OCZ (PSU) 700W - Asus EAH 5850 - Corsair Hydro H50 - hackintosh -Windows-7 Ultimate + en massa be-quiet Noise Absorber Kit.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teere:

Snygga chassin, synd att de antingen ska vara så stora, eller så saknar de plats för en optisk enhet. Tycker nog det första chassin är aningen stort för ett HTPC-chassi.

EDIT: Något i storlek med Fractal Array R2 med optisk läsare vore underbart

Ta en titt på Lian Li's PC-Q08: http://www.sweclockers.com/recension/13474-lian-li-pc-q08

Permalänk
Skrivet av Strukt:

Va!? Betalar ni PC användare för design? Ni är ju galna.

Jo Vi betalar för design/kvaliteé istället för betala för ett äpple.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Q25 gillas skarpt! Synd att min server har m-atx-moderkort, annars bytte jag omgående.

Något annat som är synd är att Lian Li inte har några SMÅ chassin för mini-itx. Hoppas att de någon gång tar fram ett minimalistiskt som precis rymmer moderkortet och en 2,5"-enhet, har en enda fläktplats med filter och extern nätaggskloss. Det är väl kanske det enda Lian Li saknar i sortimentet.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lösbonde:

Jo Vi betalar för design/kvaliteé istället för betala för ett äpple.

Jag skulle önska det fanns något chassi som va halften så snyggt som Apple's Mac mini, tyvärr finns det inte, och dom som är närmast kostar bara chassi halften av vad Apple's Mac mini kostar...

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk

Det här kanske blir något till ett hackintosh bygge?

btw, kan det här vara bland dom få chassin som man har på "vänstersida" om sig med tanke på portarna och optiska disken?

Eftersom dom flesta stationära datorer har moderkortet på högersida.

Kanske en dålig formulering, men om man har sido fläktar osv så sitter väll dom i regel på vänster sida, här sitter ju funktionerna på högersida.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m0rk:

Designen är som vanligt väldigt snygg när det gäller Lian Li... Är dock inte överförtjust i att de har perforerad plåt på fronten. Tyvärr är formfaktorn lite för liten också. Skulle jag välja ett från dem idag så hade förmodligen tagit PC-V354 istället http://www.lian-li.com/v2/tw/product/upload/image/v354/flyer....

Jag har ett och skulle mycket hellre köpa ett mATX Fractal Design Arc i så fall. Tar ungefär lika stor plats, men fan så mycket bättre kylning, enklare åtkomst m.m. i Arc.

Kort sagt: som speldator är dessa inte ens ett val. För filserver fungerar dom bra. För HTPC likaså.

Permalänk
Hedersmedlem

Den första lådan är mycket lik 351 samt 352.
Skulle flytta fötterna till fronten och ställa den på fronten istället så den är mot bordet.
Därför tycker jag att silverstone ft03 är en bra låda.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Blir en Q25, den är helt perfekt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrAcKman:

Den första lådan är mycket lik 351 samt 352.
Skulle flytta fötterna till fronten och ställa den på fronten istället så den är mot bordet.
Därför tycker jag att silverstone ft03 är en bra låda.

En liten FT03 i ITX-format hade faktiskt varit häftigt.

Permalänk
Inaktiv

*Tråd rensad*

Tre inlägg som inte hör till ämnet har tagits bort.