Permalänk
Medlem

Är 3.4 ghz min max-överklockning?

Har en Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz som jag nu överklockat till 3.4 ghz, finfin temperatur och allt.
Jag testade 3.5 och då kommer jag till Windows men jag får blåskärm nästan med en gång, men jag kommer i alla fall till Windows.

Detta sker även vid 3.45, är 3.4 hela enkelt min gräns? Hade gärna sett den komma upp till runt 3.6 men 3.4 får väl duga i nuläget.

Permalänk
Medlem

Ändrat volten?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Ok nu kraschade det även vid 3.4, jag hade volten på det under när det blev rött och det stod att systemet är ostadigt, satt tillbaka allting på 3.2 som det var innan.

Vågar jag gå över den gränsen när det står att systemet kan bli ostabilt?

Permalänk
Medlem

Har du bara höjt multipliern eller har du knepat med FSB frekvensen? Mm du har de kan ju de vara RAM minnena.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

är det multipliern som är på 9 från början? den har jag inte rört alls utan isåfall bara FSB-frekvensen.

Permalänk
Medlem

Vad är det för moderkort du har ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Öka Vcore! Och läs på innan du börjarar. Vad betyder "jag hade volten på det under"? Det är klart volten är "på"?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...