Battlefield 3 grafikerna rätt så likt...

Permalänk
Medlem

Battlefield 3 grafikerna rätt så likt...

Crysis 2. Tycker ingen annan det?
I senaste läckta klippen av BF3 så såg det inte super coolt ut, alltså grafiken.
Lägger upp en video på Crysis 2 grafiker så kan ni jämföra dom med Battlefield 3.

Kommer säkert komma folk att klaga på mig för att jag inte ser skillnaden, men det är iallafall vad jag tycker.
Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

jag tycker att BF3 klippen som släppts är i alfa-version och därmed inte redo till att jämföras med ett spel vars färdiga version släppts

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

battlefield bc2 öppna betan var låst på medium grafik, gissar på att bf3 är den samma

Visa signatur

Ryzen 5800x | Corsair H100i V2 | 32 GB DDR4 Corsair VENGEANCE | Asus Z370 | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | LG 27GL850 144hz NANO IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround

Permalänk
Skrivet av wingman92:

battlefield bc2 öppna betan var låst på medium grafik, gissar på att bf3 är den samma

BF3 alfan går att köra på high så tror ej betan kommer vara låst till medium.

För övrigt, grafikerna är ganska lika, men det är endå en märkbar skillnad, allt ser väldigt mycket grötigare ut på youtube än vad det är - Samt det kommer putsats upp, det släpps ju i Oktober, så ge det inte så mycket kritik i Juli

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Trodde det var från 2009, oops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

BF3 alfan går att köra på high så tror ej betan kommer vara låst till medium.

För övrigt, grafikerna är ganska lika, men det är endå en märkbar skillnad, allt ser väldigt mycket grötigare ut på youtube än vad det är - Samt det kommer putsats upp, det släpps ju i Oktober, så ge det inte så mycket kritik i Juli

Det går att välja high i alphan, men jag misstänker att det ändå är låst till medium precis som i BC2.
Kan dock ta fel, har inte undersökt skillnaden mellan grafikinställningarna.

Permalänk
Medlem

tycker faktiskt att nästan alla dice spel har väldigt lik grafik jämför medal of honor, bad company 2, crysis och battlefield 3 så är det inte så jätte stor skillnad.

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

tycker faktiskt att nästan alla dice spel har väldigt lik grafik jämför medal of honor, bad company 2, crysis och battlefield 3 så är det inte så jätte stor skillnad.

Vill bara påpeka att Crysis inte är utvecklat av DICE och det är endast multiplayerdelen i MoH som DICE utvecklat.

Permalänk
Medlem

vrf jämföra ett spel som är i Alpha och ett spel som är släppt, dessutom det du har sett är youtube, vilket innebär sämre kvalitet. Vänta tills spelet är släppt istället. Dessutom så hade jag personligen inte förväntat mig mer än bc2 grafik, konsolerna klarar ju inte mycket mer...

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Skrivet av sten1930:

tycker faktiskt att nästan alla dice spel har väldigt lik grafik jämför medal of honor, bad company 2, crysis och battlefield 3 så är det inte så jätte stor skillnad.

Multiplayer delen av MoH använder sig av Frostbite 1.5 som DICE har till BFBC2, således är grafiken där i det närmaste identisk. Jag tycker inte att BF3 och Crysis 2 är direkt likt varann, annat än att båda använder sig av samma API.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tyrenberg:

BF3 alfan går att köra på high så tror ej betan kommer vara låst till medium.

För övrigt, grafikerna är ganska lika, men det är endå en märkbar skillnad, allt ser väldigt mycket grötigare ut på youtube än vad det är - Samt det kommer putsats upp, det släpps ju i Oktober, så ge det inte så mycket kritik i Juli

Det är nästan exakt samma på medium som high, suck.

Skrivet av Tyran26:

vrf jämföra ett spel som är i Alpha och ett spel som är släppt, dessutom det du har sett är youtube, vilket innebär sämre kvalitet. Vänta tills spelet är släppt istället. Dessutom så hade jag personligen inte förväntat mig mer än bc2 grafik, konsolerna klarar ju inte mycket mer...

