Permalänk

Corsair H60 eller H80 ?:)

Hejsan! Undrar vilken som kyler bäst av Corsairs H60 eller H80 , och om man ska ha två fläktar på som jag har sett på bilder i galleriet och insug eller utblås?
Frågan är vilken som kyler bäst av H60 och H80 (ska ha en AMD phenom x4 3,4Ghz) kommer nog också överklocka den .
Tacksam för seriösa svar !
MVH Liam

Permalänk
Avstängd

h80 kyler klart bäst, kör med scythe typhoon fläktar som push´n pull

Permalänk
Skrivet av Alle22:

h80 kyler klart bäst, kör med scythe typhoon fläktar som push´n pull

okej , Push n pull är det när man har 2 fläktar , men på insug eller utblås ?

Permalänk
Medlem

Push'n'pull är när du har en fläkt på insug och en på utsug.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av jakkes:

Push'n'pull är när du har en fläkt på insug och en på utsug.

vilken av fläktarna den innersta eller yttersta?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweetgamer:

vilken av fläktarna den innersta eller yttersta?

Beror på hur du vill ha det. Evakuera varm luft från lådan genom radiatorn eller suga in kall luft genom radiatorn in i lådan.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Beror på hur du vill ha det. Evakuera varm luft från lådan genom radiatorn eller suga in kall luft genom radiatorn in i lådan.

Kall såklart

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweetgamer:

Kall såklart

Inte alls så klart. Beror på hur chassit är uppbyggt. Jag vill suga ut den varma luften från chassit genom radiatorn som exempel. Men vill du ha kall luft in i chassit så ser du bara till att montera fläktarna som så.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

[QUOTE="Überklass;11274379"]Inte alls så klart. Beror på hur chassit är uppbyggt. Jag vill suga ut den varma luften från chassit genom radiatorn som exempel. Men vill du ha kall luft in i chassit så ser du bara till att montera fläktarna som så.[/QUO
Jag ska ha Corsair 650D men vilket är bäst?

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Inte alls så klart. Beror på hur chassit är uppbyggt. Jag vill suga ut den varma luften från chassit genom radiatorn som exempel. Men vill du ha kall luft in i chassit så ser du bara till att montera fläktarna som så.

Jag ska ha ett corsair 650D , men vilket av fläktarna ät bäst då ?;)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sweetgamer:

Jag ska ha ett corsair 650D , men vilket av fläktarna ät bäst då ?;)

Skickades från m.sweclockers.com

Jag vet inte. Har ingen erfarenhet av Corsairs chassin. Googla och se hur chassit är uppbyggt och hur man bör placera fläktarna.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Jag vet inte. Har ingen erfarenhet av Corsairs chassin. Googla och se hur chassit är uppbyggt och hur man bör placera fläktarna.

Okej , stort tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Überklass:

Jag vet inte. Har ingen erfarenhet av Corsairs chassin. Googla och se hur chassit är uppbyggt och hur man bör placera fläktarna.

Hittar inte ett shit .…… :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Om man tänkt köra PnP i ett Fractal Design R3 med en H60 eller H80, hur bör man då vända den så den blåser varm luft ut ur datorn?

Permalänk

har själv h60 PnP med utblås på en fractal r3. testade innan med inblås min cpu blev 2 grader kallare men grafikkortet blev 7 grader varmare

Permalänk
Medlem

Kan man inte montera radiatorn med fläktar helt utanför lådan så att den drar in kalluft och blåser den uppvärmda ut i rummet?

Verkar vara ett pest/kolera-val att antingen kyla radiatorn med varm låd-luft eller att blåsa uppvärmd in i lådan...

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk
Medlem

Du kan alltid montera den i toppen som insug, och utblås i bak.
Det fungerar bra i ett 800D iaf.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Ta den som utsug, bättre att låta cpu bli ett par grader varmare istället för att låta grafikkortet kylas med varmare luft. Min lätt klockade 1055t passerar aldrig 50grader men gpu kan komma upp i 70grader när jag spelar vissa spel.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM