Valve avslöjar Counter-Strike: Global Offensive

Permalänk

cs 1.6 var roligare att köra de_ cs_ mm. men css var roligare att köra surf och zombie ja alla sandboc eller vad man ska kalla det

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Skrivet av Basilisken:

1: CS:S saknar spelkänsla helt och hållet. Folk spelar inte CS 1.6 pga grafiken, utan pga spelkänslan och allt som det innebär. Tror du verkligen inte att fler skulle spela CS:S om det skulle vara som 1.6 fast bättre grafik?

CS:S är som ett tomt skal imo. Jag har testat CS:s och det var helt värdelöst, likaså tycker alla mina vänner det.. Visst, som en ''ny'' spelare som inte lirat 1.6 mycket så kan det verka bra, men en inbiten 1.6:are tycker (i väldigt många fall) tycker att det är skit.

Jag vågar till och med säga att CS:S utvecklades för att locka en en yngre skara som vill ha SuperDuperBlingBling)3tzoorGrafik. Tror du att många unga skulle välja någonting som ser föråldrat ut eller någonting som ser ''häftigt'' ut?

Precis som man lockar unga människor med 2000 blinkande lysrör i ett chassi och som skulle kunna lysa upp en hel by någonstans i Somalia. Det är som rådjur/renar eller vad ni vill välja, som springer mot bilens lampor och tänker ''det lyser, jag måste ha''

2: Du skojjar väl? Nästan alla spel idag är konsollspel portade till PC. Till och med crysis 2 (tror det var det) hade XBOX animationer (knapparna) direkt när det kom och det fick spelutvecklarna lösa med en patch.

Men nu har vi PC-spelare tur med BF3, RoH2 osv eftersom att det utvecklas direkt till PC. ''Företagen'' bryr sig knappt om datorspelarna idag, det är konsoll dem riktar sig främst till.

Skickades från m.sweclockers.com

1: nej. Jag skiter fullständigt i grafiken bara det har bra handling eller fysik så är jag nöjd, är det bra grafik så är det ett plus
skulle cs haft css fysikmotor så hade jag ju klart spelat cs mer

2:skulle inte tro att valve har gjort crysis...
denna tråd handlar om valve så varför helt plötsligt prata om något annat som inte har med valve att göra

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Klart att det kan bli olika svårt beroende på hur lätt det är att sikta och hur banorna är uppbyggda och klart att proffsen kommer fortfarande att äga alla men om du ändrar spelmekaniken så kommer spelet att gå ut på helt andra grejer och då är det inte cs längre.
Orangebox är bara en spelsamling ungefär som köp 5 för lägre pris på Ica, det är inte en spelmotor och det verkar som att sist source blev uppdaterad var på slutet av juli så jag tror knappast dom bytte motor sista 2 veckor utan att någon märkte det

Du har fel Half Life: Source, Half Life Deathmatch: Source och Half Life 2: Deathmatch använder Source 2006 medans det andra har gått över
till Orange Box Engine (riktiga namnet är Orange Box Source Engine)

Massa som ändrades om du inte har koll över en minut.. Bland annat det här (som jag upplevde)
- SKIT hitbox
- Achiviements
- Helt annan rekyl än innan.. Testa spraya med AK/m4 nu och jämför med 1 år sen.
- Borttagen bugg så att man inte kan vara osynlig för andra men ändå se (kommer inte ihåg vad det kallas)
- Bhop är sämre nu än då.
- Endast 66 Tick .. 100 Tick borttaget
- cl_crosshairsize tillagt och för att få crosshairscale måste man skriva cl_legacy_crosshair_scale 1.

Det är vad jag kommer på DIREKT utan att tänka. Så jo dom har bytt spelmotor. En uppdaterad version.
Tro mig.. Man märkte att det var en övergång från det ena till det andra när det väl hände.

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zillio:

Du har fel Half Life: Source, Half Life Deathmatch: Source och Half Life 2: Deathmatch använder Source 2006 medans det andra har gått över
till Orange Box Engine (riktiga namnet är Orange Box Source Engine)

Massa som ändrades om du inte har koll över en minut.. Bland annat det här (som jag upplevde)
- SKIT hitbox
- Achiviements
- Helt annan rekyl än innan.. Testa spraya med AK/m4 nu och jämför med 1 år sen.
- Borttagen bugg så att man inte kan vara osynlig för andra men ändå se (kommer inte ihåg vad det kallas)
- Bhop är sämre nu än då.
- Endast 66 Tick .. 100 Tick borttaget
- cl_crosshairsize tillagt och för att få crosshairscale måste man skriva cl_legacy_crosshair_scale 1.

Det är vad jag kommer på DIREKT utan att tänka. Så jo dom har bytt spelmotor. En uppdaterad version.
Tro mig.. Man märkte att det var en övergång från det ena till det andra när det väl hände.

Citat:

The release of Half-Life 2: Episode One and The Orange Box both introduced new versions of the engine that could not be used to run older games or mods without the developers performing upgrades to code and, in some cases, content. But both times the work required to move from the older version to the newer was significantly less than what one might have come to expect from other engines - as was demonstrated in 2010, when Valve updated all of their core Source games to the very latest engine build.[15]

Motor är densamma förutom att man gjorde några uppdateringar men för det mesta är fysiken osv densamma och inte skilljer sig på samma sätt som quake 2 och quake 4 osv. Googlar du på orangebox engine så kommer du få träffar på source motor.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av Fredmannen:

Tveksamt att de konservativa CS 1.6-lirarna kommer ta i detta ens med tång. CS 1.6 är ju och kommer alltid vara perfekt.

Förutom grafiken

Permalänk

aj aj aj!

Känns som att alla vill att Valve skall försöka få tillbaka "känslan" och konceptet som var på 1.6. (Det gäller även mig) Kollar man på alla trailers så verkar det som att dom gör raka motsatsen. Förstår inte varför man vill förstöra ett vinnande koncept. Finns en anledning varför Counter Strike 1.6 blev så otroligt omtyckt och fortfarande spelas.

"For the past 12 years, it has continued to be one of the most-played games in the world, headline competitive gaming tournaments and selling over 25 million units worldwide across the franchise."

"Dessutom lovar Valve att ta spelet till alla stora plattformar, inklusive Mac och nästa generation spelkonsoler." Där sätter dom foten i CS graven, enligt mig nej ett Head Shot skulle behövas på den som bestämde att förstöra detta. (Ett skämt så att ingen tar illa upp)

Jag vet att man inte skall yttra sig förens man själv testat spelet men man ser så tydligt på filmerna att det lutar åt en sämre framtid för oss cs nördar. Vi får fortsätta spela våra gamla spel. Vilket är bra men det skulle vara roligt om man kan piffa upp ett spel utan att total förstöra det. *snyft*

Visa signatur

Kotten