Jag vet inte om du är efter eller nåt men battlefield 3 är gjort för PC vilket varit känt ganska länge.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

BF3 alfan går att köra på high så tror ej betan kommer vara låst till medium.

För övrigt, grafikerna är ganska lika, men det är endå en märkbar skillnad, allt ser väldigt mycket grötigare ut på youtube än vad det är - Samt det kommer putsats upp, det släpps ju i Oktober, så ge det inte så mycket kritik i Juli

Man kunde spela BC2 på high också, stod det i inställningarna. Men det var bara medium

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag tycker av vad man sett så är C2 DX11 med bättre texturer mycket snyggare. Är värkligen en waow att spela det (för grafiken inte gameplay)

tror att BF3 hade blivit bäst i CryEngine 3 faktiskt. Crysis 2 är ett tekniskt mästerverk men inte så jättekul. BF3 är askul (av vad folk påstår) men tror inte DICE kan matcha Crytek i rent tekniskt kunnande. Hursom blir ju inte direkt besviken om jag har fel.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Jag vet inte om du är efter eller nåt men battlefield 3 är gjort för PC vilket varit känt ganska länge.

Jag är fullt medveten om att det är gjort främst för PC ja, men samtidigt så måste dem ha konsollerna i tanke eftersom att spelet kommer att släppas där med samma grafikmotor etc. Det som är skillnaden mellan PC och konsoll är att du kan tex spela med 64spelare och troligen även högre grafik. Så jämför inte alpha grafik med slutgiltiga produkten...

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tyran26:

Jag är fullt medveten om att det är gjort främst för PC ja, men samtidigt så måste dem ha konsollerna i tanke eftersom att spelet kommer att släppas där med samma grafikmotor etc. Det som är skillnaden mellan PC och konsoll är att du kan tex spela med 64spelare och troligen även högre grafik. Så jämför inte alpha grafik med slutgiltiga produkten...

Vad sägs om endast DirectX 10 och 11 på pc men bara directx 9 på konsol ? Det kommer vara som två olika spel med små kartor i 30 fps på konsol men stora kartor på dator fler spelare snyggare grafik, bättre flyt och directx 11. Det du snackar om är en vanlig konsolport vilket battlefield 3 INTE är.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vad sägs om endast DirectX 10 och 11 på pc men bara directx 9 på konsol ? Det kommer vara som två olika spel med små kartor i 30 fps på konsol men stora kartor på dator fler spelare snyggare grafik, bättre flyt och directx 11. Det du snackar om är en vanlig konsolport vilket battlefield 3 INTE är.

KONSOLLER ANVÄNDER INTE DIRECTX API LÄNGRE

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Vad sägs om endast DirectX 10 och 11 på pc men bara directx 9 på konsol ? Det kommer vara som två olika spel med små kartor i 30 fps på konsol men stora kartor på dator fler spelare snyggare grafik, bättre flyt och directx 11. Det du snackar om är en vanlig konsolport vilket battlefield 3 INTE är.

Skrivet av Kogster:

KONSOLLER ANVÄNDER INTE DIRECTX API LÄNGRE

Exakt anledningen till att konsolerna inte ligger så långt efter som dom borde (som en dator från 2005 gör) är just precis eftersom den inte har någon mellanhand (API) utan kontakten sker direkt med hårdvaran vilket medför en effektivare distribution av resurser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det är nästan exakt samma på medium som high, suck.

Jag vet inte om du är efter eller nåt men battlefield 3 är gjort för PC vilket varit känt ganska länge.

Ja, Battlefield 3 är definivt gjort för PC. Jag menar, det är bara att man rör lite på musen så känner man hur mycket de jobbat för att vi pc-spelare ska få ha det trevligt.
För en mus som flyter runt på skärmen är väl varje pc-spelares våta dröm?

Jag fattar inte hur man inte kan lyckas fixa ordentlig musstyrning.

