Permalänk
Medlem

Asus P8Z68-V rött ljus

Det ljuser rött ljus längst uppe åt höger vid RAM minnen på moderkortet när jag tänder datorn vad betyder det?

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem

Står det något där det lyser? Manualen lär ju beskriva det annars.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Skrivet av Nova-X94:

Det ljuser rött ljus längst uppe åt höger vid RAM minnen på moderkortet när jag tänder datorn vad betyder det?

Har stött på detta förr. Det betyder tyvärr att någon fel på minnena.Allt står i manualen om det.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

Har stött på detta förr. Det betyder tyvärr att någon fel på minnena.Allt står i manualen om det.

Har fixat det nu :D, tryckte in minnen bra!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Skrivet av Nova-X94:

Har fixat det nu :D, tryckte in minnen bra!

hahah kanon :DNågot liknande hände min kompis, lampan lyste när ena minnet va i så han kontaktade dustin och ville ha ett nytt minne. dustin svarar att han kan själv kasta det minnen som inte fungerade så skickar dom ett nytt direkt istället. några timmar senare märkte han att han inte hade tryck in den ordentligt så nu sitter han på 3x2gb @1333

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

hahah kanon :DNågot liknande hände min kompis, lampan lyste när ena minnet va i så han kontaktade dustin och ville ha ett nytt minne. dustin svarar att han kan själv kasta det minnen som inte fungerade så skickar dom ett nytt direkt istället. några timmar senare märkte han att han inte hade tryck in den ordentligt så nu sitter han på 3x2gb @1333

Hahah!

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk

Ska den lampan lysa i vanliga fall någon annan färg lr.

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

Ska den lampan lysa i vanliga fall någon annan färg lr.

Nej

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Skrivet av Nova-X94:

när jag startar min dator så lyser den lampan röd, men om det inet ska göra det vad ska jag göra åt det?

Visa signatur

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Asus 2060: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Corsair Vengeance 4x8gb 3200mhz: PSU: corsair RM750W: MODERKORT: Asus x299 Prime-A : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

när jag startar min dator så lyser den lampan röd, men om det inet ska göra det vad ska jag göra åt det?

Fungerar datorn? Om ja så är det ingen fara att lampan lyser i början. Så länge den släcks efter en kort stund är det inga problem.

Lyser det kontinuerligt däremot har du kanske problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nova-X94:

Det ljuser rött ljus längst uppe åt höger vid RAM minnen på moderkortet när jag tänder datorn vad betyder det?

Jag måste bara skriva!!! Brukar du TÄNDA din dator??? HAHAHA, använder du den som skrivbordslampa??

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

Jag måste bara skriva!!! Brukar du TÄNDA din dator??? HAHAHA, använder du den som skrivbordslampa??

Jag tänder på min dator varje gång jag trycker på påknappen då jag har en lysdiodslinga. vad är din poäng?

Du vet vad han menar, och behöver inte vara dryg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chmat76:

Jag tänder på min dator varje gång jag trycker på påknappen då jag har en lysdiodslinga. vad är din poäng?

Du vet vad han menar, och behöver inte vara dryg.

Skickades från m.sweclockers.com

Men det var ju snarare humoristiskt skrivet än drygt. Ja, självfallet fattar alla vad han menar. Men vi behöver inte vara stenseriösa hela tiden. Det var bara en kul lättsam kommentar. Om man har kul så lever man längre

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem
Skrivet av p_stman:

Jag måste bara skriva!!! Brukar du TÄNDA din dator??? HAHAHA, använder du den som skrivbordslampa??

Ha-Ha-Ha-Ha...

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpaintballer:

när jag startar min dator så lyser den lampan röd, men om det inet ska göra det vad ska jag göra åt det?

Alltså om den blinkar engång bara när du startar datorn så är det inga problem, men om den ljuser hela tiden så är det något fel på minnen.

Visa signatur

7800X3D - 3070 Ti - 32GB ~ 6000Mhz

Permalänk

Hej! Har samma moderkort så jag undrar om eran processor intel core i5 2500Ks fläkt varvar inte direkt när man startar datorn, det tar nåt sek innan den varvar som vanligt så startar datorn. Är det samma sak för er? Om inte något är fel på processor. Är det moderkort som blinkar en gång först innan datorn startar som vanligt?