AMD släpper A6-3500 med tre kärnor

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper A6-3500 med tre kärnor

Processortillverkaren AMD lägger till ytterligare en modell i den växande A-serien "Llano", denna gång med tre kärnor och 320 streamprocessorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Billigt och bra. Måste väl funka utmärkt till en HTPC/surfdator t.ex?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Trodde Sandy Bridge-namnen var förvirrande. AMD är dock minst lika dåliga...

Permalänk
Medlem

Ultimata htpc processorn.

Permalänk
Medlem

Kanske går unlocka till 4?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Kanske går unlocka till 4?

precis min tanke^^ nu börjas det med unlockng igen =P

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Proffsmoddare

Perfekt ju för HTPC mindre W mindre nätagg

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något. 65W. Nu är det bara 20W kvar till 45W och då en AMD-processor som presterar bra men är inte ett enormt element. En Athlon II X4 615E i nytt format hade suttit fint. Det med A75-chipset på moderkort med integrerat USB3-stöd och alla portar är SATA3. Självklart använda det integrerade grafikkortet för det kommer inte förekomma något spelande.

Eller ännu bättre är en AMD Phenom II X4 910e i ny form men i 45W-format hade varit ännu bättre.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående personer, perftekt för en htpc

Permalänk
Medlem

Perfekt för htpc får väl jag med säga men jag vill ännu hellre slänga in en 45W. Får väl bli någon av dessa 65:or och senare en 45:a om det nu kommer någon. För just 45W tycker jag är ännu mer perfekt.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Är dock sjukt nöjd med min E350 Fusion spelar upp film utan problem och drar nästan ingen ström alls!

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ytterligare möjligheter till htpc och kanske någon form av server samtidigt.

http://www.sweclockers.com/images/banners/resistance3.jpg

Den där bilden har jag inte sett förut! Täcker hela toppen av swecklockers.com texten högst upp och lite mer vissa gånger jag laddar sweclockers.
Tycker det är rätt fränt.

Synd att det inte finns någon forum del om forumet, hittade inget lämpligt ställe att skriva ned min lilla observation.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

3 kärnor räcker för media/internet lång tid framöver, även low end spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

http://www.sweclockers.com/images/banners/resistance3.jpg

Den där bilden har jag inte sett förut! Täcker hela toppen av swecklockers.com texten högst upp och lite mer vissa gånger jag laddar sweclockers.
Tycker det är rätt fränt.

Synd att det inte finns någon forum del om forumet, hittade inget lämpligt ställe att skriva ned min lilla observation.

Det är reklam, och jag finner det irriterande >:(

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansonite:

Det är reklam, och jag finner det irriterande >:(

Jo jag kan inte annat än hålla med...

Ang nyheten måste jag säga att detta låter lysande och jag hoppas dom säljer bra nu för AMD även om jag själv kör mycket intel på mina spel datorer så kör jag också en del AMD på det mindre krävande datorerna så som HTPCn och filservern.

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

Tycker det var dyrt när man kan få 3650 strax under 1000 lappen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Perfekt för htpc får väl jag med säga men jag vill ännu hellre slänga in en 45W. Får väl bli någon av dessa 65:or och senare en 45:a om det nu kommer någon. För just 45W tycker jag är ännu mer perfekt.

Jag har en A8-3850 och man kan undervolta den rätt rejält. Default är på 1,4V, jag fick ner min med -0,250V utan problem. Prestandan blir inte lidande (inget kan heller gå sönder), det är bara kolla så datorn bootar och klarar prestandatester i windows så är allt ok. Får du blåskärm eller liknande vid prestandatester så får du höja volten igen. Bootar den inte alls är det bara resetta CMOS genom att (oftast) kortsluta två små stift på mobot med en skruvmejsel. Då återställs BIOS till default.

Personligen gillar jag Llano skarpt, inbyggda grafiken är fullt tillräcklig för även lättare spel. Man slipper dessutom se webbläsaren lagga när man scrollar tunga webbsidor så som det kan göra med klenare IGPs.

Visa signatur