Permalänk
Medlem

Underklocka 2600K?

Någon som kan gissa hur?

Edit: storfiskarn hade rätt, typ

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

I BIOS alternativt i UEFI gissar jag på

EDIT: Där kan du ändra multiplern och ta den lägre.

Permalänk
Hedersmedlem

Sänka multipeln under vad den kör på från början, inga konstigheter.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Speedstep?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

Fel alla 3. Lägsta multi i bios är 16. fortsätt gissa gott folk

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

"CPU cool down test" i Real Temp?

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Nix

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Blir samma multipel där i alla fall ×8 vid 12.5% belastning

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Medlem

Nu när du nämner det så har nog real temp också alternativet att använda clock modulation. Satt det får duga som rätt svar.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Det verkar visst som att jag måste slå huvudet på spiken!!
Jag gissar på att CPU är på lägre multipel och att du lyckas sänka den på något sätt så att den blir så där, sen tog du printscreen, klippte till det och posta här;O!

Permalänk
Medlem

På samma sätt som Windows kan säga till cpun att klocka ner till 16x så går även 12.5% tvinga fram som lägst. Bilden är dock direktlänkad till cpu-z sidan inge printscreen fusk här inte

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

Menade inte fusk;O
Men mitt svar är att du gjort så att den blev så på något sätt;)!

Permalänk
Medlem

En fråga rörande detta med clock modulation. Blastar man processorn som i exemplet i max 12.5% och sedan är det väntetid? Eller hur fungerar detta?

Provade just Realtemp där man kan justera detta. Tycker inte processor tempen går ner trots god kylning via Noctua D14. Nu var iofs tempen bara på 35 grader men ändå.

/Mattias

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxti:

En fråga rörande detta med clock modulation. Blastar man processorn som i exemplet i max 12.5% och sedan är det väntetid? Eller hur fungerar detta?

Provade just Realtemp där man kan justera detta. Tycker inte processor tempen går ner trots god kylning via Noctua D14. Nu var iofs tempen bara på 35 grader men ändå.

/Mattias

Vet inte om realtemp drar ner volten dock och om det inte gör det så blir det väl ingen större idle skillnad i värme kan jag tro

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb