Permalänk
Medlem

Dött/trasigt nätagg?

hej
jag har ett nätagg från corsair det är corsair tx 650w 80+ version 1. har haft det i ca 6 månader och idag när jag skulle starta datorn så börjar det rycka från en fläkt i datorn och den gick sönder. Så jag tog ur den och provade att starta datorn igen men samma sak händer med ännu en till fläkt men den här gången rök det inget. Jag valde då att testa nätagget utan några komponenter genom att sätta ett gem i 24-pinskontakten och startade.

Det startar som vanligt men tjuter/piper/skrapar väldigt lågt ifrån det. vet inte om flera komponenter kan ha gått sönder pga detta.
Är det någon som vet vad det kan vara för fel? ska jag skicka tillbaka det och få ett nytt? Fråga om ni behöver veta något mer.
//joachim

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.

Permalänk
Medlem

Verkar inte som du gjort något fel, kontakta försäljaren och skicka tillbaka.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

glömde att nämna att alla molex kontakter från olika komponenter var serie kopplade till en kontakt från nätagget. kan det blivit för mycket? Sen idag när jag kom hem så satte jag ihop datorn igen och startade den och allt fungerar som vanligt men oljudet är fortfarande kvar i nätagget. Men det ska inte låta så? tror inte det har vart så förut.

Visa signatur

Processor: 2500K @ 4,3 GHz. Moderkort: Asus P8Z68 DELUXE: Ramminne: Corsair 8GB ram LP Blue. SSD: Corsair 120 GB. Nätagg: Corsair TX 650w 80+. Grafikkort: 6970 CF. HDD 1 TB. Chassi: Fractal Design ARC.