Grafiken spelar mig inte någon större roll. Jag kan tänka mig att det drar lite mer om det ska springa runt 64 pers på banan. Helst skulle jag se att de tog bort lite effekter. BC2 har för mycket effekter. Det är väggar av damm, massa bloom och annat strunt som bara är ivägen.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Ja, Battlefield 3 är definivt gjort för PC. Jag menar, det är bara att man rör lite på musen så känner man hur mycket de jobbat för att vi pc-spelare ska få ha det trevligt.
För en mus som flyter runt på skärmen är väl varje pc-spelares våta dröm?

Jag fattar inte hur man inte kan lyckas fixa ordentlig musstyrning.

Skaffa bättre mus eller så är du väl helt enkelt kass. Funkade utmärkt för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Skaffa bättre mus eller så är du väl helt enkelt kass. Funkade utmärkt för mig

Min datormus är det inga fel på. Muskontrollen funkar. Den är inte utmärkt, men den funkar. Det stör mig ändå, Battlefield 3 är stort, det är något som kommer ha ett hårt grepp om onlinespelande en bra tid framöver och det skulle vara trevligt om de kunde göra allt "runt" spelet just utmärkt. Det går att göra, Valve klarar det galant.

Visa signatur

Mitt grafikkort är större än ditt.

Permalänk
Skrivet av Inso:

Min datormus är det inga fel på. Muskontrollen funkar. Den är inte utmärkt, men den funkar. Det stör mig ändå, Battlefield 3 är stort, det är något som kommer ha ett hårt grepp om onlinespelande en bra tid framöver och det skulle vara trevligt om de kunde göra allt "runt" spelet just utmärkt. Det går att göra, Valve klarar det galant.

Jag har inte heller upplevt några som helst problem med musstyrningen så det måste vara din det är fel på eller så sitter det i huvudet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Inso:

Ja, Battlefield 3 är definivt gjort för PC. Jag menar, det är bara att man rör lite på musen så känner man hur mycket de jobbat för att vi pc-spelare ska få ha det trevligt.
För en mus som flyter runt på skärmen är väl varje pc-spelares våta dröm?

Jag fattar inte hur man inte kan lyckas fixa ordentlig musstyrning.

Grafiken spelar mig inte någon större roll. Jag kan tänka mig att det drar lite mer om det ska springa runt 64 pers på banan. Helst skulle jag se att de tog bort lite effekter. BC2 har för mycket effekter. Det är väggar av damm, massa bloom och annat strunt som bara är ivägen.

Känner flera personer som spelat alfan och de har inte haft några problem alls. För mycket effekter ? Man vill ju ha mycket effekter så att det ser snyggt och verkligt ut, men om du stör dig spela CS eller nåt gammalt quake så slipper du alla irriterande effekter.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Ja, Battlefield 3 är definivt gjort för PC. Jag menar, det är bara att man rör lite på musen så känner man hur mycket de jobbat för att vi pc-spelare ska få ha det trevligt.
För en mus som flyter runt på skärmen är väl varje pc-spelares våta dröm?

Jag fattar inte hur man inte kan lyckas fixa ordentlig musstyrning.

Grafiken spelar mig inte någon större roll. Jag kan tänka mig att det drar lite mer om det ska springa runt 64 pers på banan. Helst skulle jag se att de tog bort lite effekter. BC2 har för mycket effekter. Det är väggar av damm, massa bloom och annat strunt som bara är ivägen.

Exakt så beter sig min mus/sikte om jag har V-sync på.

Jag börjar röra musen siktet börjar röra sig en stund efter å liksom känns trögt flytande över skärmen sen när jag slutar röra musen rör sig siktet en liten "stund" efter. Klockrent V-syncproblem tycker jag det låter som.

Men vad vet jag

Visa signatur
Permalänk
Medlem

det dära låter som input-lag från skärmen... antagligen märks det tydligare i bf3 för dig jämfört med i andra spel dvs konsollutveckade spel som tar detta i beräkningarna pga tvapparaternas enorma input-lag.. eller nått sånt. spekulationer

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx